Практичне заняття «Створюємо шкільні медіа».
Мета уроку: створити умови для розвитку громадянської компетентності учнів; розвитку інтересу до вивчення громадянської освіти, логічного мислення, правової грамотної мови, самоконтролю; виховання ключових громадянської компетентності.
Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: мають знати основні критерії, за якими можна робити власні висновки, має знати зміст понять і термінів теми уроку; уміння і навички: уміти висловлювати свої думки, порівнювати власну думку з думкою інших учнів; обґрунтовувати свою думку під час дискусії.
Обладнання уроку: підручник.
Тип уроку: розвиток громадянської компетентності
Перебіг уроку
- Організаційний етап. Мотивація навчальної діяльності учнів.
- Актуалізація опорних знань:
Згадайте!
- Які види друкованої продукції можна назвати пресою?
- За якими ознаками характеризуються газети?
- Яка структура повинна бути у газеті?
- Які ви знаєте газетні жанри?
3.Вивчення нового матеріалу:
3.1 Відомості про газету.
Контент – зміст газети чи журналу. Може бути у вигляді новин,матеріалів, статей.
Спеціалізоване медіа – медіа вузької направленості або нішеве.
Інфографіка – таблиці, рисунки, діаграми.
Мультимедіа – різні медіа зібрані та об’єднані однією редакцією.
Конвергентна редакція – робить контент/інформацію для кількох видів мас-медіа, наприклад для газети та сайту.
Фейк – то неправдива та неперевірена інформація.
Створення газети для учнів:
- набуття знань про реальне життя і аналітичних навичок через креативну форму;
- можливість висловити свою думку більшій аудиторії, зокрема і через мас-медіа;
- цікаве і нестандартне навчання.
- Відомості про статтю.
Основний текст статті повинен мати цілком визначену структуру. Підрозділі статті, які наведено нижче, повинні бути пронумеровані, виділені у тексті жирним шрифтом і розташовані на окремому рядку як підзаголовки.
- Вступ (актуальність теми, мета і завдання статті).
- Теоретичне підґрунтя (огляд літератури і попередніх досліджень з цієї чи суміжної проблематики).
- Висновки. Обсяг – близько 2000 знаків.
- Подяки (за потреби).
- Додатки і Таблиці (якщо є Додатки і Таблиці, то вони обов’язково повинні мати заголовки і порядкові номери; примітки слід розміщувати безпосередньо під таблицями. В тексті статті обов’язково мають бути посилання на ці додатки чи таблиці).
- Список літератури подавати у порядку цитування в тексті.
- Рефлексія:
- «Створення шкільного медіа»:
А) Етапи створення газети.
Б) Переваги і недоліки в шкільних медіа.
- Навіщо людині потрібна медіаграмотність?
- Підсумок уроку.
- Домашнє завдання: опрацюйте відповідний параграф, створіть проект шкільної газети.