Тема: Многогранник та його елементи. Опуклі многогранники.
Мета: сформувати поняття многогранника і пов’язаних із ним понять (вершин, ребер граней, двогранних кутів), опуклого многогранника. Сформувати вміння розв’язувати задачі, що передбачають використання цих понять. Розвивати логічне мислення та виховувати самостійність і акуратність при побудовах.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Самостійна робота
-
Задано куб АВСDA1B1C1D1 . Знайдіть величину двогранного кута, гранями якого є півплощини АВС і ABC1.(Відповідь. 45˚)
-
З точки А, що лежить в одній із граней двогранного кута, проведено два перпендикуляри: АС до другої грані і АВ до ребра кута. Знайдіть градусну міру двогранного кута, якщоАВ =8см, АС =4см. (Відповідь. 30˚)
-
Чи можливо виготовити макет тригранного кута з плоскими кутами, що дорівнюють 105˚, 125˚, 15˚? Відповідь обґрунтуйте. (Відповідь. Ні. Адже, міра кожного з плоских кутів тригранного кута менша за суму мір двох інших його кутів. В нашому випадку – сума двох плоских кутів –105˚+15˚=120˚– менша за третій кут. Що неможливо).
IІІ. Актуалізація опорних знань
-
Сформулюйте означення многокутника, його вершин, сторін і кутів.
-
Які види многокутників ви знаєте?
-
Які многокутники називають опуклими? Наведіть приклади.
-
Які многокутники називають правильними? Яку назву має правильний чотирикутник?
ІV. Пояснення нового матеріалу Презентація: геом тіла многогр
План вивчення теми
-
Означення многогранника та його елементів (ребер, вершин, граней, сусідніх граней).
-
Означення опуклого многогранника.
-
Означення двогранного кута опуклого многогранника.
-
Що називають розгорткою многогранника?
-
Означення площі повної поверхні многогранника.
-
Означення січної площини та перерізу многогранника. Вивчити Многогранники.
V. Розв’язування задач.
Розв’язати задачі з документа Многогранники.
Д/З: Вивчити теоретичний матеріал підручник Математика 11 кл & 16, розібрати задачі стор. 143-144.
-