Головна / Урок / Урок 14. Підсумковий урок.

Урок 14. Підсумковий урок.

Урок 14. Підсумковий урок.

Звернімося, як завжди, до висловлювань відомих людей: «Для читання потрібен час і простір. Щастя, що ми його маємо», — Т. Злобіна. У вас цей простір та час були на уроках української літератури, а я, як ваш наставник, всілякими способами зацікавлювала вас. Дорогі учні, сьогодні останній ваш урок української літератури. Саме тому його хочеться провести в цікавій формі. Плануючи урок, я враховувала всі ті методи дидактичних ігор, які вам найбільше припали до душі. А гра наша має назву «Найрозумніший».

Завдання  1 «Твір — автор — жанр» ( Назвати автора та жанр твору)

  1. «Вершники»
  2. «Я (Романтика
  3. «Маруся Чурай»
  4. «Поза межами болю»
  5. «Зачарована Десна»
  6. «Україна в огні»
  7. «Залізний острів»
  8. «Три зозулі з поклоном»
  9. «Мина Мазайло»
  10. «Балада про соняшник»

Завдання 2 «Літературні процеси в Україні у 20-30-х роках»

  1. Які літературні угрупування об’єднувалися за спільним світовідчуттям, естетичними принципами та певною політичною платформою в 20-30х рр. ХХ століття?
  2. Хто утворив літературну організацію «ВАПЛІТЕ» у 1926 році?
  3. У яких містах Європи була заснована «Празька школа»?
  4. Назвіть поетів, що творили у «Празькій школі», та яких друкували в журналі «Вісник»?
  5. Що називають «Розстріляним відродженням»?
  6. Хто розпочав літературну дискусію і в якому році?
  7. Хто вважав, що українські митці будуть першими заспівувачами «азіатського ренесансу», а їхній стиль — активний романтизм — стане основним у час українського відродження?
  8. Хто належав до літературно-мистецького руху «Розстріляне Відродження»?
  9. У чому було звинувачено Миколу Хвильового?
  10. Якій літературній течії характерні такі ознаки: відмова від реалістичного змалювання світу, художнє зображення, суб’єктивізм?

Завдання  3 «Хто сказав, написав…»

  1. Хто є автором слів: «Поете, любити свій край не є злочин, коли це для всіх!»?
  2. З якої поезії рядки: «Чому не можна перевернути світ? Щоб поставити все догори ногами?..»?
  3. Як називається сонет, у якому оспівується золотоголове вічне місто?
  4. Хто сказав:

Він України мав чарівну вроду,

Носив її наймення гордолиць,

Він виріс від суниць аж до зірниць,

Великий гранослов свого народу?

  1. 5. Який роман Юрій Яновський писав потай, а потім приніс рукопис Ю. Смоличу?
  2. 6. Хто сказав «Поезіє, сонце моє оранжеве!»
  3. 7. Чиї слова: «Душа належить людствам і епохам»?
  4. 8. Автор слів «А де ж Україна? Все далі, все далі, все далі».

Завдання 4 «Уривок з вірша — назва твору, автор»

  1. Мріють крилами з туману лебеді рожеві,

сиплють ночі у лимани зорі сургучеві.

  1. Поезіє, сонце моє оранжеве!

Щомиті якийсь хлопчисько

Відкриває тебе для себе,

Щоб стати навіки соняшником.

 

  1. Життя іде і все без коректур.

І час летить, не стишує галопу.

Давно нема маркізи Помпадур,

І ми живем уже після потопу.

 

  1. 4. Сеньйорито акаціє, добрий вечір,

Я забув, що забув був вас,

Але осінь зійшла по плечі,

Осінь, ви і осінній час…

 

  1. 5. Сміються, плачуть солов’ї

І б’ють піснями в груди:

«Цілуй, цілуй, цілуй її, —

Знов молодість не буде!»

 

  1. 6. Ви знаєте, як липа шелестить

У місячні весняні ночі? —

Кохана спить, кохана спить,

Піди збуди, цілуй їй очі.

 

  1. 7. Так ніхто не кохав. Через тисячі літ

Лиш приходить подібне кохання.

В день такий розцвітає весна на землі

І земля убирається зрання…

 

  1. 8. Ради тебе перли в душу сію,

Ради тебе мислю і творю.

Хай мовчать Америки й Росії,

Коли я з тобою говорю.

 

  1. 9. В соняшника були руки і ноги,

Було тіло, шорстке і зелене,

Він бігав наввипередки з вітром,

Він вилазив на грушу і рвав у пазуху гнилиці.

 

Завдання  5 «Тема — твір»

  1. Розповідь про батьків, навчання й формування світогляду письменника у формі гуморески.
  2. Тема міщанства й українізації.
  3. Протистояння добра і зла в душі героя («чекіста і людини»), його роздвоєність.
  4. Підкорення людиною міста.
  5. Зображення дитинства й джерел формування митця .
  6. Тема першого юнацького кохання.
  7. Любові всевишній присвячується…
  8. Страждання України від фашистської окупації.
  9. Багатостраждальна українська історія з її трагічною героїкою, кохання дівчини-козачки.
  10. Філософські роздуми зрілої людини — митця про людське буття, роль дитинства у формуванні особистості.

.

Завдання  6 «Асоціації»

Визначити, з яким твором асоціюються поняття.

□ Чорний трибунал

□ Урбанізація

□ Прізвище

□ Семеро товаришів

□ Поїзд-дракон

□ Концтабір

□ Старий крейсер

 Лист

 

Метки уроков: 76 група
Вернуться к: Українська література – 76 група
x

Перегляньте також

59-9826

Актуальні проблеми дистанційного навчання

04листопада 2024 р.  у Федорівському центрі професійної освіти відбулося чергове засідання методичної ...