Розділ . Модерна українська проза
Тема. Образи Івана та Марічки як утілення романтичної ідеї незнищенності кохання
Сумнішої оповіді не знайдете, як про Ромео та Джульєтту.
В.Шекспір
І.Актуалізація опорних знань.
1.Дайте відповіді на запитання:
1. Про які два роди розповідається у тексті?
2.Якого роду Іван, скільки дітей було в сім’ї?
- За яких обставин познайомилися Іван та Марічка?
- Як помер батько Івана?
- Чому Іван пішов у полонину? Чим він там займався?
- Що робив Іван після повернення з полонини?
- Як жили Іван та Палагна?
- Хто був їх сусідом? Як склалися стосунки з сусідом?
- Як помер Іван?
- Хто такий чугайстир?
- Якими подіями закінчується повість?
ІІ. Опрацювання навчального матеріалу
Перегляньте відео
На тлі розкішної карпатської природи, в оточенні живих стихій і чарівних істот зароджується кохання головних героїв твору – Івана і Марічки. Історія цього почуття становить основу повісті “Тіні забутих предків”.
Чому нерідко Івана та Марічку називають українськими Ромео та Джульєттою? Аргументуйте.
Кохання справді має незбагненну силу. Воно не зникає навіть тоді, коли закохані гинуть. Справжнє кохання стає легендою, живе в пам’яті сущих, у піснях, у серцях хлопців і дівчат, які плекають мрію про таке ж високе й чисте почуття, як у Карпатських Ромео і Джульєтти.
Проблемні питання:
Як ви гадаєте, чи тривало б усе життя кохання Івана і Марічки, якби обоє залишилися живі?
Як ви схарактеризували б фінал повісті: як трагічний чи оптимістичний?
ІІІ. Закріплення матеріалу
1.Перегляньте
Цитатна характеристика героїв повісті “Тіні забутих предків”
2.Виконайте вправу
Герої повісті М.Коцюбинського “Тіні забутих предків”
3.Виконайте тест
М.Коцюбинський. “Тіні забутих предків”
IV. Домашнє завдання
Створіть буктрейлер до твору.