Дії водія в аварійних ситуаціях
(при проколі шини, при руйнуванні шини, при відмові рульового керування, при відмові гальмової системи)
Які ознаки поводження автомобіля під час руху на дорозі можуть свідчити про прокол шини?
Відповідь. Увод автомобіля в ту сторону, на якій відбувся прокол шини колеса.
Принцип мимовільного уводу автомобіля в ту або іншу сторону може бути трохи: вплив сильного бічного вітру, поперечний ухил дороги, підгальмовування одного борта автомобіля при неправильному регулюванні гальмової системи, але може бути й прокол колеса . Тому, водієві варто зупинитися й з’ясувати причину відведення.
До яких наслідків може привести продовження руху автомобіля з ушкодженою шиною?
Відповідь. До руйнування шини.
Якщо вчасно не зупинитися, шина швидко нагріється, і знакозмінне навантаження приведе до швидкого відшарування гуми від корду. У випадку шини з металокордом ще гірше: дріт корду не витримує знакозмінного навантаження, лопається, кінці протикають внутрішній шар і камеру. Тому, щоб не викинути гарну покришку, неприпустимо навіть короткочасно рухатися на приспущеній шині.
Дії водія під час руху автомобіля у випадку виникнення підозри про прокол шини? Відповідь. Не застосовуючи гальмування основним гальмом, плавно зупинити транспортний засіб за рахунок гальмування двигуном.
Помилки експлуатації автомобіля що можуть викликати руйнування шини
Відповідь. До таких помилок можна віднести:
- 1. продовження експлуатації негідної або ушкодженої шини, що має глибокі порізи й проколи, при яких видний корд:
- 2. перевищення припустимого навантаження на шину:
- 3. продовження руху на приспущеній шині:
- 4. використання на автомобілі шини, не передбаченою інструкцією для експлуатації.
При експлуатації ушкоджених шин. у глибокі порізи й проколи попадає пісок, що у процесі деформації шин під час руху, викликає перетирання ниток корду. Міцність шина зменшується, і. в остаточному підсумку, шина руйнується (вибухає).
Дії водія при руйнуванні шини автомобіля?
Відповідь. Міцно втримувати кермове колесо, зменшити подачу палива, і опираючись уводу автомобіля, плавно, не виключаючи зчеплення, зупинити автомобіль.
При руйнуванні шини відбудеться різке гальмування одного борта автомобіля. При руйнуванні шини переднього колеса, передні колеса, під дією сил тертя, можуть розгорнутися до межі, що викличе занос автомобіля. Тому варто міцно втримувати кермове колесо й гальмувати плавно. Удержати автомобіль із ушкодженим колесом можна тільки приклавши максимальне зусилля обох рук до кермового колеса, намагаючись удержати його від обертання.
Дії водія при відмові рульового керування?
Відповідь. Застосувати екстрене гальмування.
При відмові рульового керування автомобіль втрачає керування, кермове колесо легко обертається, автомобіль не реагує на обертання. Тому варто негайно застосувати екстрене гальмування. Не ідентифікувати легкість обертання керма, що з’являється при русі по слизькій дорозі або при виникненні явища аквапланирования. с відмовою рульового керування.
Як зупинити автомобіль у випадку раптової відмови робочого гальма?
Відповідь. Перейти на нижчу передачу, загальмувати стояночным гальмом. При необхідності скористатися якою-небудь перешкодою.
Ознаки відмови гальмової системи:
- 1. при натисканні на педаль гальма, педаль прожарюється до підлоги:
- 2. величина гальмового шляху транспортного засобу значно перевищує норму:
- 3. при гальмуванні відбувається занос автомобіля, що перевищує припустиму норму.
Якщо при натисканні на педаль гальма, вона провалюється до підлоги, варто повторно нажати педаль один два рази. Якщо й при повторному натисканні гальмова система не функціонує, варто скористатися стояночным гальмом.
Якщо й він виявився неефективним, включити аварійну сигналізацію. послідовно перейти на нижчу передачу, а. потім виключити двигун. Якщо це не вдасться виконати, направити автомобіль на смугу для аварійної зупинки, якщо така є на шляху руху (вона позначена знайомий 5.25) або будь-який підйом на дорозі, на скопане поле, у крайньому випадку, пригорнути автомобіль по дотичній до перешкоди. За рахунок деформації кузова автомобіля, можна погасити швидкість автомобіля, і. таким чином, урятувати власне життя й життя пасажирів.
