Головна / Урок / 16Т3. “Захист Вітчизни”. Тема: “Види засобів індивідуального захисту”

16Т3. “Захист Вітчизни”. Тема: “Види засобів індивідуального захисту”

Предпросмотр

ТЕМА:

   Види засобів індивідуального захисту.

МЕТА:

А) НАВЧАЛЬНА   Продовжити  формувати  поняття  про принципи  та  заходи  захисту  населення від наслідків НС. Познайомити студентів  із  засобами  індивідуального захисту;

Б) ВИХОВНА Виховувати в учнів впевненість  в  ефективності  заходів  цивільної оборони, надійності  засобів  ЦЗ;

В) РОЗВИВАЮЧА Розвивати   у  учнів логічне мислення, кращі морально психологічні  якості, основні  мисленнєві  операції (аналіз, синтез, узагальнення).

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Привітання. Перевірка відсутніх. Перевірка готовності до уроку.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

Доведення теми та мети уроку

 

ІІІ.

Засоби індивідуального захисту

Засоби індивідуального захисту поділяють на засоби індивідуального захисту органів дихання та засоби індивідуального захисту шкіри.

За принципом захисної дії засоби індивідуального захисту органів дихання поділяють на фільтруючі та ізолюючі.

До засобів індивідуального захисту органів дихання фільтруючого типу відносять фільтруючі протигази, респіратори, ватно-марлеві пов’язки.

Фільтруючі протигази призначені для захисту органів дихання, очей та обличчя від отруйних і радіоактивних речовин та бактеріальних засобів.

Принцип дії фільтруючого протигаза ґрунтується на ізоляції органів дихання від забрудненого навколишнього середовища й очищення повітря, що вдихається, від токсичних аерозолів і парів у фільтруючо-поглинаючій системі.

Протигаз складається із шолом-маски та фільтруючо-поглинаючої коробки, з’єднаних між собою безпосередньо або за допомогою трубки.

Підготовка протигаза до використання починається з вибору необхідного розміру шолом-маски, який визначається за обсягом голови шляхом вимірювання її по лінії, що проходить через маківку, щоки та підборіддя. Розміри шолом-масок протигазів наведено у табл. 4.3.

Перед тим, як одягнути нову шолом-маску, необхідно протерти її чистою або зволоженою ганчіркою 2 % водним розчином формаліну.

 

Таблиця 4.3. Розміри шолом-масок

Результат пошуку зображень за запитом Таблиця 4.3. Розміри шолом-масок

Респіратори використовують для захисту органів дихання від радіоактивного пилу (Р-2), від парів і газів на виробництві із СДОР (РПГ-67, РУ-60, РУ-60МУ).

 

Респіратор Р-2 — це фільтруюча напівмаска з двома клапанами вдихання й одним видихання, носовим кріпленням (рис. 4.4):

 

Респіратори: а — Р-2; б — ШВ-1; в — ПРБ-5

 

Рис. 4.4. Респіратори: а — Р-2; б — ШВ-1; в — ПРБ-5

Результат пошуку зображень за запитом Рис. 4.4. Респіратори: а — Р-2; б — ШВ-1; в — ПРБ-5

На підприємствах із СДОР використовують респіратори, які складаються із гумової напівмаски, фільтру-вально-поглинальних патронів, пластмасових манжет із клапаном вдиху та видиху, трикотажного обтюратора, наголовника для закріплення на голові. Призначення патронів респіраторів наведено у табл. 4.4.

Ізолюючі засоби індивідуального захисту органів дихання призначені для захисту органів дихання, обличчя та очей від шкідливих речовин у повітрі в умовах ізоляції органів дихання від навколишнього середовища.

 

Таблиця 4.4. Призначення патронів респіраторів

Результат пошуку зображень за запитом Таблиця 4.4. Призначення патронів респіраторів

До ізолюючих засобів індивідуального захисту органів дихання відносять ізолюючі дихальні апарати типу ІП-4, ІП-5.

Ізолюючий дихальний апарат ІП-4 призначений для захисту органів дихання, шкіри, обличчя та очей від речовини будь-якої концентрації, отруйності, сили дії.

Принцип дії цього протигазу ґрунтується на виділенні кисню із хімічних речовин при поглинанні вуглекислого газу і вологи, які видихає людина, тобто перетворенні СО2 на О2.

Засоби захисту шкіри призначені для захисту тіла людини в умовах зараження місцевості отруйними та радіоактивними речовинами та біологічними засобами, їх також використовують при дегазаційних, дезінфекційних і дезактиваційних роботах.

 

До засобів захисту шкіри відносять:

 

— загальновійськовий захисний комплект (ЗЗК);

— легкий захисний костюм (Л-1);

— інші засоби.

 

VІ. Підбиття підсумків роботи на уроці.

Сподіваюсь, що за необхідності  ви використаєте отримані знання для допомоги потерпілим. Всі Ви працювали вміло та злагоджено. Дякую Вам.

Викладач  повідомляє оцінки учням.

 

VІІ. Повідомлення домашнього завдання.

 

Самостійно відпрацювати та закріпити викладений матеріал.

Вернуться к: Захист Вітчизни
x

Перегляньте також

59-9826

Актуальні проблеми дистанційного навчання

04листопада 2024 р.  у Федорівському центрі професійної освіти відбулося чергове засідання методичної ...