Головна / Урок / Робоче обладнання тракторів

Робоче обладнання тракторів

ПЛАН УРОКУ

 

ТЕМА УРОКУ: Механізм відбору потужності трактора Т-150К.

МЕТА УРОКУ: Ознайомитись з будовою механізм відбору потужності трактора Т-150К.

ТИП УРОКУ: комбінований

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ОБЛАДНАННЯ:

Підручники, плакати, начіпна гідравлічна система, причіпний пристрій.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.
  2. Перевірка готовності учнів до уроку.
  3. Нагадати основні положення інструкції з охорони праці.
  4. Відповісти на питання учнів.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1.Повторення раніше вивченого матеріалу з метою отримання опорних знань.

  1. Підведення підсумків опитування і підготовка до вивчення
    нового матеріалу

III.     ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Оголошення теми і мети уроку.
  2. Визначення мотивації учнів при вивченні нового матеріалу.
  3. Вивчення нового матеріалу.

Вал відбору потужності передає частину потужності двигуна рухомим робочим органам сільськогосподарських машин, агрегатуються з трактором. Він складається з редуктора, автономної гідросистеми, приводних валів і управління.

Вихідний вал редуктора ВВП має частоту обертання 1000 і 540 об /хв. В редуктор входить корпус з піддоном, провідний і ведений вали, пара шестерень і гідроподжімная муфта.

Корпус редуктора трактора Т-150 прикріплений до корпусу заднього моста. Вали обертаються в корпусі на кулькових підшипниках. Ведучий вал редуктора одержує обертання через карданну передачу і проміжний вал від колінчастого вала і має незалежний привід. На шліцах ведучого вала поміщена ведуча шестерня. Відома шестерня прикріплена до маточини, яка сидить на кулькових підшипниках веденого вала. На шліци маточини надіті шість сталевих провідних дисків з металокерамічними накладками. Між провідними дисками знаходяться ведені диски, шліци яких встановлені в пази барабана гідроподжімной муфти. У барабані є кільцева порожнина, що виконує роль гідроциліндра. В кільцевої порожнини знаходиться поршень, ущільнений зовні чавунним, а зсередини – гумовими кільцями.

При включенні гідроподжімной муфти масло під тиском проникає в подпоршне-ше простір і, діючи на поршень, стискає фрикційні диски, які міцно з’єднують ведену шестерню з валом S. Вал відбору потужності при цьому включається. Під час вимикання муфти відкривається зливна магістраль, куди витісняється з-під поршня масло за допомогою двадцяти пружин, які віджимають поршень від набору фрикційних накладок. В кінці ходу поршень через встановлені на ньому штифти впирається в диск гальма, який загальмовує вал. Вихідний кінець цього вала являє собою вал відбору потужності. Усередині веденого вала виконані свердління для підведення робочої рідини до гідроподжімной муфті.

Новый рисунок
Мал. 1. Редуктор ВОМ:
1-провідний вал, 2 – пробка-сапун, 3 – провідна шестерня, 4 – масляний насос, 5 – ведений вал, 6 – пробка контрольного отвору, 7 – піддон, 8 – фільтр-заборник, 9 -відомості шестерня, 10 – гідроподжімная муфта, 11 – поршень, 12 – бустер, 13 – гальмо, 14 – пружина, 15 – клапан постійного тиску, 16 – регулювальний гвинт

Гідравлічна система вала відбору потужності включає в себе масляний насос 4 фільтр-заборник 8 клапанний пристрій і мастилопроводи.

Масляний насос НШ-6т односекційний шестерний. Його продуктивність 63 см3 /об. Насос отримує привід від ведучого вала редуктора. Фільтр-заборник складається з металевого каркаса, обтягнутого металевою фільтрує сіткою. Фільтр встановлений в піддоні, який є резервуаром для масла.

Клапанний пристрій має два клапана, які змонтовані в одному корпусі, прикріпленому до передньої стінки редуктора. Обидва клапана включені в масляну магістраль високого тиску паралельно. Клапан підтримує в системі постійний тиск (95-10 кгс /см2) при змінної продуктивності масляного насоса. Основними його деталями є клапан плунжерного типу, пружина і регулювальний гвинт. Цим гвинтом регулюють підтримуване клапаном тиск.

