Головна / Урок / Робоче обладнання тракторів.

Робоче обладнання тракторів.

ПЛАН УРОКУ

 ТЕМА УРОКУ: Способи регулювання глибини обробітку грунту.

МЕТА УРОКУ: Ознайомитись з способами регулювання глибини обробітку грунту.

ТИП УРОКУ: комбінований

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ОБЛАДНАННЯ:

Підручники, плакати, начіпна гідравлічна система, причіпний пристрій.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.
  2. Перевірка готовності учнів до уроку.
  3. Нагадати основні положення інструкції з охорони праці.
  4. Відповісти на питання учнів.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1.Повторення раніше вивченого матеріалу з метою отримання опорних знань.

  1. Підведення підсумків опитування і підготовка до вивчення
    нового матеріалу

III.     ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Оголошення теми і мети уроку.
  2. Визначення мотивації учнів при вивченні нового матеріалу.
  3. Вивчення нового матеріалу.

За допомогою начiпної гiдросистеми можна регулювати глибину обробiтку грунту рiзними способами: висотним, силовим, позицiйним або комбiнованим.

Вuсотий спосiб передбачає регулювання глибини обробiтку грунту завдяки змiнi висоти опорних колic начiпної машини.

Сuловuй спосiб дозволяє автоматично пiдтримувати постiйний тяговий опiр машини, який наближено пропорцiйний глибинi обробiтку.

Силове регулювання застосовують при роботi трактора з машинами, якi чинять великий тяговий опiр, наприклад, з плугом на полях з рiвномiрною щiльнicтю грунту.

Позuцiйнuй спосiб дaє можливiсть автоматично утримувати начіпну машину в установленому положенш відносно остова трактора незалежно вiд тягового опору. Позицiйне регулювання застосовують, коли трактор працює на полях з рiвним рельєфом з машинами, в яких робочi орган и розмiщенi над поверхнею грунту, наприклад, з косаркою для зернобобових культур.

Комбiнованuй спосiб грунтується на одночасному використаннi висотного, силового або позицiйного способiв. Його доцiльно застосовувати при вiдхилепнях глибини oбpoбітку в межах агровимог на грунтах із змінною щільністю.

Якщо агрегат працює на такому грунті i силове або змiшане регулювання не забезпечує дотримання агровимог щодо глибини обpoбітку, потрiбно використовувати висотний спосiб регулювання (задопомогою опорного колеса) i довантажувач ведучих колic або силове регулювання з використанням обмежувальної дії опорного колеса.

Механiчнuй дованmажувач ведучих колic використовують при висотному способi регулювання глибини обробітку грунту.

На трактор Т-40М в механiзм навiшування вмонтований механiчний довантажувач ведучих колic, який складається iз кронштейна 2 (рис. 24.4.1) з кiлькома отворами для крiплення кiнця верхньої тяги.

Тяговий опiр машини сприймається механiзмом навiшування. При цьому нижнi тяги зазнають розтягуюче, а верхня тяга – стискувальне зусилля, яке передається передньому шарнiру цiєї тяги. При її похилому положеннi осьова сила Р розкладається на горизонтальну Рг i вертикальну РВ складовi.

Новый рисунок (2)

Остання довантажує ведучi колеса. На cxeмi видно чим нижче закрiплений переднiй кiнець тяги, тим бiльша довантажувальна сила Рв. Одночасно зменшуються тиск опорного колеса начепленої машини, а також навантаження на переднi колеса трактора. При правильному встановленнi нахилу тяги опорне колесо залишає на грунті ледь помiтну колiю.

Для перестановки тяги потрiбно зупиняти агрегат.

Гiдравлiчний дованmажувач ведучих колic (гiдрозбiльшувач начiпної ваги – ГЗВ) встановлений на тракторах МТЗ-80 i МТЗ-82. За його допомогою можна регулювати довантаження колic, не зупиняючи машинно-тракторний агрегат. ГЗВ входить до гiдросистеми трактора i складається з двох aгpeгaтів: гiдрозбiльшувача i гідроакумулятора.

Масло iз зарядженого гiдроакумулятора подається в робочу порожнину основного гiдроцилiндра i створює в нiй тиск, що дiє на пiдйом машини. Проте цього тиску недостатньо для її пiднiмання, тому копiювання рельєфу поля опорним колесом не порушується. Разом з тим з машини знiмається значна частина її ваги i передається на заднi ведучi колеса трактора.

