Семінар «Цифрові освітні платформи: інструменти для викладання загальноосвітніх дисциплін»
Сучасне освітнє середовище, насичене різноманітними електронними ресурсами, надає якісно нові можливості: підвищує інтерес здобувачів освіти до навчання загалом, реалізує особистісно зорієнтований підхід до викладання, формує навички самостійної та пізнавальної діяльності вихованців.Цифрові технології виконують функцію потужного інструментарію, зокрема для створення якісного візуального контенту. Усе це пояснює необхідність використання цифрових технологій в освітній діяльності. Сьогодні від рівня володіння викладачем цифровими технологіями та їхнього практичного застосування в освітній діяльності безпосередньо залежить диджиталізація освіти.

10 листопада 2025 року у Федорівському центрі професійної освіти відбулося чергове засідання методичної комісії викладачів загальноосвітніх дисциплін на тему«Цифрові освітні платформи: інструменти для викладання загальноосвітніх дисциплін»
Наталія ОСТАПЧУК, викладач української мови та літератури, провела огляд освітніх платформ, зупинилася детально на Genially – онлайн-сервісі для створення презентацій, інтерактивних зображень, карт, інфографік, вікторин, плакатів, відео, стрічок часу, квестів та віртуальних посібників. Звернула увагу колег на тому, що сервіс містить різноманітні шаблони, за допомогою яких можна швидко і без зайвих зусиль створювати інтерактивний контент. Формат усіх матеріалів інтерактивний: є можливість бачити видиму інформацію, а також натиснути кнопку ― і побачити прихований текст. Це вкрай необхідно для самостійної роботи здобувачів освіти, диференціації завдань, розміщення допоміжних інструкцій. Також продемонструвала створені нею інтерактивні презентації та плакати.
Викладачка математики Олена РЕКОТОВА познайомила колег з інноваційним експериментальним додатком від Google, який використовує штучний інтелект для аналізу текстів і створення конспектів. Викладачка зазначила, що інструмент від Google — Notebook LM здатен докорінно змінити підхід до освіти. Це не просто ще один штучний інтелект, а повноцінний навчальний помічник, який аналізує інформацію з особистих джерел і допомагає опрацьовувати її у зручному, інтерактивному форматі. Notebook LM узагальнює зміст, створює конспект, ключові питання, порівняльні таблиці, відео; допомагає готувати лекції, хрестоматії, роздаткові матеріали, запитання до контрольних робіт. Кілька можливостей Notebook LM О. Рекотова продемонструвала в реальному часі, чим зацікавила колег.
Вікторія ПАВЕЛКО, викладачка української мови та української літератури, зарубіжної літератури поділилася з колегами досвідом роботи на українській освітній платформі для викладачів «Всеосвіта». Викладачка на власних прикладах продемонструвала можливості платформи: онлайн-тести, розробки уроків, інтерактивні завдання і квести, які можна одразу дати здобувачам освіти через посилання. Платформу зручно використовувати для проведення тематичних онлайн-диктантів, конкурсів знавців мови, дистанційних олімпіад. Освітня платформа «Всеосвіта» — професійна підтримка педагога: пропонує широкий спектр освітніх матеріалів, що дозволяє викладачам розробляти уроки на різних рівнях складності та забезпечувати індивідуальний підхід до учнів, дає можливість користуватися методичними скарбничками великої кількості освітян, що дає змогу урізноманітнити освітній процес.
Цифрові освітні платформи є корисним та ефективним засобом для розвитку інтелектуальних здібностей, формування цифрової грамотності, потенціалу здобувачів освіти.
Наталія ОСТАПЧУК, голова методичної комісії
викладачів загальноосвітніх дисциплін ФЦПО
ФЕДОРІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПО Міністерство освіти і науки України
