Клапан плавного включення необхідний для управління валом відбору потужності. Він складається з кульки, гнізда, двох пружин, штока і ексцентрика з важелем управління. При включеному ВВП клапан плавного включення виконує роль запобіжного клапана, отрегулированного на 12-13 кгс /см2.

Новый рисунок

Мал. 2. Клапан плавного включення гідравлічної системи ВВП:
1 -Важіль управління, 2 шток, 3 – гніздо клапана, 4 – пробка, 5 – кульковий клапан, 6 – клапан постійного тиску, 7 – ексцентрик

Коли важіль перебуває в положенні ексцентрик звільняє від підтискання шток і він займає нижнє положення. Внутрішня пружина звільняє від підтискання гніздо, а між кулькою і його сідлом утворюється зазор, через який робоча рідина йде на злив. У цьому положенні масляний насос всмоктує робочу рідину через фільтр з піддона редуктора і по нагнітальному мастилопроводу подає її до клапанного пристрою, паралельно до обох клапанів. Робоча рідина (масло) через зазор в клапані плавного включення йде на злив і частково через свердління в відомому валу надходить на мастило фрикційних дисків гідроподжімной муфти.

При переміщенні важеля управління в положення включення ВОМ ексцентрик повертається і штовхає шток вгору. Шток підтискає обидві пружини, а внутрішня пружина, діючи на гніздо, притискає кульку до свого сідла. Вільний слив робочої рідини припиняється і вона під тиском надходить в бустер (подпоршневую порожнину), стискаючи фрикційні диски муфти. Тиск робочої рідини зростає від 0 до 10 кгс /см2. Плавність включення муфти ВВП залежить від темпу переміщення важеля управління. Надалі клапан забезпечує тиск в нагнітальній магіст-Рале близько 10 кгс /см2.

Додатковим рухом важеля піднімають ще вище ексцентрик зі штоком, стискаючи внутрішню пружину до 12- 13 кгс /см2. В результаті клапан плавного включення буде працювати як запобіжний.

У редукторі ВВП встановлена тільки одна пара шестерень, яка забезпечує обертання веденого вала зі швидкістю 1000 об /хв. Щоб змінити число обертів ВВП в хвилину на 540 потрібно замінити обидві шестерні на додаткові, які додаються в ЗІПе.

Технічне обслуговування вала відбору потужності. На роботах, що не потребують відбору потужності, привід ВВП обов’язково відключають. Якщо ВВП не використовують, то знімають з трактора редуктор, карданний вал, тягу управління і зберігають їх в сухому місці.

Щозміни перевіряють кріплення зовнішніх вузлів ВВП і чи не підтікає масло з редуктора. Усувають виявлені несправності.

Через 60 год роботи трактора перевіряють рівень масла в редукторі. Якщо необхідно, доливають масло до рівня контрольного отвору. Влітку використовують моторне масло М10Г або М10В, а взимку – М8Г.

змащують трансмісійним автотракторним маслом підшипники хрестовин карданних валів ВВП. Для цього очищають маслянку і нагнітають шприцом масло до появи його з запобіжного клапана.

Через 240 ч роботи трактора змащують солідолом «С» шліцьові з’єднання карданних валів ВВП, попередньо очистивши маслянки.

Солідол нагнітають шприцом до появи його в зазорах.

через 960 ч роботи трактора майстер-наладчик перевіряє і регулює гідравлічну систему ВВП. Зливають старе масло, промивають забірний фільтр і заливають свіже масло в редуктор до рівня контрольного отвору. Після прокрутки валів протягом 5 хв перевіряють рівень масла в редукторі і, при необхідності, доливають його.

