Головна / Урок / 85 група. Тема: Харчові добавки. Е-числа.

85 група. Тема: Харчові добавки. Е-числа.

Тема: Харчові добавки. Е-числа.

Презентація: Харчові добавки Е-числа  Документ  Харчові добавки

1. Мотивація навчальної діяльності.

Життя сучасної людини характери­зується помітним впливом техноген­них і антропогенних факторів, що призводить до забруднення продук­тів харчування, води й повітря.Сміливо можна стверджувати, що кожний з нас із їжею, водою і пові­трям отримує кілька грамів речовин, які не належать до харчових. Певний внесок роблять і харчові добавки.

2. Вивчення нового матеріалу.

Переглянути презентацію і докумннт

3. Закріплення вивченого матеріалу. Виконати 

Лабораторний дослід №7. Ознайомлення зі змістом етикеток до харчових продуктів.

Мета: ознайомитися зі змістом етикеток до харчових продуктів, розтлумачити його.

Хід роботи

Висновок.

Візьмемо для прикладу безалкогольні напої, які так полюбляють  наші діти. Практично всі вони виготовляються з використанням синтетичних підсолоджувачів. Чому? Для  виробника це полегшує технологічну обробку продовольчої сировини та здешевлює і скорочує технологічний процес. Один із найпопулярніших підсолоджувачів — аспартам,  він у 180—200 разів солодший від цукру, але безконтрольне споживайня цієї речовини може призвести до:І

  • накопичення в організмі небезпечної кількості метанолу, що викликає стомлюваність, депресію, порушеннязору, пам’яті тощо. Не менш шкідливий і сахарин, у США його використання обмежене.

Те саме стосується кисломолочної і продукції (йогуртів, глазурованих сирків тощо), у назві якої зазначається і «з апельсином», «з полуницею»,  «з ананасом», що вводить споживача  в оману, адже насправді підчас виробництва використовуються наповнювачі, підсилювачі смаку, ароматизатори, але аж ніяк не відповідні фрукти.  Чимало батьків купують своїм дітям квас, розфасований у поліетиленові  пляшки. Але якщо ви уважно прочитаєте інформацію на етикетці, то по­бачите, що з корисним для здоров’я напоєм, виготовленим за традиційною рецептурою, у нього спільна лише на­зва «Квас». Насправді ж це безалко­гольний напій, виготовлений з допо­могою води, емульсії, яка надає йому відповідного смаку, підсолоджувача та інших харчових добавок.

Крім того, небезпечні речовини міс­тяться і в іншій продукції, яку обо­жнюють діти.Скажімо, у деяких жувальних гумках є бутилгідрокситолуен (Е321), який негативно впливає на печінку. Ді­єтичний шоколад містить підсоло­джуючу речовину — лактин (Е966), який викликає у деяких людей роз­лади шлунка. У мармелад додають сорбітанмоноолеат (Е494), який не­гативно впливає на внутрішні орга­ни. Чимало видів печива, особливо сухого, містять стабілізатор дінатрій-діфосфат (Е450); учені підозрюють, що він знижує здатність до концен­трації уваги дітей і викликає у них гіперактивність. Карамель із шоколад­ною начинкою нерідко підфарбовують

небезпечним для здоров’я барвником (Е110), який надає цукеркам золотис­то-оранжевого кольору й викликає в дітей невмотивовану нервову збу­джуваність. Велику кількість добавок містять деякі види морозива. Не слід захоплюватися і картопляними чіпсами, зерновими пластівцями та хруст­кими хлібцями, бісквітами та креке­рами, в яких багато акриламіду, що вважається канцерогенним та мута­ційним і стимулює утворення рако­вих клітин. Нині майже в усіх сухари­ках, чіпсах, сухих супах, бульйонних кубиках міститься натрій глутамат, який іноді позначають як «підсилю­вач смаку» або «Е621». Він відновлює смак продуктів, які втратили його через тривале зберігання, чи надає смаку речовинам, які його не мають, наприклад сої. Японські вче­ні, які провели дослідження на щу­рах, довели, що ця добавка негативно впливає на зір. Молекули глутамату зв’язуються з клітинами сітківки ока і знищують їх, провокуючи гла­укому. А ось розповсюджений барв­ник тетразин може викликати напад астми, еритрозин — невиправдану гіперактивність щитовидної залози. За­галом у «чорному» списку науковців 32 барвники, які можуть викликати небажані явища.

Консерванти додають навіть у багаті на вітаміни цитрусові. Щоб запобігти ураженню цвілевими грибами, екзо­тичні фрукти обробляють біфінілом (Е230), ортофенілфенолом (Е231), на­трій ортофенілфенолом (Е232), а для захисту від висихання наносять віск. Причому розпізнати цитрусові, об­роблені хімічними препаратами, за зовнішнім виглядом практично не­можливо, а інформації про це у реалізаторів немає. Отже, перед ужи­ванням такі фрукти бажано ретельно промити проточною водою, а після зняття шкірки добре вимити руки з милом.

Нерідко споживача вводять в оману і назви деяких добавок та недобро­совісна реклама продукції. Напри­клад, «ферментований рис», який до­дають у ковбасу, — це зовсім не злак, а барвник.

До речі, було б непогано, якби «куточ­ки споживача», що мають бути в кож­ному магазині, не перетворювалися на нікому не потрібну формальність, а містили якомога більше цікавої такорисної інформації для споживачів, зокрема характеристику популярних харчових добавок, і людина, перш ніж купити той чи інший товар,  могла ознайомитися з нею і зробити  відповідні висновки, адже переважній  більшості пересічних громадян лише  назви хімічних речовин чи їх цифрові коди ні про що не говорять. І з розширенням виробництва харчових добавок постійно зменшується асортимент харчових продуктів, одержаних без їх використання. Тепер харчовими продуктами, які не містять харчових добавок, є овочі, фрукти  (крім цитрусових), рис, мінеральна  вода, молоко, яйця, мед, м’ясо, цукор та горілка. Продукти, призначені  для харчування новонароджених дітей,такожнемістятьхарчовихдобавок; решта продуктів містять їх у певній кількості.

У багатьох країнах світу існує практика створення магазинів чи окремих відділів, які торгують екологіч1 ною продукцією. Звичайно ж, вона  коштує дорожче, але попри це бажаючих придбати такий товар багато, адже, як відомо, здоров’я за гроші не купиш.

Увага! Ознайомтесь з матеріалами додатку документа і самостійно виконайте завдання досліду.

Вернуться к: Хімія – 85 група
x

Перегляньте також

59-9826

Актуальні проблеми дистанційного навчання

04листопада 2024 р.  у Федорівському центрі професійної освіти відбулося чергове засідання методичної ...