Головна / Курс / Дистанційний курс Антонової Олени

Дистанційний курс Антонової Олени

Завдання на період з 20.04 по 24.04

 

 

    Шановні учні, виконані завдання або питання, які виникають у вас можете надсилати на мою електронну пошту avaant999@ukr.net або у вайбер 050 681 62 71

                                      Група 16т3

Українська мова    Тема «Удосконалення правописної грамотності»

Завдання:

  • проходити тести ЗНО за 2018 н.р., відповіді надсилати на електронну пошту avaant999@ukr.net

Українська література  Тема «Григір Тютюнник. Життєвий і творчий шлях письменника. «Три зозулі з поклоном». «Вічна» тема «любовного трикутника» в новітній інтерпретації»

Завдання

Неймовірно чуттєва і сильна новела. Вона залишає після себе приємний післясмак і мовби закликає читача знайомитися з творчістю Григора Тютюнника ще ґрунтовніше. Проаналізуємо її? Тут розповідаємо все, що про неї треба знати на ЗНО.

Рікнаписання: 1976.
Літературнийрід: епос.
Жанр: новела.

Тема: Складність людських стосунків, виражена через історію нещасливого кохання.

Головна ідея: Возвеличення любові як найвищої духовної цінності, яка піднімає людину над буденністю, очищає її душу.

Головні герої: студент, його мати Софія, чоловік Софії — Михайло, поштар дядько Левко, Марфа, чоловік Марфи — Карпо.

Сюжет

  •  Софія розповідає своєму синові історію кохання, пов’язану з його батьком.
  • Марфа Яркова кохає набагато старшого від себе Михайла, в якого є своя сім’я.
  • Страждання Марфи посилюються тим, що живе з чоловіком, якого не любить.
  • Михайла заслано до Сибіру, щомісяця він пише листи своїй дружині Софії.
  • Прихід листів душею відчуває Марфа і щоразу чекає листоношу, який потай дозволяє пригорнути їх до грудей.
  • Софія  знає про цю любов , проте не сердиться, а навпаки, розуміє і співчуває.

Три долі –Марфи, Михайла та Софії – пов’язані тугою і стражданням та освячені любов’ю «всевишньою».

Історія написання

Новела «Три зозулі з поклоном» чи не найглибше з усіх творів віддзеркалює внутрішній світ Григора Тютюнника, його світобачення. Підсвідомо до її написання він прямував усе своє життя. А поштовхом стала незначна подія: у 1976 р. до Ірпінського будинку творчості завітав сліпий бандурист, який виконував народні пісні.

Особливо вразила письменника «Летіла зозуля через мою хату…», де йшлося  про нещасливе кохання та вічне, непереборне ніким і нічим страждання людини. Ще не стихли звуки бандури, як Григір схопився з місця й побіг у свою кімнату. Так народилася новела «Три зозулі з поклоном» — одна з найчарівніших перлин української літератури XX ст.

Безперечно, в її основі автобіографічні моменти. Образ Михайла асоціюється з батьком письменника, свого часу також репресованого. Навіть ім’я не змінено, хоча про самі репресії в новелі не йдеться: в 70-х рр. ці події замовчувалися, були забороненою темою. А образ оповідача, хлопця-студента, нагадує самого автора

Мотиви твору

  • «Сила кохання»
  • «протистояння влади й людини»
  • «філософія життя»
  • «усепрощення»
  • «романтики й прагматики».

Образи:

  • людей: оповідач (Я) — син Михайла й Софії, студент; Михайло — репресований чоловік Софії; Софія — дружина Михайла, мати оповідача; Марфа Яркова — дружина; Карпо Ярков — приземлений чоловік Марфи; дядько Левко — поштар;
  • природи: зозуля; сосна (яку посадив Михайло);
  • предметів і явищ: піджак, лист, сон.

 

Символічні образи

«Три зозулі з поклоном» (символ самотності; традиційна народна формула-прохання не любити); сосна, посаджена Михайлом на піску біля дому (символ самотності й водночас для тих, хто любив (син, Марфа, Софія) Михайла, — пам’ять про нього; для односельців — спогад про загублене життя; для самого Михайла — символ рідного дому); піджак (символ радянської бідності); Сибір неісходима (символ-перегук із творами Тараса Шевченка).    У новелі письменникові вдалося втілити в художньому творі безкінечну глибину справжнього кохання й обережне ставлення людей один до одного.