Для регулювання гідравлічної системи ВВП на місце пробки (див. Рис. 126 о) встановлюють масляний манометр. загвинчують регулювальний гвинт клапана постійного тиску до свідчення на манометрі 15-16 кгс /см2. Потім регулюють клапан плавного включення на тиск 12-13 кгс /см2 регулювальним гвинтом-упором, в який впирається при крайньому правому (включеному) положенні важіль управління. Потім регулюють клапан постійного тиску на величину 95- 10 кгс /см2. Після регулювання гвинти стопорять контргайками і пломбують.

Новый рисунок

Мал. 3. Схема роботи гідросистеми ВВП:
а – при вимкненому муфті, б-при включеній муфті; 1-фільтр-заборник, 2 – гідроподжімная муфта, 3 – сверлениє канал, 4 – клапан плавного включення, 5 – масляний насос, 6 – бустер, 7 – клапан постійного тиску, 8 – важіль управління, 9 – ведений вал

Гідроподжімную муфту регулюють, змінюючи довжину тяги. Її довжина повинна бути такою, щоб при крайньому верхньому положень важеля управління, розташованого в кабіні трактора, важіль упирався в регулювальний гвинт-упор.
Вал відбору потужності (ВВП) служить для передачі всієї або частини потужності тракторного двигуна навісним і причіпним машинам, аг-регатіруемим з трактором.

ВВП трактора Т-150 має незалежний привід, тобто може включатися і знову вимикатися незалежно від головної муфти зчеплення, а виключення і включення головної муфти не впливає на роботу ВВП. Незалежність ВВП досягається за рахунок того, що його привід здійснюється прямо від колінчастого вала двигуна за допомогою проміжного вала, що проходить через трубчасті вали муфти головного зчеплення і коробки передач, ряду передавальних деталей, встановлених в роздавальної коробці, і карданної передачі, а виключення і включення ВОМ здійснюється автономної гідроподжімной муфтою.

Механізм ВВП складається з редуктора 23 (рис. 189), в якому розміщені гідроподвіжная муфта з автоматичним гальмом, агрегати гідросистеми і знижує пара шестерень; карданної передачі 18 а також важеля управління 7 з тягою.

Редуктор ВОМ розташований в задній частині трактора і встановлений на задній секції рами.

Залежно від налагодження ВВП може мати дві частоти обертання вихідного вала – 1000 і 540 об /хв.

Для переналагодження з одного режиму на інший необхідно в редукторі ВВП замінити шестерні на додаткові, які додаються до трактора.

При режимі 1000 об /хв допускається передача через ВВП повної потужності двигуна, а при 540 об /хв – не більше 100 л. с.

Редуктор ВОМ і його гідросистема. Механізм редуктора ВВП розміщений в корпусі, отлитом з алюмініемого сплаву. У відлитих разом з корпусом кронштейнах виконано по два отвори для кріпильних болтів. Кронштейнами редуктор встановлюється на кронштейни, прикріплені до задньої секції рами, і кріпиться до них чотирма болтами з гайками і пружинними шайбами (по два болта на кожен кронштейн). У верхній частині корпусу ввернуть болт для зручності монтажу та транспортування редуктора.

Ведучий вал редуктора обертається на двох кулькових підшипниках, встановлених в стаканах, розташованих в розточеннях корпусу.

На шліцах вала встановлена провідна шестерня, а на передньому шлицевом хвостовике встановлюється муфта фланця кардана. Набір первинного вала стягується корончатой гайкою через шайбу і дистанційну втулку. У торці вала виконано гніздо, в яке нерухомо запрессована шліцьова втулка, що служить для приводу насоса гідросистеми ВВП.

Осьові переміщення переднього підшипника обмежуються з одного боку бурти склянки, а з іншого бурти корпусу ущільнення, який разом зі склянкою прикріплений до корпусу за допомогою чотирьох шпильок, вкручених в корпус, і гайок. У корпусі ущільнення встановлено самоподжимной сальник і повстяний пильовик в штампованої обоймі.

