Головна / Урок / Робоче обладнання тракторів.

Робоче обладнання тракторів.

ПЛАН УРОКУ

 ТЕМА УРОКУ: Силові циліндри. Маслопроводи. З’єднувальні та розривні муфти.

МЕТА УРОКУ: Ознайомитись з будовою начіпного механізму і причіпного пристрою

ТИП УРОКУ: комбінований

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ОБЛАДНАННЯ:

Підручники, плакати, начіпна гідравлічна система, причіпний пристрій.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.
  2. Перевірка готовності учнів до уроку.
  3. Нагадати основні положення інструкції з охорони праці.
  4. Відповісти на питання учнів.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1.Повторення раніше вивченого матеріалу з метою отримання опорних знань.

  1. Підведення підсумків опитування і підготовка до вивчення
    нового матеріалу

III.     ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Оголошення теми і мети уроку.
  2. Визначення мотивації учнів при вивченні нового матеріалу.
  3. Вивчення нового матеріалу.

Силовi цилiндpи призначенi для пiднiмання, опускания та утримання начiпного знаряддя в потрiбному положеннi, а також для керування робочими органами начiпних, напiвначiпних i причiпних гiдрофiкованих машин. Промисловicть виготовляє гiдроцилiндри дiамстром 55, 65, 75, 80, 90, 100, 110, 125 мм двосторонньої i односторонньої дії. Наприклад, Ц80Х200 = 2 i Ц100Х200 = 3 означає: 6уква Ц – цилiпдр; цифри 80 i 100 вiдповiдпо внутрiшпiй дiаметр цилiндра, мм; 200 – хiд поршня, мм; 2 i 3 – помiнальний тиск 14 i 16 МПа вiдповiдно. Вiдстань мiж осями приєднувальних oтворів нижньої кришки i головки штока для вcix цилiндрiв гiдросистеми однакова i становить 515 мм.

Силовi цилiндри роздiльно-агрегатної гiдросистеми подiляються на основнiй виноснi. Основний цилiндр встановлений у пачiпному механiзмi трактора, а виноснi розмiщенi у пiдйомних пристрояхокремих механiзмiв i знарядь. За будовою i принципом дii основні i виноснi силовi цилiндри подiбнi i вiдрiзняються тiльки розмiрами. Силовi цилiндри однобiчної дії мають двi порожнини, одна з яких робоча, а друга через сапун має виxiд назовнi. Силовий рух поршпя, вiдбувається тiльки в одному напрямку, коли пiднiмається вантаж, у зворотному ж поршень рухається пiд дiєю ваги навiшаних машин або знарядь. Силовi цилiпдри двобiчної дії теж мають двi порожнини, але обидвi – робочi, i масло, що надходить до них, створює тиск на поршень то з одного, то з iншого боку.

Силовий цилiндр (рис. 24.3.5) складається з корпуса 8, в якому перемiщується поршень 9. На поршнi є кiльцева виточка, в яку встановлене одне гумове i два пластикових ущiльнювальних кiльця. Поршень прикрiплений до хвостовика стального штока 7, другий кiнець якого виходить з цилiндра через задню кришку 6. У кришцi шток ущiльнений гумовими кiльцями у виточцi. В розточцi передньої кришки є чистик iз тонких стальних шайб. Поршень роздiляє цилiндр на двi порожнини – передню Б i задню А (рис. 24.3.4, б). Вiд розподiльника масло подається до кожної з них окремо.

Передня i задня кришки цилiндра мають вивiднi отвори, куди встановлено маслопровiдну трубку 2, за допомогою якої масло подається або вiдводиться через передню кришку iз задньої порожнини цилiндра.

Кiнцi маслопровiдної трубки ущiльненi прокладками i гумовими кільцями.

Силовий цилiндр має гiдромеханiчний клапан 10, який дає можливicть зупиняти навiшену машину в будь-якому положеннi (приопусканнi), обмежувати заглиблення робочих opганів i розвантажувати шланг, коли знаряддя пiдняте. Хiд поршня можна регулювати перемiщенням упора 11 вздовж штока 7.

