Предпросмотр
ТЕМА: Завдання спостереження і контролю в різних режимах функціонування єдиної системи захисту.
МЕТА:
А) НАВЧАЛЬНА Дати поняття про види режимів функціонування єдиної системи захисту та охарактеризувати їх. Структура єдиної системи захисту.
Б) ВИХОВНА Виховувати у студентів впевненість в ефективності заходів цивільної оборони, надійності засобів ЦЗ.
В) РОЗВИВАЮЧА Розвивати у студентів логічне мислення, кращі морально психологічні якості, основні мисленнєві операції (аналіз, синтез, узагальнення).
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Привітання. Перевірка відсутніх. Перевірка готовності до уроку.
ІІ. Мотивація учбової діяльності студентів.
Доведення теми та мети уроку.
ІІІ.
Режими функціонування єдиної системи захисту
Єдина система захисту може функціонувати у режимі:
— повсякденної діяльності;
— підвищеної готовності;
— надзвичайної ситуації;
— надзвичайного стану;
— воєнного стану.
Залежно від наявної або прогнозованої обстановки і масштабу НС встановлюється відповідний режим функціонування єдиної системи захисту в межах конкретної території за рішенням відповідно Кабінету Міністрів України.
У режимі повсякденної діяльності єдина система захисту функціонує за наявності нормальної виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, біологічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної обстановки, за відсутності епідемій, епізоотій та епіфітотій.
У цьому режимі органи управління, сили і засоби єдиної системи захисту:
— забезпечують спостереження і контроль за обстановкою на потенційно небезпечних об’єктах і прилеглих до них територіях, а також чергування оперативного персоналу;
— розробляють і виконують цільові та науково-технічні програми запобігання НС і зменшення можливих втрат;
— здійснюють заходи, спрямовані на забезпечення безпеки і захисту населення під час НС;
— забезпечують підготовку органів управління до дій у НС, організовують навчання населення використання засобів захисту в таких ситуаціях;
— створюють і поновлюють резерви фінансових і матеріальних ресурсів для ліквідації наслідків НС;
— здійснюють постійне прогнозування обстановки щодо її погіршення, яке може призвести до виникнення НС.
Режим підвищеної готовності встановлюється при погіршенні виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, біологічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної обстановки, загрозі виникнення НС.
Органи управління, сили і засоби єдиної системи захисту:
— здійснюють заходи, передбачені для режиму повсякденної діяльності, і допомагають при виникненні НС;
— формують комісії для виявлення причин погіршення обстановки безпосередньо в районі можливого виникнення НС;
— посилюють спостереження і контроль за обстановкою на потенційно небезпечних об’єктах і прилеглих до них територіях, здійснюють прогнозування виникнення НС та їх масштабів;
— розробляють заходи захисту населення, територій в умовах НС;
— здійснюють заходи запобігання виникненню НС;
— приводять у стан підвищеної готовності наявні сили і засоби реагування, залучають додаткові сили і засоби, уточнюють плани їх дій та направляють за потреби в район загрози виникнення НС.
Режим надзвичайної ситуації встановлюється при виникненні НС та під час ліквідації наслідків НС. Органи управління, сили і засоби єдиної системи захисту:
— організовують захист населення і територій;
— залучають необхідні сили і засоби;
— визначають межі території, на якій виникла НС;
— організовують роботи з локалізації або ліквідації наслідків НС;
— здійснюють безперервний контроль за станом у районі НС;
— оперативно доповідають вищим органам управління про розвиток НС та оповіщають населення.
Режим надзвичайного стану єдиної системи захисту встановлюється відповідно до Закону України “Про правовий режим надзвичайного стану”.
Режим воєнного стану
Режим функціонування єдиної системи цивільного захисту в умовах воєнного стану, порядок підпорядкування її військовому командуванню визначається відповідно до Закону України “Про правовий режим надзвичайного стану”.
Структура єдиної системи захисту
Структуру єдиної системи цивільного захисту становлять центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування і створювані ними функціональні та територіальні підсистеми єдиної системи цивільного захисту.
Функціональні підсистеми створюються центральними органами виконавчої влади на регіональному, місцевому рівні для організації роботи, пов’язаної із запобіганням НС та захистом населення і територій у разі їх виникнення.
При виникненні НС органи управління, сили і засоби функціональних підсистем підпорядковуються органам управління відповідних територіальних підсистем єдиної системи захисту.
Організація, сили та засоби, завдання і порядок діяльності функціональних підсистем визначаються положеннями, які затверджуються відповідними центральними органами виконавчої влади.
Територіальні підсистеми єдиної системи захисту включають територіальні органи управління спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері цивільного захисту та комісії з НС.
Територіальні підсистеми створюються в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі для запобігання виникненню НС та ліквідації наслідків НС техногенного, природного та воєнного характеру в межах відповідних територій.
Організація, сили і засоби, завдання і порядок діяльності територіальних підсистем єдиної системи захисту визначаються положеннями, які затверджуються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері цивільного захисту за погодженням із Радою міністрів АР Крим, відповідними обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями.
VІ. Підбиття підсумків роботи на уроці.
Сподіваюсь, що за необхідності ви використаєте отримані знання для допомоги потерпілим. Всі Ви працювали вміло та злагоджено. Дякую Вам.
Викладач повідомляє оцінки учням.
VІІ. Повідомлення домашнього завдання.
Самостійно відпрацювати та закріпити викладений матеріал.