Цікаві факти

  • При житті письменника твір так і не було опубліковано.
  • Новела записана на старий магнітофон Григором Тютюнником. Запис робив Володимир Білоус.
  • Назва новели символізує любовний трикутник — три долі головних героїв.
  • Написано під впливом почутої пісні «Летіла зозуля через мою хату» у виконанні сліпого бандуриста.
  • Новела є у шкільній програмі, так само й у програмі до ЗНО.

 

Зарубіжна література Тема «Милорад Павич. Контрольна робота»

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

  1. Для митців постмодернізму було характерне поєднання  ідейних та естетичних засад культурних епох:

А    Ренесансу і класицизму;

Б     романтизму  і реалізму;

В    античності  і середньовіччя;

Г    всього світового літературного і культурного процесу.

  1. Якій національній літературі належить творчість Мілорада Павича:

А   сербській;

Б    австрійській;

В   болгарській;

Г   угорській.

  1. Завдяки якому роману, написаному у формі гіпертексту, М.Павич увійшов у світову літературу?

А    «Дамаскін»;

Б     «Зоряна мантія»;

В    «Хозарський словник»;

Г    «Остання любов у Царгороді».

  1. Спільною темою для багатьох творів М.Павича є:

А    висвітлення подій Другої світової війни;

Б    відтворення  візантійської та поствізантійської культури;

В    взаємовідносини індивіда і суспільства;

Г    тема людини і релігії.

  1. Оповідання «Дамаскін» написане у формі:

А    параболи;

Б     монтажу;

В    притчі;

Г    гіпертексту.

  1. Прототипом  будівничого Дамаскіна був:

А    Іоанн Мансур;

Б     Іоанн Грозний;

В    Іоанн Листвичник;

Г    Іоанн Предтеча.

Завдання з вибором кількох правильних відповідей

  1. Вкажіть теми, що розвиваються  в оповіданні «Дамаскін»:

А   зображення війни Австрійської та Османської імперій;

Б    опис будівництва;

В    сатиричне зображення суспільного-політичного  устрою країни;

Г    тема гріха та його спокути;

Д    проблема особистої відповідальності перед суспільством.

  1. Назвіть ознаки постмодернізму, втілені в оповіданні М.Павича «Дамаскін»:

А   гра письменника з текстом і читачем;

Б    потяг до архаїки, міфу, колективного позасвідомого;

В    життя – театр абсурду, апокаліптичний карнавал;

Г    переплетіння художнього стилю з науковим та діловим;

Д    використання гіпертекстової форми організації твору;

Е    наявність «віртуального історизму».

Завдання на встановлення відповідності

  1. Установіть відповідність між персонажем оповідання та його цитатною характеристикою

А    «Один із будівничих був старий, переляканий чоловічок,

короткорукий і такий мовчун, що коли його примушували

заговорити, рот його ляскав, наче риб’ячий пухир»                    1. Дамаскін

Б    «Його девізом було й залишилося: «якщо хочеш довго й            2. Пан Николич

щасливо прожити на землі, не щади себе ані в чому»                     фон Рудна

В    «… на його передпліччі стало видно шрам у вигляді                   3. Дмитрій

заплющеного ока»                                                                                Шувакович

Г    «… був лицарем Золотого руна, попечителем сербських             4. Лествичник

шкіл… й суддею…»

  1. Установіть відповідність між жанрами та назвами творів М. Павича

А   Роман-лексикон на 100 000 слів                                 1. «Краєвид, намальований чаєм»

Б    Роман для любителів кросвордів                               2. «Остання любов у Царгороді»

В    Довідник  для гадання (картами Таро)                      3. «Дамаскін»

Г    Оповідання для комп’ютера і циркуля                      4. «Хозарський словник»

Завдання відкритого типу з короткою відповіддю

Ваші думки після ознайомлення із творчістю М.Павича

Художня культура Тема « Музична культура Індії та Далекого Сходу»

Завдання

 

                                         Група 18т1

Українська мова Тема «Позначення мякості приголосних. Чергування голосних»

