ПЛАН УРОКУ
ТЕМА ПРОГРАМИ: Трансмісія ходова частина і рульове керування тракторів ( колісних класу 20кН і гусеничних класу до 30 кН)
ТЕМА УРОКУ: Ходова частина колісного трактора.
МЕТА УРОКУ: Ознайомитись з загальною будовою та основними елементами ходової системи тракторів.
ТИП УРОКУ: комбінований
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ОБЛАДНАННЯ:
Підручники, плакати, ходова частина колісного та гусеничного тракторів.
ХІД УРОКУ
- ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.
- Перевірка готовності учнів до уроку.
- Нагадати основні положення інструкції з охорони праці.
- Відповісти на питання учнів.
- АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА
НАВИЧОК
1.Повторення раніше вивченого матеріалу з метою отримання опорних знань.
- Підведення підсумків опитування і підготовка до вивчення
нового матеріалу
III. ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.
- Оголошення теми і мети уроку.
- Визначення мотивації учнів при вивченні нового матеріалу.
- Вивчення нового матеріалу
ХОДОВА ЧАСТИНА КОЛІСНОГО ТРАКТОРА
Остов у колісних тракторів може бути піврамним (ЮМЗ, МТЗ), без-рамним (Т-25А), рамним (з шарнірно-ламаною рамою — ЛТЗ, Т-150К, К-700А). Розрізняють передні та задні колеса.
Передні колеса використовують для зміни напряму руху трактора. їх називають напрямними. Ці колеса, як правило, виготовляють невеликого діаметра, з малою шириною обода.
Задні (ведучі) колеса кріпляться на ведучих валах (півосях). Трактори загального призначення мають однакові за розмірами колеса. Універсально-просапні трактори мають задні колеса більшого діаметра, ніж
передні.
Колесо універсально-просапного трактора (рис. 4.4) складається з маточини 8, диска 9 з ободом 7 та покришки 5 з камерою 6. Протектор покришки має ґрунтозачепи, які поліпшують зчеплення шини з ґрунтом.
На тракторах застосовують шини низького тиску. Під час руху така шина деформується, тиск на ґрунті знижується, що поліпшує зчеплення.
Розмір шин позначений у дюймах двома числами і проставлений на боковій поверхні покришки; перше означає ширину профілю шини в дюймах, друге — діаметр обода колеса.
У період осінніх та весняних польових робіт на вологому та м’якому ґрунті ведучі колеса сильно буксують. При застосуванні сучасних технологій вирощування сільськогосподарських культур колісні трактори з сільськогосподарськими машинами багаторазово проходять по полю, внаслідок чого ґрунт додатково ущільнюється, зменшується урожайність культур, збільшується собівартість продукції. Для підвищення тягово-зчіпних якостей колісних тракторів застосовують такі прийоми:
1) збільшують контакт коліс з ґрунтом шляхом зниження тиску в шинах;
2) збільшують зчіпну масу за допомогою додаткових металевих вантажів або води, яку заливають в шини, а також використовують довантажувачі ведучих коліс;
3) застосовують здвоєні колеса з одночасним збільшенням ширини шин, що майже удвічі зменшує питомий тиск на ґрунт.
При технічному обслуговуванні ходової частини колісного трактора щозміни очищують шини від бруду, оглядають їх. Шинним манометром перевіряють тиск повітря. Тиск повітря в шинах передніх коліс тракторів перебуває в межах 0,14…0,30 МПа, задніх коліс — 0,08…1,10 МПа.
Для полегшення повороту передні колеса встановлюють не вертикально, а під кутом а (рис. 4.5), який дорівнює 1,5…5°, тобто розвалом.
- IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
- Призначення передніх коліс?
- Будова колеса трактора?
- Як визначається схід коліс?
- V. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
- Аналіз уроку
- Підведення підсумків
- Домашнє завдання – З.С. Ратомська ст.. – 87-90