Сьогодні ми живемо в епоху, коли цифрові технології змінюють не лише спосіб нашого спілкування чи дозвілля, а й саму сутність освіти. Те, що ще десять років тому здавалося експериментом — онлайн-заняття, інтерактивні платформи, дистанційне оцінювання — тепер стало буденністю, а іноді й вимогою часу. Саме тому цифрова трансформація освітнього процесу — не просто модний термін, а стратегічна необхідність для кожного закладу професійної освіти.
20 жовтня у Федорівському центрі професійної освіти відбулося засідання методичної комісії викладачів загальноосвітніх дисциплін на тему «Актуальність цифрової трансформації в загальноосвітніх дисциплінах професійної освіти».
Голова методичної комісії Наталія Остапчук у доповіді «Основні тенденції цифровізації освіти» зупинилася на ролі цифрових технологій в навчанні та ролі викладача в умовах цифрової трансформації, перевагах цифрової трансформації для загальноосвітніх дисциплін; зазначила, що використовуючи інтерактивні платформи, електронні тести, візуальні сервіси, ми не лише оновлюємо форми роботи — ми говоримо з поколінням, яке мислить візуально, швидко сприймає інформацію, прагне практичності.
Заступник директора з НВР Олена Малахова у виступі наголосила, що сучасний роботодавець очікує від випускника не лише професійних умінь, а й цифрової компетентності — уміння працювати з онлайн-платформами, базами даних, електронними сервісами, комунікаційними інструментами.Цифровізація освіти — це не про комп’ютери, а про нову педагогічну філософію.Завдання викладача — не лише «передати знання», а створити умови, у яких здобувач освіти сам стає активним учасником, дослідником, творцем. Цифрові технології — наші помічники на цьому шляху.

Колеги-викладачки у процесі обговорення дійшли спільної думки, що цифрова трансформація освіти — це не тимчасовий тренд, а дорога в майбутнє, якою ми вже йдемо, а наше завдання — зробити цей шлях усвідомленим, системним і творчим. Ми повинні не просто користуватися цифровими інструментами, а створювати цифрову педагогічну культуру, яка допоможе формувати компетентного, активного, мислячого громадянина України.
Тож виховуймо сучасну, мислячу, творчу особистість!
Наталія Остапчук, голова методичної комісії
викладачів загальноосвітніх дисциплін ФЦПО
ФЕДОРІВСЬКИЙ ЦЕНТР ПО Міністерство освіти і науки України