Завдання

  • Опрацювати матеріал підручника с.93-95
  • Виконати впр. 212, 220

Українська література Тема « М. Коцюбинський «Тіні забутих предків»»

Завдання

Зарубіжна література Тема «Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики

«Найбільш оригінальній, грішний, містичний. Найбільш натхненний і справжній серед сучасних поетів»,— так висловився Анатоль Франс про Поля Верлена. Пристрасний і неврівноважений, чутливий і надзвичайно емоційний, богемний митець і скандальний в’‎язень — таким був визнаний майстер імпресіонізму, зачинатель символізму у французькій поезії — Поль Верлен, якого 1891 р. визнали «Королем поетів»

— Вірш П. Верлена «Поетичне мистецтво» став поетичним маніфестом символізму (написаний 1874 р., надрукований 1882-го). «Найперше — музика у слові»,— такою є провідна теза поета. Поняття музикальності він трактує досить широко. Це подолання в поезії всього, що заважає ліричному самовираженню: законів логіки, звичайних форм віршування, точності змісту. Поет, за Верленом,— медіум, яким керує інтуїція, а не логіка.

Того ж року (1874) крім «Поетичного мистецтва» вийшла збірка П. Верлена «Романси без слів», що містить три розділи: «Забуті арієти», «Бельгійські пейзажі» й «Акварелі».

Поміж дев’‎яти «Забутих арієт» (арієта — невелика арія, проста за викладом і пісенним характером мелодія) найвідомішою є поезія «так тихо серце плаче» (переклад М. Т. Рильського).

— За удаваною простотою вірша простежується майстерність автора, його новаторство, відкриття «поезії душі». Верлен використовує все багатство фонетики французької мови, що викликає труднощі у перекладачів. Поет застосовує алітерацію (повторення тих самих приголосних), асонанс (повторення однакових голосних), гру однокореневих слів, тавтологічні рими-повтори Складну систему римування поєднано з простим розмовним синтаксисом: речення короткі, часто неповні, це вигуки та скарги: «О хлюпотіння зливи / По крівлях, по землі!», «З відчаю хоч кричи!», «Лягає без причин / туга на серці туга». Гнучкості реченням додає і такий прийом, як перенесення рядка: «Любові й зненавиди / Нема, а дітись ніде!» (переклад М. О. Лукаша).

Вірші містить усього шістнадцять рядків, а розкриває поезію цілої душі.

  • Порівняйте переклади вірша П. Верлена «Так тихо серце плаче» різними авторами.

СПІВ БЕЗ СЛІВ

Гаряче серце плаче,

Мов дощ у місті йде.

У серці сум неначе,

Тому так гірко плаче.

Приємно так дощить

Над дахом, над землею.

І на душі в цю мить

У мене теж дощить!

Ці сльози без причини

У мене на душі.

Невже усе хвилинне?

Цей смуток без причини

На серці дивно так —

Ні гніву, ні любові.

Чого ж мені, однак,

На серці тяжко так?

(Переклад М. Терещенка)

* * *

Із серця рветься плач,

Як дощ іллється з неба.

Від зради чи невдач,

Відкіль цей тужний плач?

О, хлюпотіння зливи

По крівлях, по землі!

На серце нещасливе

Спливають співи зливи…

Лягає без причин

Туга на серці туга.

З відчаю хоч кричи!

Від муки дітись ніде,

Рве серце марний жаль.

Любові й зненавиди

Нема, а дітись ніде!

(Переклад м. Лукаша)

* * *

В серці і сльози, і біль —

Небо над городом плаче.

Що це за туга?

Відкіль цей невгамовний біль?

Мжиці занурені звуки

І на землі, й по дахах!

В серце, що в’‎яне зі скуки,

Ллються зажурені звуки.

Сльози і біль без причин

В серці, якому байдуже…

Тут ані зради, ні провин:

Тут моя туга причин

Чи не найбільше це горе —

Навіть не знати, чому

В серце несміле і хворе

Люто закралося горе?

(Переклад М. Драй-Хмари)

* * *

Так тихо серце плаче,

Як дощ шумить над містом.

Нема причин неначе,

А серце ревно плаче!

О, ніжно як шумить

Дощ по дахах, по листю!

