Тема: Гімнастика. Рухові ігри.
Мета: повторити дихальні вправи,продовжити вивчати комплекс розвивальних вправ з елементами гімнастики, сприяти закріпленню вивченого матеріалу із загальноосвітніх предметів, розвитку рухових якостей, виховувати в учнів любов до щоденних занять фізичними вправами.
Завдання уроку:
- Повторити та закріпити техніку виконання елементів гімнастики.
2.Виховувати дисциплінованість, почуття єдності та увагу учнів на уроках гімнастики.
Інвентар: м’яч, обручі, набивні м’ячі, свисток, крейда, роздатковий матеріал,магнітна дошка.
Місце проведення: спортивна зала.
№ | Зміст уроку | Дозування | Методичні вказівки |
1 | 2 | 3 | 4 |
|
|||
1 | Організація учнів до уроку:
Впр.1- в.п. стійка ноги нарізно, руки на поясниці (великі пальці уперед) 1-2 – повільний глибокий вдох 3-4 – повільний повний видох ; Впр.2- 1-4 – повільний глибокий вдох 5-7 – затримка дихання, 8- видох 1-8 – вільне дихання; Впр.3- 1-2 – повільний глибокий вдох 3-7 – затримка дихання, 8- видох 1-8 – вільне дихання; Впр.4- 1-2 – повільний глибокий вдох 3-10 – затримка дихання, 11- видох 1-16 – вільне дихання; Впр.5- 1-4 – повільний глибокий вдох 5-8 – повільний повний видох 1-8 – вільне дихання;
|
2хв
3хв 2 рази
2 рази
2 рази
2 раз
2 раз |
Фронтальний метод.
Здає учень Звернути увагу на чіткість
Для правильної постави Звернути увагу учнів, що таке дихання треба застосовувати під час перенесення та встановлення гімнастичних снарядів, виконання акробатичних вправ та під час підйому та перенесення вантажів. |
2 | Стройові вправи: повороти на місці | 2хв | Фронтальний метод |
3 | Гра «Світлофор»:
Учні шикуються в колону по одному і в повільному темпі біжать по спортзалу. Якщо вчитель показує жовтий світлофор – учні переходять на ходьбу. Якщо зелений – продовжують біг, якщо червоний – зупиняються. |
2хв 30с | Зупинитись потрібно стрибком так, щоб не штовхнути товариша попереду («не зробити аварі»). Хто підчас гри неуважний, той стає замикаючим.
Відстань – 2 кроки. |
4 | Перешикування з колони по одному в колону по два. | 30с | Поворотом у русі. |
5 | Комплекс ЗРВ з м’ячем:
|
8-12 разів |
За поясненням без показу вчителя
Обличчя до гори, темп середній |
1) Поворот ліворуч, палиця вертикально 2) В.п. 3) Поворот праворуч, м’яч вертикально 4) В.п.
|
8-12 разів | Амплітуда максимальна,темп середній. | |
1) Поворот ліворуч 2) В.п. 3) Поворот праворуч 4) В.п.
|
8-12 разів | Під час повороту тулуба ступні ніг від підлоги не відривати, темп середній. | |
1) нахил тулуба вперед 2) в.п. 3) нахил тулуба вперед 4) в.п.
|
8-12 разів | Під час нахилів ноги в колінних суглобах напружені, лікті відведені назад | |
1) Присід – руки уперед, м’яч під коліна 2) В.п. 3) Присід 4) В.п.
|
8-12 разів | Під час присидів тримати спину рівно, темп повільний. | |
1) Мах правою ногою в сторону 2) В.п. 3) Мах лівою ногою в сторону 4) В.п. |
8-12 разів | Мах максимальний, темп середній
Стежити за правильною поставою, опорна нога пряма, махова нога-носок натянутий |
|
1) Стрибок, м’яч до грудей 2) Стрибок, м’яч до гори 3) Стрибок, м’яч до грудей 4) Стрибок, м’яч вниз
|
8-12 разів | ||
1) Стрибок ноги нарізно, м’яч вгору 2) В.п. 3) Стрибок ноги нарізно, м’яч вгору 4) В.п.
|
8-12 разів | Приземлення на носки. Висота стрибка середня, темп повільний з поступовим нарощуванням. | |
|
|||
1 | Естафета «Розминка»
Дві команди шикуються в колону за загальною стартовою лінією, кладуть праву руку на плече учня, що попереду. Естафета розпочинається за командою вчителя. Перший учасник долає дистанцію бігом, оббігає прапорець і повертається до своєї команди, стає в кінець колони і торкається плеча учасника, що попереду. Учасники передають естафету торканням до плеча. Отримавши хлопок по плечу,учень починає бігти по дистанції. |
3 хв. | Перемагає команда,яка швидше закінчить естафету. Естафета вважається завершеною,коли останній учасник виконає передачу естафети і капітан підніме руку вгору. |
2 | Естафета «Виклик номерів»
Усі гравці діляться на дві команди і шикуються в колону по одному. Учні кожної команди розраховуються за порядковими номерами. Потім учитель викликає номер на свій розсуд. Гравці, у яких цей номер, біжать по дистанції,вибігаючи зі строю
|
3хв | Учасник, який першим завершить біг по дистанції, принесе своїй команді бал. Команда, яка набере більшу кількість балів, переможе у цій естафеті. |
3 | Естафета «Математичний виклик номерів»
Проводиться за правилами попередньої естафети, учні оббігають набивні м’ячі «змійкою», тільки замість виклику номерів учитель оголошує математичне завдання, відповідь на яке і є номером учасника,котрий бігтиме по дистанції. Наприклад: 4+4=8; 8-1=7; итд |
3хв | Команда,яка набере більше балів,переможе у цій естафеті |
4 | Естафета « Збери англійський алфавіт»
Теоретичне завдання-на підлозі лежать картки з буквами англійського алфавіту, потрібно їх викласти в алфавітному порядку. Фізичне завдання –пролізти в «мишоловку», потім пересування по гімнастичній лаві в упорі стоячи на колінах.
|
4хв | Естафета триває до завершення теоретичного завдання. За кожне правильно виконане теоретичне завдання нараховується очко і одне команді за швидкість виконання. Команда,яка набере більше очок переможе у цій естафеті. |
|
|||
1 | Гра «Карлики і велетні»
Учні стоять у шеренгу. Якщо учитель скаже «велетні», учні повинні стати на носки і підняти руки вгору, а якщо «карлики» – усі мають присісти, руки за голову. |
2хв | Інтервал між учнями 50см. Хто помиляється, стає ведучим або робить крок вперед. |
2
3 |
Гра «Заборонений рух»
Учні виконують рухи за командою вчителя, окрім забороненого руху,хто помиляється – робить крок уперед і робить три присіди.
Підбиття підсумку уроку
|
3хв
3хв |
Відзначити кращих учнів, звернути увагу на загальні помилки |
4 | Домашнє завдання | 2хв | Згинання та розгинання рук в упорі лежачи – 5 х 50% від особистого максимуму; підйом тулуба з положення лежачі руки за головою. |