У рамках професійно-практичної підготовки здобувачів освіти групи №55 Федорівського центру ПО відбувся інноваційний гібридний урок на тему «Відпрацювання навичок і закріплення на практиці оранки ґрунту». Заняття поєднало елементи дистанційної та польової роботи, створивши унікальні можливості для одночасного залучення учнів як у реальних, так і в онлайн-умовах.

Головною особливістю уроку стало перехресне залучення учнів: частина групи працювала в полі та виконувала практичні вправи, а інші спостерігали за всім процесом у режимі реального часу за допомогою відеоконференції. Завдяки використанню мобільних камер, стрім камер і засобів онлайн-трансляції здобувачі освіти отримали можливість демонструвати кожен етап роботи в полі максимально наочно.
Учні, які працювали в полі, частково транслювали процес з кількох ракурсів:
- налаштування машинно-тракторного агрегату;
- технічний огляд перед початком роботи;
- перевірка з’єднань та механізмів;
- демонстрація органів керування;
- виконання оранки як із кабіни трактора, так і з зовнішніх позицій.
Такий підхід дозволив відтворити повний ефект присутності для учнів, які під’єдналися онлайн.
Під час трансляції учні, що перебували онлайн, активно обговорювали побачене:
- аналізували правильність виконання окремих етапів;
- звертали увагу на можливі неточності;
- пропонували рекомендації та підказки;
- брали участь у колективному обговоренні технічних рішень.
Таким чином було створено справжню навчальну співпрацю, у якій кожен учень мав можливість долучитися до процесу незалежно від місця перебування. Майстри координували хід уроку, коментували дії учасників та спрямовували їх до правильних рішень.
Під час оранки учні онлайн спостерігали за роботою трактора з кабіни, бачачи розташування органів управління, параметри руху, глибину оранки та траєкторію. Одночасно з іншої точки демонструвався зовнішній процес базового обробітку ґрунту.
По завершенню практичної частини учні, які працювали безпосередньо в полі, поділилися своїми враженнями й емоціями, та висловили свої наміри повторно прийняти участь в оранці грунту. Вони підкреслили, що отримані навички дозволили глибше зрозуміти тонкощі роботи МТА та впевненіше почуватися за кермом техніки.
- Ковальов Максим
- Ханін Арсен
- Крот Віктор
- Корнієнко Ярослав
Цікаво, що сильне бажання невідкладно взяти участь у польовому занятті висловили також і учні, які були підключені до процесу онлайн. Незважаючи на неординарний формат, вони відчули себе частиною реального процесу, а отримані враження стали не менш яскравими.
Урок продемонстрував, наскільки ефективним може бути поєднання традиційної польової практики та сучасних цифрових технологій. Серед ключових переваг такого формату:
- доступність для всіх учнів незалежно від місця перебування;
- повна наочність та можливість детального аналізу дій;
- підвищення взаємодії та активності групи;
- формування навичок командної роботи та взаємодопомоги;
- зростання мотивації до практичного навчання.
Гібридний урок з використанням новітніх технологій став яскравим прикладом того, як сучасна професійна освіта може адаптуватися до вимог часу та створювати для здобувачів унікальні умови навчання. Завдяки реалістичності, інтерактивності та живій участі учнів урок дав можливість одночасно навчати, демонструвати та одразу закріплювати практичні навички.

Такий формат безперечно підвищує якість професійної підготовки та мотивує здобувачів освіти до подальшого вдосконалення.
Майстри виробничого навчання групи №55
Бодня В.В., Пшиков О.О.
ФЕДОРІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПО Міністерство освіти і науки України