Новый рисунок

Мал. 1. Вал відбору потужності:
1 – подвійний шарнір; 21122-вилка-фланець; 355 – фланець кардана; 41417 – вилка; 5816 – кронштейн; 6-собачка; 7-важіль; 9 – трос; 10-проміжна опора; 1221-кожух; 133142 – вилка кардана; 15 – важіль проміжний; 18 – вал карданний в зборі: 19 – тяга; 20 – шліцьовій хвостовик; 23 – редуктор ВОМ; 24 – рим-болт; 25 – нагнітальний трубопровід; 2630 – болт; 27 – всмоктувальний трубопровід; 28- піддон; 29 – гайка; 323441 – прес-маслянка; 33 – подвійна вилка; 35 – клапан; 36 – опорна пластина; 37 – балансувальна пластина; 38 – хрестовина; 39 – підшипник голчастий; 404853 -сальнік; 43 – обойма; «-кільце Ущільнювальне гумове; 45 – кільце Фетрове; 46 – вал проміжної опори; 4754 – пильовик повстяний; 4952 – підшипник; 50 – сапун; 51 – корпус; 56 – пружина.

Новый рисунок

Мал. 2. Редуктор ВОМ:
127 -гайка; 226 – шайба; 3 – муфта фланца’кардана; 451 -шпілька; 5 – повстяний пильовик: 624 – самоподжимной сальник; 722 – корпус ущільнення; 81723 2954 – шарикопідшипник; 91921 – стакан; 10 – втулка дистанційна; 11 – провідний вал; 12 – корпус; 13- провідна шестерня; 143037 4856 – стопорне кільце; 152855 – кільце дистанційне; 16 – втулка шліцьова; 18 – насос; 20 – ніпель з гайкою; 25 – ковпак; 3139 – пробка; 32 болт; 33 – шайба; 34 – маточина; 3 5 -шестерня; 36 – диск завзятий; 38 – всмоктувальний маслопровод; 40 – фільтр-заборник; 41- диск ведений; 42-диск ведучий з металокерамічними накладками; 43 – диск ведений з розвідних пружинами; 44 – поршень; 45 – чавунне кільце ущільнювача; 46 – штифт; 47 – диск натискний; 49 – диск гальмівний; 50 – барабан; 52- пружина; 53 – кільце ущільнювач ве; 57 – вал ведений; 58 – кришка; 59 – гільза

В гідравлічну систему редуктора ВВП входить фільтр-заборник, масляний насос, клапанне пристрій і мастилопроводи.

Фільтр-заборник, встановлений на початку масляної магістралі, являє собою металевий або пластмасовий каркас, обтягнутий латунної сіткою, яка і представляє фільтруючий елемент.

Новый рисунок (1)

Мал. 3. Клапан плавного включення :.

Масляний насос НШ-6т – односекцнонний, шестеренчатого типу, продуктивністю 63 см3 /об.

За мастилопроводу насос подає масло до клапанного пристрою, розташованого в кришці і складається з клапана плавного включення і клапана постійного тиску.

Клапан плавного включення (він же є запобіжним) складається з гнізда, пружини повернення штока, робочої пружини, сідла і ексцентрика з привареним до нього важелем управління.

У ступеневу отвір кришки запрессовано сідло, а над ним є фланець для приєднання нагнітального маслопроводу від насоса.

У сідлі виконана проточка Б, поєднана отворами з центральним свердлінням. Шток переміщається в отвір Г. В штоку виконані проточка і пази, що з’єднують порожнину А з внутрішньою порожниною редуктора. Проточка Б системою сверлених каналів з’єднана з порожниною клапана постійного тиску.

Новый рисунок

Мал. 4. Клапан постійного тиску:
1 клапан; 2 – гільза; 3 – кришка; 4. 6 – шайба клапана; 5-пружина; 7 – гвинт регулювальний; 8 – гайка; 9 – ковпак; 10 шайба; 11 -фланец; 12 – гвинт; 13 – кронштейн; 14 – важіль управління

Ексцентрик з привареним важелем обертається в колодязі кришки. Вал ексцентрика ущільнений гумовим кільцем.

