Уроки
№1 «Три зозулі з поклоном». Образ любові як втілення високої християнської цінності.
№1 «Три зозулі з поклоном». Образ любові як втілення високої християнської цінності. ( ст. 206-208, виконати завдання 5, написати твір-роздум «Любов – це кара чи нагорода» https://pidruchnyk.com.ua/1237-ukrliteratura-avramenko-11klas.html)
№2 Валерій Шевчук. Життя і творчість митця. Композиція роману-балади «Дім на горі».
№2 Валерій Шевчук. Життя і творчість митця. Композиція роману-балади «Дім на горі». (Перегляд презентації про життя та творчість Валерія Шевчука (законспектувати) https://www.youtube.com/watch?v=u0yvc789tGw читати роман – баладу «Дім на горі», підготувати цитатну характеристику образів Галі й Івана.)
№3 Зв’язне мовлення. Роман-балада «Дім на горі» – робота над змістом твору.
№3 Зв’язне мовлення. Роман-балада «Дім на горі» – робота над змістом твору. ( Скласти схему композиції твору.)
№4 «Дім на горі». Притчевість образів, епізодів. Барокове поєднання високого (духовного) й низького (буденного)
№4«Дім на горі». Притчевість образів, епізодів. Барокове поєднання високого (духовного) й низького (буденного) (Довести або спростувати «Образ дому на горі – це символ духовності України».)
№5 Загальна характеристика української історичної прози. Павло Загребельний. Коротко про письменника.
№5Загальна характеристика української історичної прози. Павло Загребельний. Коротко про письменника. (Перегляд презентації про життя та творчість Павла Загребельного (законспектувати) Опрацювати ст. 371 -381 в підручнику http://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/Ukrliteratura_11klas_Semenjuk.pdf читати роман «Диво»)
Урок 6. Роман «Диво». Робота над змістом твору.
Написати конспект, відповідно до поданого матеріалу «Диво» П. Загребельного видане в 1968 р. Цей роман є першою частиною епічного триптиху про Київську Русь, до якого входять «Первоміст» (1969) і «Смерть у Києві» (1972). Ці твори не є трилогією в традиційному розумінні слова, бо немає тут спільних героїв і фабула аж ніяк не поєднана в часі, …
Урок 7. Історична основа і художній вимисел у творі. Роман «Диво» – композиція твору.
Роман Диво Композиція «Дива» нагадує архітектуру собору, образно відтворену в романі: незвичайність планів, переходів, добудов, але у свавільній асиметричності криється доцільність і гармонія. Усе — наче пісня рідної землі. Заспів до «Дива» та епіграфи до кожної з його частин глибоко занурені в зміст, вони «промовляють» щось важливе, кидаючи додаткове світло на задум і тему. До …
Урок 8. Зв’язне мовлення. «Диво». Аналіз образів-персонажів. Наскрізні проблеми роману.
Справжня історія — це історія творення. (Роман “Диво” має оригінальну композицію: у ньому поєднуються в одній розповіді далека минувшина й сучасність, зіставляється те, що реально було розділене майже тисячоліттям. Це стало можливим завдяки тому, що центром цих періодів виступає реальний образ Софії Київської — дивовижної пам’ятки архітектури часів князювання Ярослава Мудрого. Це незвичайне диво, що …
Урок 9. Література кінця ХХ – початку ХХІ ст. На шляху до нового відродження. Літературні угрупування.
Література кінця ХХ – початку ХХІ ст. На шляху до нового відродження. Літературні угрупування. Написати конспект, відповідно до поданого матеріалу, скласти сенкан. Щоб запам’ятати великий обсяг інформації, її потрібно коротко занотовувати. «Хто записує, той читає двічі», — говорить прислів’я, що дійшло до нас зі Стародавнього Риму. Наукою доведено, що, записуючи думку, людина засвоює її значно …
Урок 10. Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 90-х рр.
Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 90-х рр. Написати конспект, відповідно до поданого матеріалу. Народившись спочатку як феномен мистецтва й усвідомивши себе як літературну течію, постмодернізм далі був ототожнений з одним із стилістичних напрямків архітектури II половини XX ст., і вже на межі 70-х—80-х років став сприйматися як найбільш адекватне духу часу вираження інтелектуального …
Урок 11. Сучасні часописи й альманахи. Українська російськомовна поезія (огляд)
Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 90-х рр. Написати конспект, відповідно до поданого матеріалу. Життя й творчість Миколи Ушакова Микола Миколайович Ушаков (1899–1973) — один з найбільш помітних російськомовних поетів України, відомий також своїми перекладами творів Т. Шевченка, І. Франка, Лесі Українки, П. Тичини, В. Сосюри. М. Рильського та інших українських поетів і письменників. …
Урок 12. Контрольна робота № 11. «Сучасна проза». Тести, розгорнуті питання.
Українська проза в другій половині XX століття I ВАРІАНТ I рівень 1.Дім на горі з однойменного роману-балади В.Шевчука – це символ: а) фортеці духовності; б) сімейного щастя; в) недосяжної вершини; г) основи світобудови. 2.Хто із цих письменників не є творцем історичної прози: а) Гр.Тютюнник; б) З.Тулуб; в) Р.Іваничук; г) Ю.Мушкетик. 3.Творче об’єднання 1920-х років – …
Урок 13. Література рідного краю. Новочасна поезія.
Урок 13. Література рідного краю. Новочасна поезія. Петро Ребро Петро́ Па́влович Ребро́ (* 19 травня 1932, c. Білоцерківка Запорізької області — 22 березня 2014, м. Запоріжжя) — відомий український поет, прозаїк, драматург, публіцист, літературознавець, гуморист і сатирик, перекладач, журналіст, громадський і культурний діяч. Після закінчення Запорізького педагогічного інституту (з 2004 року — національний університет) служив в армії, вчителював у Малокатеринівській СШ, працював у редакціях …
Урок 14. Підсумковий урок.
Урок 14. Підсумковий урок. Звернімося, як завжди, до висловлювань відомих людей: «Для читання потрібен час і простір. Щастя, що ми його маємо», — Т. Злобіна. У вас цей простір та час були на уроках української літератури, а я, як ваш наставник, всілякими способами зацікавлювала вас. Дорогі учні, сьогодні останній ваш урок української літератури. Саме тому …