Oсновні деталi гiдропiдсилювача: повзун 1 (рис.24.4.2, а), який перемiщується в корпусi 11 важелем 9; золотник 6 з пружиною 7; запiрний 2, зворотний 4 i запобiжний 5 клапани. Гiдроакумулятор створює постiйний напiр рiдини в головному гiдроцилiндрi. Вiн складається iз корпуса, в якому пiд дiєю стиснутоi пружини 12 перемiщується поршень 13, витискуючи масло через гiдрозбiльшувачу пiдйомну порожнину цилiндра.

Гiдрозбiльшувачем зчiпної ваги керують за допомогою важеля 9, який може бути встановлений в одне iз чотирьох положень: «ГЗВ включений» (з попередньою пiдзарядкою гiдроакумулятора), «ГЗВ виключений», «Закрито», i «Скидання тиску».

Розглянемо дiю ГЗВ в кожному положеннi.

«ГЗB влюений»-. Золотник розподiльника гiдросистеми встановлений у положеннi «Пiднiмання», а важiль 9 – в положення III. Запiрний клапан 2 вiдкритий штовхачем 3. При зарядженому гiдроакумуляторi масло iз нього нагнiтається через порожнину Б i вiдкритий клапан 2 у порожнину пiднiмання гiдроцилiндра. Поршень сприймає части ну ваги машини i передає її через масло i цілiндр остову трактора, довантажуючи колеса. Тиск масла встановлюють пружиною 7, яку регулюють обертанням маховичка 8.

«Пiдзарядка»-. Якщо в момент включення гiдроакумулятор не заряджений, масло, що надходить вiд насоса через розподiльник в порожнину В, вiдкриває зворотний клапан 4 (рис. 24.4.2, б) i далi йде на пiдзарядку гiдроакумулятора. Одночасно через вiдкритий клапан 2 масло проходить в гiдроцилiндр i вiдбувається пiдпiр його поршня. При досягненнi в гiдроакумуляторi заданого тиску масло, яке знаходиться в порожнині Б, перемiщує золотник 6 вправо, стискуючи пружину 7; вiдкривається шлях маслу в порожнину Д i з неї в бак.

Новый рисунок

Тиск у порожнинi В нaдaє, зворотний клапан закривається, i, пiдпiр в цилiндрi вiдбувається тiльки за рахунок запасної енергії зарядженого гiдроакумулятора.

«ГЗB виключений». Для пiднiмання машини в кiнцi загiнки i коли немає потреби у використаннi довантажувача, важiль 9 встановлюють у положення 11 (рис.24.4.2, в). Повзун 1 утримується в корпусi 11 кульковим фiксатором 10, а запiрний клапан залишається вiдкритим. Масло через розподiльник надходить у пiдйомну порожнину гiдроцилiндра i пiднiмає машину. 3 порожнини опускання масло витискується через розподiльник у бак.

При виключеному ГЗВ гiдросистемою керують за допомогою важеля розподiльника.

«Заперто» При переїздi на великi вiдстапi важiль 9 встановлюють у положення 1 (рис.24.4.1, г). Повзун зсувається у крайнє лiве положення, при якому штовхач 3 входить у виточку повзупа, i запiрний клапан закриваєтъся. Пiдйомна порожнина гiдроцилiндра вiд’єднується від

гiдросистеми, а пiднята в транспортне положення машииа утримується вiд самовiльного опускання.

«Скидання тиску». Щоб начеплена машина опустил ася пiд дiєю власної ваги, важiль 9 встановлюють у положення IV (рис. 24.4.2, д). Повзун зсунутий у крайнє праве положення, i масло, що витискується поршнем iз пiдйомної порожнини, через вiдкритий запiрний клапан 2 проходить у порожнину А i далi через отвір Г виходить iз корпуса 11 в бак. В цьому положеннi повзун 1 не фіксується в корпусi, тому важiль 9 потрiбнотримати рукою.

Пicля опускання машини важiль вiдпускають, повзун своєю пружиною змiщується влiво, а важiль встановлюється в положения III ( « ГЗВ включений» ).

  1. IV. Закріплення нового матеріалу
  2. Які є способи регулювання глибини обробiтку грунту?
  3. Призначення механiчного дованmажувачаведучих колic?
  4. Призначення гiдравлiчного дованmажувача ведучих колic?
  5. Як працює ГЗВ ?
  6. V. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
  7. Аналіз уроку.
  8. Підведення підсумків
  9. Домашнє завдання – А.Ф.Головчук “Трактори”ст. 245-253.

 

 

x

Перегляньте також

2024-12-17_19-58-55

Вітання від випускників 11 групи Федорівського ЦПО

Любі наші вчителі, за ваші терпіння та підтримку дякуємо Вам!