Тема: Захист навчальних проектів.(2 год)
Мета уроку:
Навчальна. Визначити рівень оволодіння учнями знаннями за темою, обраною для навчального проекту в межах теми «Механіка».
Розвивальна. Розвивати уміння правильно розподіляти час; самостійність у навчанні; вміння самостійно застосовувати правила, закони.
Виховна. Виховання дисципліни, чесності, відповідальності.
Тип уроку: урок контролю та корекції навчальних досягнень.
Наочність і обладнання: презентації проектів, моделі, установки.
Що є таке навчальний проект?
Навчальний проект – це один з сучасних методів навчання.
«Усе, що я пізнаю, я знаю, для чого це мені потрібно й де і як я можу ці знання застосувати», - ось основна теза сучасного розуміння методу проектів.
Навчальний проект – це організаційна форма роботи, яка орієнтована на засвоєння навчальної теми або навчального розділу і становить частину стандартного навчального предмета. Головна його цінність – здійснення самостійної роботи.
Метод проектів припускає розв’язування деякої проблеми, яка передбачає, із одного боку, використання різноманітних методів, засобів навчання, а з іншої, інтегрування знань, умінь з різних галузей науки, техніки, технології, творчих галузей. Результати виконаних проектів повинні бути, що називається, “відчутними”, тобто, якщо це теоретична проблема, то конкретне її розв’язання, якщо практична, конкретний результат, готовий до впровадження.
Результатом роботи над проектом, його виходом, є продукт, що створюється учасниками проектної групи в ході рішення поставленої проблеми.
Проект характеризується такими ознаками:
- розв’язується певна проблема;
- результати мають практичну, теоретичну чи пізнавальну значущість для учнів;
- має місце самостійна діяльність учнів (індивідуальна , парна, групова);
- учні займаються дослідницькою роботою;
- передбачена необхідність інтегрувати знання та вміння з різних предметів.
Робота над проектом складається з таких етапів:
підготовчий етап (визначення теми, мети проекту, обговорення проблеми, висунення гіпотези);
планування (визначення джерел, засобів збирання, методів аналізу інформації, способів представлення результатів; установлення критеріїв оцінювання результату процесу);
дослідження, спостереження, робота з інформаційними ресурсами, досліди, анкетування;
аналіз інформації, підбиття підсумків, формулювання висновків;
оформлення звіту (узагальнення та класифікація зібраних матеріалів, виготовлення ілюстративного матеріалу), підготовка до презентації;
творчий звіт, презентація (показ результатів у формі усного звіту, звіту з демонстрацією матеріалів, письмового звіту тощо);
оцінювання результатів і процесу дослідження за встановленими критеріями;
післяпроектні дії (корекція, використання результатів).
Отже, проект – це “п’ять П”:
Проблема.
Проектування (планування).
Пошук інформації.
Продукт.
Презентація (представлення результату).
Шосте “П” проекту – це його портфоліо, тобто папка, у якій зібрані всі робочі матеріали, у тому числі чернетки, щоденні плани, звіти тощо.
Оцінювання навчальних проектів здійснюється індивідуально, за самостійно виконане учнем завдання.
Мета творчих проектів – сприяти самостійному формуванню інтелектуальних, спеціальних і загальнокультурних знань і вмінь учнів, сприяти розвиткові таких умінь як ініціатива, співробітництво, навички роботи в колективі, логічне мислення, бачення проблем і прийняття рішень, одержання і використання інформації, самостійне навчання, планування, розвиток комунікативних навичок.
Теми проектів, які виконувались:
1. Тема: Електричне поле та струм
Навчальні проекти (1 год)
Вплив електричного поля на живі організми.
2. Тема: Електромагнітне поле
Навчальні проекти (1 год)
Вплив магнітного поля на живі організми.