Головна / Урок / Тема№11.Ведучі мости колісних та гусеничних тракторів.

Тема№11.Ведучі мости колісних та гусеничних тракторів.

ПЛАН УРОКУ

 ТЕМА УРОКУ: Ведучі мости колісних тракторів

МЕТА УРОКУ: Ознайомитись з загальною будовою і принципом дії ведучого моста колісного трактора МТЗ-80/82, ХТЗ-17024.

ТИП УРОКУ: комбінований

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ОБЛАДНАННЯ:

Підручники, плакати, задній міст колісного трактора

 ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.
  2. Перевірка готовності учнів до уроку.
  3. Нагадати основні положення інструкції з охорони праці.
  4. Відповісти на питання учнів.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1.Повторення раніше вивченого матеріалу з метою отримання опорних знань.

  1. Підведення підсумків опитування і підготовка до вивчення
    нового матеріалу

III.     ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Оголошення теми і мети уроку.
  2. Визначення мотивації учнів при вивченні нового матеріалу.
  3. Вивчення нового матеріалу

 

Механізми заднього моста тракторів МТЗ-80/82 (рис. 11.4) -головна передача, диференціал, механізми блокування диференціалу та гальм, кінцеві передачі, півосі 9, кожухи гальм і рукави 8 півосей, розміщені в чавунному корпусі 21. Обертання від вторинного вала коробки передач (КП) передається через головну передачу, диференціал і кінцеві передачі до ведучих коліс.

Головна передача являє собою пару конічних шестерень із спіральними зубами, що збільшує поверхні зачеплення і забезпечує безшумність роботи. Ведуча шестерня 1 закріплена на шліцьовому кінці вторинного вала коробки передач. Ведена шестерня 5 прикріплена до корпуса диференціала 4

Новый рисунок (2)

 

 

Головна передача переднього моста трактора МТЗ-82 — це пара конічних шестерень із спіральними зубами. Ведуча шестерня розміщена на шліцьовому валу і складена в стакані на двох конічних роликових підшипниках. Стакан центрується в корпусі моста і кріпиться до його фланця болтами.

Ведена шестерня 12 (рис. 11.5) закріплена на центруючому пояску і шліцах корпуса 1 диференціала переднього моста.

Диференціал конічний, самоблокувальний, підвищеного тертя має чотири сателіти. Складається з двох коробок 1 й 7, в яких розміщено дві півосьові шестерні 6, чотири сателіти 5 на двох плаваючих, тобто на закріплених між коробками, осях 9, дві натискні чашки 4 та ведучі 3 й ведені 2 диски.

Ведучі диски зовнішніми зубцями входять в зачеплення із зубцями коробок диференціала, а ведені та натискні чашки своїми внутрішніми зубцями посаджені на зубчасті вінці півосьових шестерень.

Сателіти встановлені на шипах, розміщених хрестоподібно, перебувають у постійному зачепленні з півосьовими шестернями.

Диференціал блокується за рахунок сил тертя, що виникають між дисками, коли міст включений. Осі сателітів відстають від корпуса диференціала і, ковзаючи в гніздах-пазах 8, зміщуються в бік півосьових шестерень. Через сателіти та натискні чашки вони сти­кують ведучі та ведені диски, фрикційні муфти включаються і блокують (виключають) диференціал, не допускаючи роздільного буксування передніх коліс. При відключенні мосту крутний момент до диференціала не передається, осі сателітів не зміщуються, диски не стискуються і диференціал не блокується. Трактори ЮМЗ-8070, ЮМЗ-8071, ЮМЗ-8080 і ЮМЗ-8270, ЮМЗ-8271, ЮМЗ-8280 уніфіковані між собою і відрізняються лише тим, що на тракторах ЮМЗ-8270, ЮМЗ-8271 і ЮМЗ-8280 встановлений передній ведучий міст з вузлами його приводу: роздавальної коробки, заднього і переднього карданних валів, проміжної опори. Крім того, на тракторах ЮМЗ з переднім ведучим мостом встановлені шини передніх коліс 11,2-20″.

Новый рисунок (1)

 

Передній та задній ведучі мости трактора ХТЗ-17021 відрізняються тільки картерами: до переднього приварені накладки для кріплення ресор, до заднього — бугелі кріплення моста до рами.

Корпус головної передачі 9 являє собою порожнисту балку (рис. 11.6). В середній його частині розміщено вузол головної передачі й диференціала. Корпус 8 головної передачі зафіксований на картері штифтами і прикріплений до нього шпильками. Головну передачу мостів трактора ХТЗ-17021 складають дві спіральне конічні шестерні. Ведуча шестерня 7 виготовлена разом з валом, що опирається на два підшипники, встановлені в стакані 6. На шліцьовий кінець вала ведучої шестерні надітий фланець 1, приєднаний до вилки карданного вала. Ведена шестерня 10 закріплена болтами на фланці корпуса 11 диференціала. Трак-юр типу Т-150 має дві незалежні головні передачі, уніфіковані між собою.

Новый рисунок (2)

Новый рисунок (1)

Диференціал заднього моста тракторів МТЗ-80/82 складається з корпуса 4 (рис. 11.4), хрестовини 20, сателітів і півосьових шестерень 19. Хрестовина закріплена між корпусом і кришкою. Отвори під цапфи хрестовини і болти, якими стягується корпус і кришка, виго­товляють при одночасній обробці кришки і корпуса. Ці деталі маркують. Розкомплектовувати їх забороняється, а при складанні диференціала необхідно, щоб номери на з’єднуваних деталях співпадали.

На хрестовину 20 надіті чотири сателіти з опорними шайбами, які постійно зчеплюються з двома півосьовими шестернями, маточини яких вставлені в розточку корпуса 4 диференціала, а внутрішніми шліцами з’єднані з валами ведучих шестерень 6 кінцевих передач. Диференціал обертається на двох конічних підшипниках, встановлених внутрішніми обоймами на корпус 4, а зовнішніми — в отвори стаканів 17. Полегшуючи поворот трактора, диференціал може погіршувати його тягові якості. Для блокування диференціала на тракторі застосовують автоматично діючий механізм. У ведучі мости інтегральних орно-просапних тракторів ХТЗ-120, ХТЗ-121 встановлені диференціали з дисками тертя (рис. 11.7).

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  2. З яких механізмів складається ведучий міст колісних тракторів?
  3. Для чого служить диференціал?
  4. Для чого служить головна передача?
  5. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
  6. Аналіз уроку
  7. Підведення підсумків
  8. Домашнє завдання – А.Ф. Головчук ст.. – 198-203

 

x

Перегляньте також

2024-12-17_19-58-55

Вітання від випускників 11 групи Федорівського ЦПО

Любі наші вчителі, за ваші терпіння та підтримку дякуємо Вам!