Головна / Відкриті уроки / Хімія / Урок Класифікація хімічних реакцій і закономірності їхнього перебігу

Урок Класифікація хімічних реакцій і закономірності їхнього перебігу

Тема Класифікація хімічних реакцій і закономірності їхньо­го перебігу.

Мета Узагальнити знання учнів про швидкість хімічних реакцій, фактори, що впливають на них, хімічну рів­новагу.

Обладнання Періодична система хімічних елементів Д. І. Мен

матеріали делєєва, таблиця розчинності, ряд напруг.

Базові поняття Швидкість хімічних реакцій, каталізатори й інгібіто-йтерміни ри, енергія активації, фактори, що впливають на

швидкість реакцій, хімічна рівновага.

Тип уроку Повторення й узагальнення знань.

Структура уроку

I.  Організаційний етап …………………,………………………………………..1—2хв

II.Перевірка домашнього завдання…………………………………………8—10хв

III.Узагальнення й систематизація знань учнів………………………….27—ЗОхв

IV.Домашнє завдання………………………………………………………………….Зхв

V. Підбиття підсумків уроку………………………………………………………1—2х

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

Бесіда.

1) Наведіть приклади оборотних і необоротних реакцій, напишіть їх на дошці.

2)   Дайте визначення оборотним реакціям.

3)   Порівняйте оборотні й необоротні реакції. У яких випадках реакції йдуть до кінця?

4)   Чи можна змістити рівновагу в системі? Сформулюйте прин­цип Ле Шательє.

5)   Від яких параметрів залежить швидкість хімічних реакцій?

6)   Напишіть формулу для обчислення середньої швидкості реак­ції.

7)   Дайте визначення каталізаторам. Чи зміщують каталізатори хімічну рівновагу? Наведіть приклади каталітичних реакцій.

8)   Дані схеми реакцій:

Я

Запропонуйте умови, за яких рівновага буде зміщена:

а) вправо;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       б) вліво.

Завдання.

1)   При згорянні 3,27 г цинку виділилося 174 кДж. Обчисліть теплоту утворення цинк оксиду (тепловий ефект),

2)   При відновленні заліза зі 100 г ферум (III) оксиду алюмінієм виділилося 476,0 кДж. Визначте тепловий ефект цієї реакції.

3)   Дві реакції проходили з такою швидкістю, що за одиницю часу в першій реакції утворився вуглекислий газ масою 6,4 г, а в другій — хлороводень масою 4,8 г. Яка з реакцій проходи­ла з більшою швидкістю?

4)   Поясніть, чому різноманітні хімічні реакції в живому організмі, які вимагають різних умов для протікання, йдуть з високою швидкістю при однакових температурі й тиску.

5)   Поясніть, чому існує небезпека вибуху, якщо є велика кіль­кість сухої порошкоподібної горючої речовини.

6)   Знайдіть середню швидкість реакції, якщо концентрація од­нієї з реагуючих речовин на початку реакції складала 0,2 моль/л, а через 10 с — 0,01 моль/л.

7)   Запропонуйте зміни, які треба зробити з рівноважною системою

щоб збільшити вихід нітроген (IV) оксиду;

щоб зменшити кількість карбон (II) оксиду.

2618)   Як зміниться швидкість реакції, якщо температуру проведен­ня реакції знизити з 200 до 180 °С? Температурний коефі­цієнт дорівнює 2,5.

9)   За яких умов рівновага реакції

буде зміщатися в бік розкладання оксиду?

10)Якщо об’єм кожної газової суміші зменшити втричі, то як зміниться швидкість прямої і зворотної реакцій у системах після встановлення рівноваги?

Як уплине це на рівновагу в кожній системі?

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

[1], § 28, с. 144, завдання № 193—198.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

FREEhost.com.ua - качественный хостинг и регистрация доменов во всех зонах

Про admin

admin

Залишити коментар

Ваш email ніде не буде показанийОбов'язкові для заповнення поля позначені *

*

Вы можете использовать это HTMLтеги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

x

Перегляньте також

Урок – дослідження «Вуглеводи»

Мета: • навчальна: систематизувати знан­ня про моно-, ди- і полісахариди, закріпити знання ...