У магicтралi задньої порожнини силового цилiндра є клапан, призначений зменшувати швидкicть опускання машин для захисту пiд ударiв об грунт.

Новый рисунок

Маслопроводи сполучають масляний бак, насос, розподiльник, силовi цилiндри i пiдводять до них масло. Силовi цилiндри, якi мають шарнiрне крiплення, з’єднанi гнучкими гумо-металевими шлангами високого тиску, а агрегати, жорстко закрiплснi на трактopi, сполученi за допомогою металевих маслопроводiв.

Металевi маслопроводи виготовленi iз суцiльних стальних труб, якi мають на кiнцях нiпелi з кульковою поверх нею i з’єднувальнi гайки. Герметичнiсть з’єднання забезпечується щiльнicтю притискання нiпеля до внутрiшнього конуса штуцера aгpeгaтів гiдросистеми за допомогою з’єднувальних гайок. Шланги високого тиску – цегнучкi трубопроводи з металевим та бавовняним обплетенням.

Нерозбiрнi наконечники, що крiпляться до шлангiв, складаються з внутрiшнього нiпеля, зовнiшньоi муфти i накидноi гайки.

З’єднувальнi муфти (рис. 24.3.6, а) призначенi для роз’єднування i зняття гнучких шлангiв без зливання масла з гiдросистеми. Вони також захищають гiдросистему вiд пилу i бруду пiд час роз’єднування шлангiв.

Розривнi муфти (рис. 24.3.6, б) захищають гнучкi шланги i запобiгають витiканню масла з гiдросистеми при аварiйному вiд’єднаннi вiд трактора причепної машини, обладнаної виносними цилiндрами.

Новый рисунок (1)

Конструктивно з’єднувальнi i розривнi муфти подiбнi мiж собою i працюють за таким принципом. Коли шланги з’єднанi мiжсобою, кульковi клапани 1 притискуються один до одного i вiдходять вiд cвоїх гнiзд. При цьому масло вiльно проходить черезпрорiзи хрестовини 6 клапанiв. Якщо пiвмуфти 2 роз’єднанi, клапани 1 автоматично закривають вихiд масла iз шлангiв. У з’єднувалънiй муфтi пiвмуфти з’єднують за допомогою накидної гайки 3. Штуцер 5 загвинчують з одного боку у вiдповiдний агрегат гiдросистеми, з iншого до нього приєднують гнучкий шланг високого тиску.

Розривнi муфти встановлюютъ на причiпному гiдрофiкованому знаряддi мiж шлангами, по яких масло вiд розподiльника надходить до виносного цилiндра. Обидвi половини розривної муфти з’єднують не накидною гайкою 3, як у запiрнiй муфтi, а спецiальним запiрним стаканом 10, який крiпиться до пiвмуфти стопорним кiльцем i пружиною 9. У пiвмуфтi 7 в гнiздах розмiщено кульки фiксатора 8, якi за замкнутого положення муфти розмiщенi вкiльцевiй канавцi пiвмуфти.

Якщо машину вiдчiплюють вiд трактора, в шлангах виникає осьове зусилля, яке деформує пружину 9, обидвi пiвмуфти змiщуються влiво вiдносно обойми на корпусi машини. Цей рух вiдбувається, поки кульки фiксатора не вийдутъ iз запiрної втулки. Далi пiвмуфти роз’єднуються, а запiрнi клапани закривають вихiднi отвори, запобiгаючи витiканню масла iз шлангiв.

IV. Закріплення нового матеріалу

  1. Призначення силових циліндрів?

2.Загальна силових циліндрів ?

  1. Призначення та будова розривних муфт ?

4.Основні несправності?

  1. V. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
  2. Аналіз уроку.
  3. Підведення підсумків
  4. Домашнє завдання – А.Ф.Головчук “Трактори”ст. 242-245.
x

Перегляньте також

2024-12-17_19-58-55

Вітання від випускників 11 групи Федорівського ЦПО

Любі наші вчителі, за ваші терпіння та підтримку дякуємо Вам!