ПЛАН УРОКУ
ТЕМА УРОКУ: Ведучі мости гусеничних тракторів ДТ-175С.
МЕТА УРОКУ: Ознайомитись з загальною будовою і принципом дії ведучого моста гусеничного трактора.
ТИП УРОКУ: комбінований
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ОБЛАДНАННЯ:
Підручники, плакати, задній міст гусеничного трактора
ХІД УРОКУ
- ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.
- Перевірка готовності учнів до уроку.
- Нагадати основні положення інструкції з охорони праці.
- Відповісти на питання учнів.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
1.Повторення раніше вивченого матеріалу з метою отримання опорних знань.
- Підведення підсумків опитування і підготовка до вивчення
нового матеріалу
III. ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.
- Оголошення теми і мети уроку.
- Визначення мотивації учнів при вивченні нового матеріалу.
- Вивчення нового матеріалу
Механізми заднього моста трактора ДТ-175С розміщені в корпусі 8 (рис. 11.2), що відлитий разом з корпусом коробки передач. Середній відсік, де розміщені планетарні механізми повороту та порожнина коробки передач, утворюють масляну ванну. Бокові відсіки сухі, в них розміщено механізми гальмування.
Ведуча шестерня головної передачі виготовлена разом з вторинним валом коробки передач, а ведена шестерня 4 закріплена на фланці барабана коронних шестерень 5.
Між веденою шестернею головної передачі і фланцем барабана коронних шестерень встановлено прокладки 3 для регулювання зчеплення конічних шестерень після їх заміни.
Поворот трактора здійснюється шляхом відключення від трансмісії тієї гусениці, в бік якої необхідно повернути. Для виконання крутого повороту передбачено загальмування відключеної гусениці.
В трансмісії гусеничних тракторів як механізм повороту використовують сухі фрикційні багатодискові муфти та планетарні механізми.
Фрикційні механізми повороту — сухі, постійно замкнуті муфти, які відрізняються від головного зчеплення більшим числом дисків. Необхідність передачі крутних моментів, що значно перевищують значення крутного моменту двигуна, зумовила застосування багатодискових муфт.
Планетарні механізми повороту (рис. 11.3) складаються з симетрично розміщених однакових планетарних механізмів керування лівою і правою гусеницями.
Механізм розміщений у корпусі 18, який встановлений на підшипниках в кортіусі заднього моста. На поверхні корпуса 18 закріплено ведену шестерню головної передачі, а в середині — дві коронні шестерні. На осях водила 17 вільно посаджені сателіти 15, які знаходяться в постійному зчепленні з коронною і сонцевою 16 шестернями одночасно. Маточна шестерні 16 спирається на підшипники, розміщені в корпусі моста. Вона виготовляється разом з гальмовим шківом 12. Водило 17 прикріплено до півосі 14, на якій розміщено гальмовий шків 6 та ведуча шестерня кінцевої передачі.
Керування роботою планетарного механізму заднього моста здійснюється за допомогою педалей і важелів, розміщених в кабіні і які діють на гальмові механізми. При прямолінійному русі трактора педалі і важелі відпущені, при цьому гальмовий шків 6 півосі 14 вільний, а шків 12, затягнутий стрічковим гальмом 13 за допомогою пружини 11, разом з сонячною шестернею перебуває в стані спокою. Шестерні головної передачі обертають корпус 18, а він коронними шестернями обертає сателіти, які рухаються по нерухомій сонячній шестерні. Рухомі осі сателітів водила 17 передають обертання півосям 14, а від них—через кінцеві передачі — ведучим зірочкам.
Для повертання вправо або вліво переміщують відповідний важіль до себе, стрічка 13 відпускає гальмовий шків і сонцева шестерня звільнюється. При цьому сателіти починають обертати її, зусилля на водило не передається воно разом із своєю піввіссю зупиняється, гусениця відключається від трансмісії, а друга гусениця продовжує рух і повертає трактор. Для крутого повороту після переміщення важеля натискують на педаль. При цьому тяга 8 повертає важіль 5, затягує гальмову стрічку 4 шківа 6 і піввісь 14 загальмовується.
- IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
- Де розміщуються механізми заднього моста трактора ДТ-175С?
- Що називають фрикційними механізмами повороту?
- Будова планетарного механізму повороту?
- V. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
- Аналіз уроку
- Підведення підсумків
- Домашнє завдання – А.Ф. Головчук ст.. – 196-198