Шток постійно притиснутий зусиллям пружини до ексцентрика. Робоча пружина, стиснута між торцем штока і гніздом клапана, притискає кульку до отвору гнізда. Залежно від положення ексцентрика пружина стиснута з тим або іншим зусиллям, яке визначається тиском спрацьовування клапана. Клапан плавного включення при крайньому положенні вперед по ходу трактора важеля, привареного до ексцентрика, повинен забезпечувати тиск 12- 13 кгс /см2. Крайнє положення важеля з ексцентриком фіксується за допомогою регулювального гвинта, укрученим в кронштейн і застопореними контргайкой.

Кронштейн, прикріплений двома болтами до кришки, входить в кільцевої паз ексцентрика і утримує останній від осьових переміщень.

У міру повороту важеля проти годинникової стрілки (назад по ходу трактора) палець ексцентрика опускається, шток, отжимаясь під дією пружини повернення, переміщається вниз, звільняючи робочу пружину 6 і зменшуючи тиск спрацьовування кулькового клапана.

Поворотом ексцентрика на відповідний кут можна повністю відкрити кульковий клапан і забезпечити злив усього потоку масла через нього.

Масло з-під кулькового клапана по каналу В подається до порожнини кришки, з’єднаної з центральним отвором вторинноговалу і із зливним отвором в піддон.

Клапан постійного тиску плунжерного типу підтримує тиск в гідросистемі при включеній муфті 95-10 кгс /см2.

У колодязі кришки запрессована сталева розжарена гільза, в якій переміщається двухпоясковий клапан золотникового типу.

Проточка А на внутрішній поверхні гільзи пов’язана з каналом нагнітання і проточка Б пов’язана з каналом зливу.

З проточки А по радіальному і осьовому свердлінням в клапані робоча рідина подається під його торець.

Під фланці встановлена пружина, натискати на інший торець клапана через шайбу. Іншим кінцем пружина упертий в шайбу гвинта. Регулювальний гвинт стопориться контргайкою і ущільнюється мідними шайбами і ковпаком.

Для відкриття клапана, т. Е. Перепуску масла в зливну магістраль, тиском масла на торець М клапана долається зусилля пружини, в результаті чого в системі створюється тиск. Величину тиску регулюють гвинтом.

Конструкція клапана виконана так, що при зміні продуктивності гідравлічного насоса тиск у системі змінюється незначно, так як на клапан діє тільки тиск і виключається динамічний вплив потоку завдяки тому, що масло підводиться до активного торця через свердління.

Клапан постійного тиску регулюється і пломбується на заводі.

В отвір на верхній частині корпусу редуктора ввернуть сапун, призначений для з’єднання внутрішньої порожнини редуктора ВВП з атмосферою і запобігання надлишкового тиску всередині редуктора.

карданний привід ВВП складається з карданного валу, проміжної опори і подвійного шарніра.

З метою забезпечення синхронного обертання ведучого вала ВВП з колінчастим валом двигуна подвійний шарнір розташований таким чином, що його середина знаходиться над віссю вертикального шарніра рами. Завдяки такому розташуванню при зміні кута між обома частинами рами під час повороту трактора забезпечується рівність кутів у подвійному шарнірі. .

Компенсація зміни довжини здійснюється за рахунок змінного шліцьового з’єднання вилки з хвостовиком вала проміжної опори.

Ущільнення ковзаючого шліцьового з’єднання складається з фасонних гумового і фетрового кілець, які поміщені в штампованої різьбовій обоймі, навінченной на різьбовій хвостовик вилки. Мастило шліцьового з’єднання здійснюється через прес-маслянку.

Система дистанційного керування ВВП служить для включення і виключення його з кабіни трактора. ВВП включається і вимикається двуплечим важелем, качакЗщімся на шарнірі в кронштейні, встановленому в кабіні трактора зліва від сидіння водія. Підпружинена кнопка в рукоятці важеля впливає через тягу на собачку. Собачка входить своїм виступом в пази на гребені кронштейна і фіксує включене і вимкнене положення ВВП.

