Головна / Урок / Тема№10. Коробка передач.

Тема№10. Коробка передач.

ПЛАН УРОКУ

 

 

ТЕМА ПРОГРАМИ: Коробка передач.

ТЕМА УРОКУ: Призначення та класифікація коробок передач.

МЕТА УРОКУ: Ознайомитись з будовою, призначенням та класифікацією коробок передач.

 

 

ТИП УРОКУ: комбінований

 

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ОБЛАДНАННЯ:

Підручники, плакати.

 

 

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.
  2. Перевірка готовності учнів до уроку.
  3. Нагадати основні положення інструкції з охорони праці.
  4. Відповісти на питання учнів.

 

  1. ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.
  2. Оголошення теми і мети уроку.
  3. Визначення мотивації учнів при вивченні нового матеріалу.
  4. Вивчення нового матеріалу

 

 

Коробка передач призначена для перетворення крутного моменту і частоти обертання за величиною і напрямком, а також для довготривалого роз¢єднання двигуна і трансмісії.

Класифікація коробок передач показана на рис.1.

 

Новый рисунок

Рис. 1. Класифікація коробок передач

Загальна конструкція і принцип дії ступіечастих коробок передач.

На тракторах широко поширені тривальні коробки пердач.

Розглянемо конструкцію і принцип дії триступінчастої коробки передач (рис.2.).

Новый рисунок (2)

Рис. 2. Триступінчаста скринька передач: 1 – ведучий вал; 2, 13, 4, 12 – шестерні постійного зачеплення; 3 – синхронізатор; 5 – ведений вал; 6 – колесо-каретка; 7 -проміжна шестерня; 8 – шестерня заднього ходу; 9 – вісь шестерні заднього ходу; 10 – проміжний вал; 11 – шестерня непостійного зачеплення.

 

Для вмикання першої пердачі колесо-каретку 6 зміщують до вводу в зачеплення з шестернею 11. Крутний момент від ведучого колеса передаватиметься на ведений через шестерні 2, 13, 11, 6. Тоді передавальне число передачі можна записати:

,Новый рисунок (3)

де  Z1 – передавальне число і-ї передачі.

Друга пердача вмикається зміщеннім зубчастої муфти синхронізатора 3 вправо до з¢єднання її зубів з зубчастим вінцем колеса 4. У цьому випадку колесо 4 жорстко з¢єднується з веденим валом і крутний момент пердається до нього від ведучого вала через зубчасті колеса 2, 13, 12, 4.

Третя передача вмикається при переміщенні зубчастої муфти синхронізатора 3 вліво до з¢єднання її зубів з зубчастим вінцем шестерні 2. В цьому випадку крутний момент з ведучого вала передається безпосередньо на ведений вал без зміни і така передача називається прямою. Наявність прямої передачі є характерною ознакою тривальної скриньки.

Передача заднього ходу вмикається зміщенням у крайнє праве положення колеса-каретки 6, зуби якого входять в зачеплення з зубами шестерні 8, встановленої на осі 9. Момент від ведучого вала на ведений передається через шестерні 2,13, 7, 8, 6.

Зубчасті колеса-каретки і зубчасті муфти синхронізаторів зміщують за допомогою механізму перемикання. Кожне перемикання відбувається при вимкненому зчепленні.

Новый рисунок (1)

Рис. 3. Двовальна коробка передач

 

На рис. 2 показана схема двовальної коробка передач. Двовальні коробки мають простішу конструкцію, низький рівень шуму і вищий ККД на прміжних передачах. Одна з важливих переваг – зручність компоновки і простота транс-місії при задньому розміщенні двигуна і в передньоприводних конструкціях. Особливістю такої коробки є відсутність прямої передачі і обмеження передавального числа на нижчій передачі.

Залежно від вимог для забезпечення  необхідних трактору динамічних та екомічних властивостей визначають діапазон передавальних чисел і передавальні числа. Діапазон – це частка від ділення передавальних чисел нижчої і вищої передач. Чим різноманітніші умови, в яких працює трактор, тим більшим повинен бути діапазон.

На тракторах застосовують переважно три-, чотири-, п¢ятиступінчасті передачі. На вантажних тракторах великої вантажопідйомності і високої прохідності поширені коробки з числом ступенів 6 – 16. Збільшення числа ступенів покращує паливну економічність, підвищує середню швидкість руху. Проте ускладнюється конструкція коробки, зростають габарити, вартість, ускладнюється керування нею.

  1. 3. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  2. Класифікація коробок передач?
  3. Призначення коробок передач? .
  4. Які несправності можуть виникнути в КП?
  5. Назвіть основні операції ТО?
  6. 4. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
  7. Аналіз уроку
  8. Підведення підсумків
  9. Домашнє завдання – А.Ф. Головчук ст.. – 174.

 

x

Перегляньте також

59-9826

Актуальні проблеми дистанційного навчання

04листопада 2024 р.  у Федорівському центрі професійної освіти відбулося чергове засідання методичної ...