Головна / Урок / Тема: Коробки передач.

Тема: Коробки передач.

 

ПЛАН УРОКУ

ТЕМА УРОКУ: Проміжні з’єднання та карданні передачі

МЕТА УРОКУ: Ознайомитись з будовою проміжних з’єднань та карданних передач

ТИП УРОКУ: комбінований

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ОБЛАДНАННЯ:

Підручники, плакати.

ХІД УРОКУ

1.   ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.

1.    Перевірка готовності учнів до уроку.

2.    Нагадати основні положення інструкції з охорони праці.

3.    Відповісти на питання учнів.

II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА

НАВИЧОК

1.Повторення раніше вивченого матеріалу з метою отримання опорних знань.

2.  Підведення підсумків опитування і підготовка до вивчення
нового матеріалу

III.     ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

1.    Оголошення теми і мети уроку.

2.    Визначення мотивації учнів при вивченні нового матеріалу.

3.    Вивчення нового матеріалу

Проміжне з’єднання передає обертовий рух від вала головного зчеп­лення до вала коробки передач та забезпечує їх нормальну роботу при не­значних осьових зміщеннях та кутових перекосах з’єднувальних валів.

У трансмісіях тракторів найбільшого поширення в якості проміжного з’єднання набули пружні напівкарданні шарніри, що допускають передачу крутного моменту при перекосах валів до 3…70 та осьовому зміщенні до 400 мм. Еластична муфта проміжного з’єднання (рис. 3.5, а) має дві вилки

2, 5, з’єднані між собою за допомо­гою диска 3 і гумових втулок 4. Подібні муфти не мають визначе­них осей кочення, тому їх назива­ють напівкарданними шарнірами.

Новый рисунок

У випадку значного зміщення або перекосів осей (до 30°) з’єдну­ваних валів застосовують жорсткі хрестовинно-шарнірні муфти (повні карданні шарніри), що мають визна­чені осі кочення. Механізм, який складається з двох карданних шар­нірів 8, утворених вилками 2 і хрес­товиною 6, та вала зі шліцьовим з’єднанням 7 називається кардан­ною передачею.

Карданна передача слугує для передачі крутного моменту між агрегатами, осі яких не лежать на одній прямій, мають значне кутове зміщення та зміщуються під час руху. На трак­торах карданна передача застосовується для передачі крутного моменту до передніх ведучих та задніх мостів.

Для передавання крутного моменту між агрегатами трансмісії, розташованими на значній відстані один від одного, використову­ють карданну передачу. Карданна передача також забезпечує пере­давання крутного моменту між валами, осі яких не співпадають.

Будову карданної передачі приводу мостів трактора Т-150К на­ведено на рис. 10.8.

Новый рисунок (1)

Обертання від роздавальної коробки 4 до переднього моста 1 пе­редається через карданний вал 2. Між ним і роздавальною короб­кою 4 встановлений гальмовий барабан 3. Обертання від роздавальної  коробки до заднього моста 7 пе­редається через дві подвійні вилки 5 і проміжну опору 6.

Карданний вал за допомогою вилок 8 і 4 з отворами у виступах відповідно (рис. 10.9) кріпиться до фланців гальмового барабана і вала-шестерні переднього моста. Вис­тупи вилок 4 і 8 встановлено під ку­том 90° до виступів вилок 1 і 7, які також мають отвори. В отвори ви­лок 4, 1 і 7, 8 встановлено круглі ви­ступи хрестовин 2. Між ними і вис­тупами вилок у стаканах 3 розміще­но голчасті підшипники 14. В паз обойми кожного підшипника вста­новлюється виступ стакана (для фіксації підшипника). Між хресто­виною, підшипниками і стаканами є ущільнення 15. Відносно виступів вилок стакани 3 фіксуються упор­ними пластинами 11, стопорними пластинами 13 і болтами 12.

До вилки 1 болтами прикріпле­но втулку 16 із шліцами на внутрішній поверхні. Вилку 7 при­варюють до порожнистого вала 6, а на зовнішній поверхні хвостовика вала 6 розташовують шліци, які знаходяться у зчепленні зі шліцами вала втулки 16. Вал 6 може вільно переміщуватись відносно втулки 16. Для шліцьового з’єднання вико­ристовується мастило № 158, яке нагнітається через маслянку. Від за­бруднення шліци захищені гумо­вим чохлом 5 або спеціальним ущільненням з повстяним і гумо­вим кільцями. Чохол фіксується на валу 6 і втулці 16.

Підшипники 14 також змащу­ють мастилом № 158, яке нагні­тається через маслянку 10, потім по каналах і прорізах на торцях хресто­вин 2 подається до підшипників 14.

 

Новый рисунок (2)

Через клапан 9 із хрестовин і підшипників, при заповненні їх маслом, витискається повітря і старе або зайве масло. При роботі карданного вала масло нагрівається і також витікає через клапан 9, захищаючи ущільнення 15 від пошкодження при підвищеному тис­ку масла.

Карданний вал відбалансований динамічно за допомогою ба­лансувальних пластин, які встановлено під болти 12 кріплення кри­шок гольчастих підшипників.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Призначення проміжного з’єднання?

2. Яка передача слугує для крутного моменту між агрегатами?

3. Опишіть будову карданної передачі.

4. Як балансується карданний вал?

V. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Аналіз уроку

2. Підведення підсумків

3. Домашнє завдання – А.Ф. Головчук ст.. – 188-191

 

x

Перегляньте також

59-9826

Актуальні проблеми дистанційного навчання

04листопада 2024 р.  у Федорівському центрі професійної освіти відбулося чергове засідання методичної ...