Предпросмотр
Тема: Індивідуальні дії солдата та взаємодії у складі двійок, груп.
Заняття 4. Вибір місця спостереження. Способи вивчення місцевості, виявлення цілей та доповідь про їх знаходження.
Мета: Дати основні поняття про вимоги які висуваються до вибору і зайняття місця солдатом, якого призначено спостерігачем.
План уроку
- Вимоги висуваються до вибору і зайняття місця солдатом, якого призначено спостерігачем.
- Алгоритм дій спостерігача
- Рішення ситуативних завдань.
Хід уроку
- I. Шикування. Привітання, огляд зовнішнього вигляду, захід у клас, розміщення
- II. Оголошення теми, мети та завдань уроку
ІІІ. Відпрацювання основних питань.
- IV. Контрольне опитування.
- V. Підведення підсумків.
- VI. Домашнє завдання.
Розповідь вчителя.
- Вимоги висуваються до вибору і зайняття місця солдатом, якого призначено спостерігачем.
Він мусить усе бачити й чути і при цьому залишатися непоміченим для противника. Місце має забезпечувати достатній огляд, маскування, укриття від вогню противника і мати зручні підходи. Не потрібно влаштовуватися на вершинах, горбах, біля одинокого дерева чи будинку, в невеликому гаю, тобто поблизу тих об’єктів місцевості, які привертають увагу противника і допомагають йому орієнтуватися..
Найзручнішими для спостереження є окопи, канави, вирви від снарядів тощо. Місце для спостерігача в них обирається так, щоб позаду був насип, горбок чи пустир, і тоді постать спостерігача не вирізнятиметься на тлі неба.Поблизу предметів на місцевості (стовпа, дерева) спостереження ведеться з тіньового боку в положенні лежачи (мал. 143, а, б). Подивіться на малюнок 144 і спробуйте визначити, де спостерігач обрав і зайняв місце для спостереження правильно, а де — ні .
- Алгоритм дій спостерігача
Для зручності спостереження і детального огляду місцевості призначений спостерігачеві сектор умовно розбивається на такі три зони спостереження: 1) близька, найдоступніша для спостереження неозброєним оком, на відстані 400-500 м; 2) середня, до 1000 м; 3) далека, до межі видимості. Межі зон встановлюються за добре видимими орієнтирами або предметами на місцевості. Орієнтири визначаються справа наліво, від себе вдалину. Подивіться на малюнок 145 і спробуйте визначити, під яким номером буде визначено орієнтир: «дерево», «камінь», «далекий гай», «кущ» (відповідь у кінці теми).
Спостерігач спочатку оглядає усе довкола (в наступі — від себе до противника, в обороні — від противника до себе). Потім уважніше оглядає близьку зону (спостереження ведеться справа наліво за умовно визначеними орієнтирами від себе вдалину). Відкриті ділянки оглядаються швидше, закриті — детальніше. Про все помічене спостерігач доповідає командирові, не припиняючи спостереження. У доповіді спостерігач вказує орієнтир і відстань від нього (вправо, вліво, далі, ближче), те, що помічено, наприклад: «Орієнтир два — вліво 50, ближче — 100, біля пожовклого куща — кулемет противника».
- Рішення ситуативних завдань.
Спостереження є одним з основних способів ведення розвідки, від якої, як відомо, залежить успіх бою, а отже, дії солдата-спостерігача повинні бути грамотними і вмілими
Відповіді
- До мал. 144: правильно обране місце для спостереження — 1, 3, 4, 7, 9; неправильно — 2, 5, 6, 8.
- До мал. 145: орієнтири: 1 — «кущ»; 2 —«камінь»; 3 — «дерево»; 4 — «далекий гай».
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО
- Де краще зайняти місце для спостереження?
2.Для чого необхідно після перебіжки відповзати вбік?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.Самостійно відпрацювати та закріпити викладений матеріал.