положення важеля вперед – вниз, зафіксоване собачкою, відповідає виключеному ВВП, а положення назад – вгору відповідає включеному ВВП. Для перекладу важеля з одного положення в інше необхідно попередньо натиснути кнопку.

Нижня плече важеля шарнірно пов’язано з виделкою, приєднаної до тросу, який пропущений крізь оплетку, закріплену на кабіні кронштейном.

З протилежного боку троса закріплена вилка, шарнірно пов’язана з однією з вушок проміжного важеля, що коливається в кронштейні, прикріпленому болтами до лівого швелеру задньої напіврами.

Таким чином, трос є гнучке проміжна ланка, що дозволяє передавати зусилля водія при управлінні ВВП з передньої на задню напіврами, які з’єднані шарнірно і змінюють своє взаєморозташування при русі трактора. Інша проушина важеля 15 шарнірно пов’язана з регулювальної виделкою, навернути на різьбу тяги. Тяга шарнірно приєднана за допомогою вилки до вушка важеля ексцентрика.

Робота ВВП. Коли налагоджувальне включення приводу ВВП в роздавальної коробці поєднано, карданний привід ВВП, а разом з ним ведучий вал редуктора і насос обертаються синхронно з двигуном трактора, при цьому відома шестерня також обертається, а насос перекачує масло.

Якщо важіль в кабіні знаходиться у вимкненому положенні, то вал варто і ВВП знаходиться у вимкненому стані. При перекладі важеля в положення включення вал починає обертатися і може передавати крутний момент від двигуна – ВВП включений.

Постійно працює насос через фільтр-заборник всмоктує робочу рідину по всмоктуючому мастилопроводу і далі по нагнетательному мастилопроводу через свердління в корпусі клапанного пристрою подає до клапану плавного включення, через свердління в відомому валу до БУСТЕР гідроподвіжной муфти і паралельно до клапану постійного тиску.

Коли важіль переміщують в крайнє положення, відповідне виключеною муфті ВВП, ексцентрик спочатку звільняє від підтискання шток, віджиматися від сідла пружиною.

У міру переміщення ексцентрика тиск в клапані плавного включення визначається зусиллям пружини бив кінці ходу клапан відкривається повністю, тиск в системі падає до нуля, а масло, пройшовши через клапан плавного включення, йде на злив і на мастило деталей гідроподвіжной муфти.

Новый рисунок

Мал. 5. Гідравлічна схема ВВП:
1 – ведений вал; 2 – клапан плавного включення; 3 – важіль; 4 – нагнітальний маслопровод; 5 – насос; 6 – всмоктуючий маслопровод; 7- фільтр-заборник; 8 – клапан постійного тиску.

Гідроподвіжная муфта при цьому вимикається, поршень під впливом пакету пружин переміщається, стискаючи своїми штифтами пакет дисків тормозком і забезпечуючи тим самим чистоту вимикання ВВП.

При переміщенні важеля в положення, відповідне включеної муфті ВВП, ексцентрик повертається, переміщує шток, затискаючи пружину, і через гніздо клапана притискає кульку до сідла. У нагнітальному мастилопроводі і свердлінні корпусу клапанного пристрою, що з’єднує клапан з бустером, тиск масла росте від 0 до 95-10 кгс /см2.

При цьому гідроподвіжная муфта включається »звільняється гальм-зок і вихідний вал ВОМ починає обертатися, передаючи крутний момент.

Плавність включення муфти ВВП залежить від швидкості переміщення важеля управління. Після досягнення тиску 95-10 кгс /см2 в роботу включається клапан постійного тиску, а клапан плавного включення додаткових ходом важеля і поворотом ексцентрика встановлюють на тиск 12-13 кгс /см2 після чого він вже служить тільки як запобіжний.

Технічне обслуговування

Включати ВВП під навантаженням необхідно плавно. Плавність включення муфти ВВП залежить від швидкості переміщення важеля управління. При включенні важіль переміщається знизу-вгору – назад, при виключенні – навпаки.

