ПЛАН УРОКУ
ТЕМА УРОКУ:Загальна будова рульового керування тракторів.
МЕТА УРОКУ: Ознайомитись з основними агрегатами рульового механізму
ТИП УРОКУ: комбінований
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ОБЛАДНАННЯ:
Підручники, плакати, агрегати рульового керування.
ХІД УРОКУ
- ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.
- Перевірка готовності учнів до уроку.
- Нагадати основні положення інструкції з охорони праці.
- Відповісти на питання учнів.
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
1.Повторення раніше вивченого матеріалу з метою отримання опорних знань.
- Підведення підсумків опитування і підготовка до вивчення
нового матеріалу
III. ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.
- Оголошення теми і мети уроку.
- Визначення мотивації учнів при вивченні нового матеріалу.
- Вивчення нового матеріалу
РУЛЬОВЕ КЕРУВАННЯ КОЛІСНИХ ТРАКТОРІВ
Рульове керування забезпечує зміну та підтримання визначеного напряму руху трактора.
Під час повороту колеса трактора котяться по дугах різних кіл (рис. 5.1). Щоб забезпечити кочення без бокового ковзання повернених коліс, їх встановлюють під різними кутами і так, щоб лінії продовження осей перетиналися в центрі повороту.
Для зміни напряму руху колісного трактора слід повернути передні напрямні колеса або змістити піврами трактора одну відносно іншої навколо вертикальної осі шкворня. Рульове керування чотириколісних тракторів з колесами на поворотних цапфах складається з рульового механізму, рульового приводу та підсилювача рульового механізму (на тракторах Т-40М, МТЗ, ЮМЗ).
Рульовий механізм перетворює обертальний рух рульового колеса на розкочувальний рух рульової сошки (рис. 5.1). Рульовий механізм, як правило, виконується у вигляді черв’ячної пари, яка є знижувальним редуктором.
Найпоширенішими є такі черв’ячні рульові механізми:
а) черв’як з роликом;
б) черв’як 6 із сектором 9.
Рульовий привід передає зусилля від рульового механізму до напрямах коліс. Рульові приводи бувають механічні та гідравлічні. До складу рульового приводу (рис. 5.2) входять: рульова сошка 11, поворотні важелі 13, поперечні тяги 10. Рульова сошка, важелі 13 зв’язані з рульовими тягами за допомогою шарнірних з’єднань, що дають змогу передавати зусилля -щ змінними кутами. Деталі рульового приводу разом з балкою переднього моста утворюють рульову трапецію.
Для полегшення керування трактором застосовують гілропідсилювач рульового керування. Такий пристрій знижує до 20—40 Н зусилля,необхідне для обертання рульового колеса під час повороту трактора.
Гідропідсилювач складається з чавунного корпусу 7, в якому розміщені всі його деталі: черв’як 6, сектор 9, золотник 5, циліндр з поршнем 4, з’єднаний з рейкою 2. Сектор 9 закріплений жорстко на валу 12, з нижнього кінця якого кріпиться рульова сошка /1, зв’язана тягами 10 з поворотними цапфами 14.
- IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
- Що забезпечує рульове керування?
- Призначення рульового механізму?
- Принцип дії рульового приводу?
- Застосування гідропідсилювача?
- V. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
- Аналіз уроку
- Підведення підсумків
- Домашнє завдання – З.С. Ратомська ст.. – 98-99.