Тема: Розв’язування задач з теми “Перпендикулярність прямих і площин”
Документ Розв зад Перпенд прямих і площин
1. Актуалізація опорних знань. Дати відповідь на питання:
- Дайте означення перпендикулярності прямої і площини.
- Сформулюйте ознаку перпендикулярності прямої і площини.
- Що називається відстанню між фігурами?
- Що називається відстанню від точки до прямої?
- Що називається відстанню від точки до площини?
- Що ви можете сказати про відстань від точки до відрізка?
- Сформулюйте теорему про три перпендикуляри.
- Які теореми та означення використовуються для доведення теореми про три перпендикуляри?
- Сформулюйте ознаку перпендикулярності площин.
- Яку властивість має основа перпендикуляра, опущеного з точки, яка рівновіддалена від вершин многокутника?
- Яку властивість має основа перпендикуляра, опущеного з точки, яка рівновіддалена від сторін многокутника, якщо основа перпендикуляра лежить всередині многокутника?
- Що розуміють під кутом між прямою і площиною? 22. Розв’язування вправ (усно). (див. Документ )
3. Розв’язування задач.
1. У прямокутній трапеції ABCD бічні сторони дорівнюють 24 см і 25 см, а більша діагональ BD є бісектрисою прямого кута. Із вершини тупого кута С до площини трапеції проведено перпендикуляр СМ довжиною см. Знайдіть відстань від точки М до вершини А.
2. У рівнобедреному трикутнику кут при вершині дорівнює 120°, а бічні сторони – 10 см. Поза трикутником дано точку, яка віддалена від усіх його вершин на 26 см. Знайдіть відстань від цієї точки до площини трикутника.
3. Діагоналі ромба дорівнюють 12 см і 16 см. Точка М рівновіддалена від сторін ромба і знаходиться на відстані 6,4 см від площини ромба. Знайдіть відстань від точки М до сторін ромба.
4. У паралелограмі ABCD діагональ BD дорівнює 19 см. Через вершину В проведено площину на відстані 5 см від діагоналі АС. Проекції сторін ВС і АВ на цю площину дорівнюють відповідно 12 см і 9 см. Знайдіть довжину діагоналі АС.
5. Кінці відрізка довжиною 10 см лежать на двох взаємно перпендикулярних площинах. Цей відрізок утворює з площинами кути 30° і 45°. Визначити відстань між основами перпендикулярів, опущених із кінців даного відрізка на лінію перетину площин. 4. Домашнє завдання: Оформити задачі 1-5 в зошитах. Повторити теоретичний матеріал.