Догляд за ВВП полягає у своєчасній заправці, доливці і заміні масла в редукторі, мастилі карданного приводу і проміжної опори відповідно до карти змащення, очищення та промивання фільтра і сапунів, спостереженні за станом ущільнень.

Необхідно періодично очищати редуктор ВОМ зовні від пилу і бруду, стежити за кріпленням його до задньої напіврамі і підтягувати болти кріплення. Редуктор ВОМ заправляти чистим, добре отстоявшимся маслом і в терміни, зазначені в таблиці мастила.

При технічному обслуговуванні №3 потрібно замінити масло в редукторі ВВП і промити фільтр-заборник. Злив відпрацьованого масла здійснюється через отвір, закритий пробкою. Доступ до фільтру відкривається при знятті трубки з фланцем. Для зручності зняття трубки потрібно зняти поперечний кутник, прикріплений до задньої напіврамі.

Привід ВВП включається тільки при необхідності. На роботах, що не потребують відбору потужності, прівсд ВВП повинен бути відключений.

У разі роботи трактора без застосування ВВП необхідно один раз в 10 днів провести десять повних включень і виключень важелем, встановленим в кабіні, для того щоб, шарніри дистанційного приводу управління, трос в оболонці і ексцентрик не опинилися прихопленими корозією.

У разі тривалого невикористання вала відбору потужності необхідно зняти з трактора редуктор ВОМ, карданний привід і тягу управління і забезпечити їх зберігання в сухому місці.

Регулювання ВВП. У валі відбору потужності регулюють клапани гідравлічної системи редуктора і систему дистанційного керування.

Клапани гідравлічної системи регулюють і пломбують на заводі. При тривалій роботі в результаті зносу деталей і втоми пружин може порушитися регулювання клапанів.

Порядок регулювання клапанів. Необхідно переконатися в тому, що редуктор ВОМ заправлений до рівня контрольної пробки.

Перед регулюванням на місце пробки приєднати за допомогою трубки або шланга з нарізним штуцером масляний манометр зі шкалою до 15-20 кгс /см2.

Так як клапан плавного включення і клапан постійного тиску приєднані до магістралі нагнітання паралельно, регулювання слід починати з клапана плавного включення.

Перед регулюванням запустити двигун і обертати вали редуктора ВВП протягом 10-15 хв, поки масло не прогріється до температури 40-45 ° С. Регулювання слід проводити при роботі двигуна з частотою обертання 1600-1700 об /хв.

Відвернувши ковпак і контргайку, загвинтити регулювальний гвинт до упору, бинтом відрегулювати крайнє переднє положення важеля клапана плавного включення так, щоб при упорі його в гвинт 12 розвивалося тиск 12-13 кгс /см2. Потім, відвертаючи регулювальний гвинт, відрегулювати перепускний клапан на тиск 95-10 кгс /см2.

Слід пам’ятати, що при роботі тільки одного кулькового клапана плавного включення встановлене тиск продовжує триматися в районі недовгий час. Тому перепускний клапан потрібно регулювати відразу ж після регулювання клапана плавного включення. Після регулювання гвинти законтрить і опломбувати.

При експлуатації в результаті витягування троса і зносів шарнірів може бути порушено регулювання дистанційного керування. Якщо система відрегульована правильно, то при фіксуванні засувкою важеля в верхньому положенні важіль повинен бути притягнутий вперед до упору в гвинт. Регулювання здійснюється різьбовою вилкою. Для навинчивания і свинчивания різьбовій вилки попередньо необхідно расшплинтовать і вийняти її палець.

IV. Закріплення нового матеріалу

  1. Призначення валу відбору потужності ( ВВП)?

2.Які є режими приводу валу відбору потужності?

  1. Будова валу відбору потужності Т-150К?

4.Основні несправності?

V. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Аналіз уроку.
  2. Підведення підсумків
  3. Домашнє завдання – А.Ф.Головчук “Трактори”ст. 255-256.

 

 

 

x

Перегляньте також

1878578587518

Що чекає на Україну після вступу

Україна переступила поріг Євросоюзу, отримавши статус кандидата на членство в ЄС. Попереду ...