У цю тужливу мить

Як солодко шумить!

Ads by optAd360

Відкіль цей плач, не знати,

В осиротілім серці?

Ні зради, ні утрати,—

Відкіль журба, не знати

Найтяжчий, певне, сум,—

Без гніву, без любові,

Без ревнощів, без дум —

Такий нестерпний сум.

(Переклад М. Рильського)

  • Вставте пропущені слова у висловлювання Максима Горького про П. Верлена та прокоментуйте цю думку: «У його завше меланхолійних віршах, що … глибокою тугою, достотно … волання відчаю, біль чутливої та ніжної душі, яка несамовито бажає світла, бажає чистоти, шукає Бога — та не знаходить: хоче … людей — та не в змозі».

 

                                      Група 17т2

Українська мова Тема «Дієслово, дієслівні форми

 

Завдання

  • Ознайомитися з матеріалом
  • Зробити у зошит записи основного

 

 Загальна характеристика дієслівних форм

Дієслово має п’ять основних форм: неозначену, способові, дієприкметник, безособову на -но, -то і дієприслівник. З них дві – способові і дієприкметник – змінювані, три – неозначена, безособова і дієприслівник – незмінювані.

Форма дієслова Питання Як змінюється? У реченні виступає
Неозначена що робити?
що зробити?
незмінна форма будь-яким членом
Способова що роблю?
що робив би?
що роби? та ін.
змінюється за способами, часами, особами, родами присудком
Дієприкметник який? змінюється за відмінками, родами й числами означенням, іменною частиною складеного присудка
Безособова на -но, -то що зроблено? незмінна форма присудком у безособовому реченні
Дієприслівник що роблячи?
що зробивши?
незмінна форма обставиною

У способових формах розрізняємо способи дійсний, умовний, наказовий. Дійсний спосіб має три часи: минулий, теперішній і майбутній (проста, складна і складена форми).

У теперішньому і майбутньому часах та в наказовому способі дієслово змінюється за числами й особами.

У минулому часі та в умовному способі дієслова змінюються за родами (в однині) й числами.

Дієприкметники бувають активні й пасивні, недоконаного й доконаного виду. Дієприкметники відмінюються так само, як прикметники твердої групи: синіючий, синіючого, синіючому… ; синіюча, синіючої, синіючою… ; синіючі, синіючих, синіючим… ; (див. Відмінювання прикметників)

Форми дієслова, які змінюються за особами, будемо називати особовими, інші – неособовими.

Вид і перехідність дієслів

Усі дієслівні форми бувають доконаного й недоконаного виду, перехідні й неперехідні.

Дієслова недоконаного виду називають дію, не обмежену ні початком, ні кінцем, і відповідають на питання що робити?: рухатися, йти, відвідувати.

Дієслова доконаного виду називають, дію обмежену або початком, або кінцем, або водночас і початком, і кінцем, і відповідають на питання що робити?: рушити, прийти, відвідати.

Форми одного виду дієслів творяться від форм іншого виду переважно додаванням й відкиданням різних префіксів та суфіксів: казати — сказати, нести — принести, допомагати — допомогти, стукати — стукнути, запрошувати — запросити.

    Перехідні дієслова вимагають після себе додатка, який відповідає на питання знахідного відмінка кого? що? (без прийменника) Без такого додатка висловлювання позбавлене змісту: знайшли (кого? що?), придумав (кого? що?), розглянувши (кого? що?).

Усі інші дієслова, зокрема й дієлова на -ся, неперехідні: дбаймо про довкілля, дякую вам, оволодівати знаннями, пишатися сином.

Деякі дієслова залежно від контексту виступають то як перехідні (читаю книжку), то як неперехідні (таке мале, а вже читає).

Українська література Тема «Валер’ян Підмогильний. Життєвий шлях письменника.  Автор інтелектуально-психологічної прози, перекладач. Світовий мотив підкорення людиною міста, самоутвердження, інтерпретовані на національному матеріалі в романі «Місто».

Завдання

  • Ознайомитися з матеріалом
  • Зробити в зошит короткий запис
  • Читати роман «Місто» ( аудіокнига, хрестоматія)
  • Детальний Аналіз твору  «Місто» Підмогильний

Рід літератури «Місто»: епос

Жанр «Місто»: урбаністичний роман.