Які міри необхідно з водієві при пожежі на автомобілі?
Відповідь. Направляти порціями речовина, що гасить, вогнегасника на вогнище пожежі. Якщо пожежа виникла під час руху автомобіля, його поява можна визначити по заходу, по диму або язикам полум’я, що виривається з-під капота. У цьому випадку варто негайно зупинити автомобіль, виключити запалювання. Якщо з підручних засобів є тент, скористатися ім. Дня цього потрібно їм накрити вогнище пожежі, щоб припинити доступ повітря.
Обережно відкривати капот автомобіля, тому що надходження свіжого повітря викличе збільшення полум’я.
При гасінні вогнегасником, струмінь речовини, що гасить, направляти на джерело полум’я. При гасінні пожежі на автомобілі не можна використовувати воду. Щільність води більше щільності палива й масла (а. у першу чергу, вони будуть горіти), тому, паливо й масло виявиться на поверхні води. Вода буде розтікатися, збільшуючи вогнище пожежі.
Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
При дорожньо – транспортному випадку водії, причетні до нього, зобов’язані:
– без гаяння часу зупинитися і не забирати з місця транспортний засіб, а також інші предмети, що стосуються випадку;
– у разі необхідності викликати медичну допомогу, а якщо це неможливо, відправити потерпілих на попутному транспорті в найближчу лікувальну установу;
– повідомити про те, що трапилось в ДАІ, записати прізвища очевидців і чекати прибуття працівників автомобільної інспекції.
При виникненні пожежі під час руху необхідно зупинити автомобіль, вжити заходів до гасіння пожежі засобами пожежогасіння.
При виникненні пожежі повідомити в пожежну охорону, керівнику робіт і приступити до гасіння пожежі.
При загорянні одягу необхідно передусім загасити полум’я підручним матеріалом. При цьому не можна накривати потерпілого з головою, щоб уникнути опіку дихальних шляхів і отруєння токсичними продуктами горіння.
При вимушеній зупинці автомобіля на узбіччі або на краю проїжджої частини дороги для проведення ремонту водій зобов’язаний включити аварійну світлову сигналізацію, одягнути сигнальний жилет і встановити знак аварійної зупинки або миготливий червоний ліхтар на відстані не ближче 20 м до транспортного засобу в населених пунктах та 40 м – за їх межами.
Перед підйомом частини автомобіля домкратом необхідно встановити автомобіль на горизонтальному неслизькому майданчику за межами проїжджої частини дороги, зупинити двигун, загальмувати автомобіль стоянковим гальмом, вивести людей із салону, закрити двері, встановити під колеса, що не підіймаються, упорні колодки.
При підйомі частини автомобіля на ґрунтовій поверхні необхідно вирівняти місце установки домкрата, покласти під домкрат міцну дерев’яну підставку площею не менше 0,1м2 або дошку. Забороняється встановлювати домкрат на підручні предмети.
При накачуванні або підкачуванні знятих з автомобіля шин в дорожніх умовах необхідно у вікна диска колеса встановити запобіжну вилку відповідної довжини і міцності або покласти колесо замковим кільцем униз.
При появі під час руху запаху бензину водій повинен негайно зупинити автомобіль, виявити причину появи запаху та усунути її.
На автомобілі, що працюює на газовому паливі, при будь-якій несправності редукторів високого і низького тиску, електромагнітного запірного клапана необхідно закрити витратні та магістральний вентилі, а несправні вузли зняти з автомобіля та направити на перевірку в спеціальну майстерню (на спеціалізовану дільницю).
При вимушеній зупинці на залізничному переїзді водій автомобіля зобов’язаний висадити людей і негайно вжити всіх заходів для звільнення переїзду і зупинки поїзда.
Якщо автомобіль не вдається видалити з переїзду, то водій автомобіля повинен:
– відправити двох людей вздовж шляхів в обидва боки на 1000 м від переїзду (якщо одного, то у бік гіршої видимості шляху), пояснивши порядок подачі сигналу зупинки машиністу поїзда, що наближається; сигналом зупинки служить круговий рух руки: вдень – з клаптем яскравої матерії або будь-яким предметом з чіткими контурами, вночі – факелом або ліхтарем;
залишатися біля автомобіля і подавати сигнали загальної тривоги серіями з одного довгого і трьох коротких звукових сигналів;
бігти назустріч поїзду (локомотиву, дрезині) при його появі, подаючи сигнал зупинки. |