Тема «Місто»: підкорення людиною міста.

Ідея «Місто»: утвердження філософії вітаїзму, аналіз вічних цінностей буття, взаємин лю­дини й урбаністичного простору.

Герої «Місто»: Степан Радченко— головний герой; Надійка— дівчина із села; Левко — студент; Ганнуся та Нюся — товаришки Надії; Лука Гнідий — господар; Та­мара Василівна (Мусінька) — дружина крамаря, у якого жив Степан, його коханка; Максим — син Тамари Василівни та крамаря; Борис— студент, товариш Степана; Зоська — міська дівчина, кохана Степана; Рита — балери­на; Вигорський — поет, товариш Степана.

Композиційно-стильові особливості: Валер’ян Підмогильний епіграфом до свого роману «Місто» взяв такі слова з Талмуду: «Шість прикмет має людина: трьома подібна вона на тварину, а трьома на янгола: як тварина — людина їсть і п’є, як тварина — вона мно­житься і як тварина — викидає; як янгол — вона має розум, як янгол — хо­дить просто і як янгол — священною мовою розмовляє», а також слова Ана- толя Франса: «Як можна бути вільним, Евкріте, коли маєш тіло?» Соломія Павличко з цього приводу зазначала: «Він [автор] зробив тіло голов­ним героєм «Міста» й висунув ідею двоїстості людини, яка складається з ангельського і тваринного начал. Герої Підмогильного страждають від роз­двоєності між душею (розумом, інтелектуальною сферою) і тілом, статевим потягом. Гармонія між цими двома сферами дається важко. По суті, вона, на думку автора, неможлива».

Розповідь подана через історію душі Степана Радченка — енергійного сіль­ського юнака, який приїздить до Києва, вступає до вишу й сподівається пове­рнутися з новими знаннями на село. Уперше Київ відкривається йому з Дніп­ра як край світу й пуп землі. Роман починається реченням: «Здавалось, далі пливти нема куди». Під Степановими ногами — ще жодного грунту, тільки хистка й непевна вода.

Але з плином часу відбувається поступове просторове завоювання міста. Автор відштовхується від класичної європейської традиції — показати під­корення міста людиною як об’єктивний шлях людської цивілізації. За рік перебування у Києві Степан здійснив велику еволюцію: став відомим пись­менником, обійняв престижну посаду, познайомився із впливовими людьми.

Він досяг матеріального добробуту, який дав можливість збагачуватися ду­ховно — відвідувати кіно, театри, виставки. Проте Степан не досягнув голо­вного — душевної рівноваги.

Перебуваючи на високому щаблі соціальної драбини, Радченко дедалі частіше відчуває самотність, часто у спогадах по­вертається в минуле, хоча розуміє, що відірвався від села, рідної стихії і во­роття немає. Степана «постійно мучитиме роздвоєність душі: продовжувати рухатися вперед і не мати сили відродити в собі первісне єство» (Р. Мовчан). І назвати Степана Радченка цілісною особистістю не можна, хоча зовні він уписувався в рамки еталона. Повністю розкрити характер Степана Радченка допомагають жіночі образи: Надійка, Тамара Василівна, Зоська, Рита.

Кожна жінка — це певний період життя Степана Радченка, етап на його шляху до мрії, своєрідний індикатор вияву найхарактерніших рис головного героя. Фінал роману «Місто» відкритий, і він може стати початком нової історії, адже Степан пише повість про людей. Роман «Місто» — психологічний твір.

Образ Степана Радченка далеко не однозначний, як його часто трактували. Письменник зобразив людину, в якій постійно борються добро зі злом, яка інколи заради особистого утвердження здатна піти навіть на злочин, не страждатиме й від людських жертв, і ра­зом — це неординарна особистість із виразною суспільною й психологічною неодновимірністю, не позбавлена вміння скептично, а то й іронічно, сприй­мати себе та навколишній світ. Проблематика «Місто»: сенсу людського життя; добра і зла; біологічного і духовного; маргінального суспільства.

Примітки: В. Підмогильний створив модерний роман, у якому, на відміну від традицій­ної селянської і соціальної тематики, акцент переноситься на урбаністичну проблематику, порушуються філософські питання буття, аналізується психіка героїв, а конфлікт розгортається між людьми з різними світоглядами.   Думки про творчість В. Підмогильного:

  • «Він бачив її [людину], розумів і творив її образ в усій суспільній, психологічній і біологіч­ній складності… Він знав людську силу, велич її розуму, її здібності, але в той же час був свідомий усіх її слабкостей» (Г. Костюк).
  • «Це [«Місто»] роман про людину, про місто, про життя, про незгасність вогню

Зарубіжна література

Тема «Милорад Павич. Контрольна робота»

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

  1. Для митців постмодернізму було характерне поєднання  ідейних та естетичних засад культурних епох:

А    Ренесансу і класицизму;

Б     романтизму  і реалізму;

В    античності  і середньовіччя;

Г    всього світового літературного і культурного процесу.

  1. Якій національній літературі належить творчість Мілорада Павича:

А   сербській;

Б    австрійській;

В   болгарській;

Г   угорській.

  1. Завдяки якому роману, написаному у формі гіпертексту, М.Павич увійшов у світову літературу?

А    «Дамаскін»;

Б     «Зоряна мантія»;

В    «Хозарський словник»;

Г    «Остання любов у Царгороді».

  1. Спільною темою для багатьох творів М.Павича є:

А    висвітлення подій Другої світової війни;

Б    відтворення  візантійської та поствізантійської культури;

В    взаємовідносини індивіда і суспільства;

Г    тема людини і релігії.

  1. Оповідання «Дамаскін» написане у формі:

А    параболи;

Б     монтажу;

В    притчі;

Г    гіпертексту.

  1. Прототипом  будівничого Дамаскіна був:

А    Іоанн Мансур;

Б     Іоанн Грозний;

В    Іоанн Листвичник;

Г    Іоанн Предтеча.

Завдання з вибором кількох правильних відповідей

  1. Вкажіть теми, що розвиваються  в оповіданні «Дамаскін»:

А   зображення війни Австрійської та Османської імперій;

Б    опис будівництва;

В    сатиричне зображення суспільного-політичного  устрою країни;

Г    тема гріха та його спокути;

Д    проблема особистої відповідальності перед суспільством.

  1. Назвіть ознаки постмодернізму, втілені в оповіданні М.Павича «Дамаскін»:

А   гра письменника з текстом і читачем;

Б    потяг до архаїки, міфу, колективного позасвідомого;

В    життя – театр абсурду, апокаліптичний карнавал;

Г    переплетіння художнього стилю з науковим та діловим;

Д    використання гіпертекстової форми організації твору;

Е    наявність «віртуального історизму».

Завдання на встановлення відповідності

  1. Установіть відповідність між персонажем оповідання та його цитатною характеристикою

А    «Один із будівничих був старий, переляканий чоловічок,

короткорукий і такий мовчун, що коли його примушували

заговорити, рот його ляскав, наче риб’ячий пухир»                    1. Дамаскін

Б    «Його девізом було й залишилося: «якщо хочеш довго й            2. Пан Николич

щасливо прожити на землі, не щади себе ані в чому»                     фон Рудна

В    «… на його передпліччі стало видно шрам у вигляді                   3. Дмитрій

заплющеного ока»                                                                                Шувакович

Г    «… був лицарем Золотого руна, попечителем сербських             4. Лествичник

шкіл… й суддею…»

  1. Установіть відповідність між жанрами та назвами творів М. Павича

А   Роман-лексикон на 100 000 слів                                 1. «Краєвид, намальований чаєм»

Б    Роман для любителів кросвордів                               2. «Остання любов у Царгороді»

В    Довідник  для гадання (картами Таро)                      3. «Дамаскін»

Г    Оповідання для комп’ютера і циркуля                      4. «Хозарський словник»

Завдання відкритого типу з короткою відповіддю

Ваші думки після ознайомлення із творчістю М.Павича.

Технологї

Завдання

  • Опрацювати матеріал підручника с.119-127
  • Працювати над виробом

x

Перегляньте також

575676748

Взаємодія з ювенальним інспектором з приводу профілактики та попередження правопорушень

19 квітня 2024 відбулася онлайн-зустріч учнів Вільнянського відділення Федорівського центру професійної освіти ...