Головна / Батькам / Профілактична діяльність із попередження вчинення самогубств та нанесення самоушкоджень у дитячому середовищі

Профілактична діяльність із попередження вчинення самогубств та нанесення самоушкоджень у дитячому середовищі

4654654646551594

Сучасний ритм життя, а також багато інших суб’єктивних факторів призводять до того, що в певний момент людина зважується на злочин – злочин проти свого життя.

За наданими статистично-аналітичними даними у 15 506 здобувачів освіти бувають такі хвилини, коли в голову мимоволі приходить думка про суїцид. Конфлікт з педагогами, батьками або однолітками, вплив релігійних сект, побутова невлаштованість, втеча від покарання й вічне бажання продемонструвати всім, «яким я був хорошим» і «хай вони тепер шкодують», – ось далеко не повний перелік причин дитячих самогубств. Якщо вчасно помітити важкий душевний стан, то можна уникнути страшної трагедії.
Розрізняють такі види самогубств:
  1. неусвідомлюване самогубство;
  2. самогубство як ризикована гра й ризикована легковажність;
  3. психопатологічне й агресивно-невропатичне самогубство (зокрема: маніакальне самогубство осіб під впливом галюцинацій чи марень; самогубство меланхоліків, які знаходяться в стані глибокого смутку, скорботи, гіпертрофованих докорів сумління, суму, журби; самогубство людей під впливом нав’язливих ідей; автоматичне чи імпульсивне самогубство);
  4. суїциди психічно здорової людини:
  • демонстративно-шантажувальний (суїцидальні думки, уявлення, емоційні переживання, задуми, наміри; суїцидальні спроби і завершені суїциди);
  • егоїстичний, що виникає через руйнування соціальних зв’язків особистості із суспільством;
  • альтруїстичний, який виникає у формі самопожертви задля захисту інтересів групи (фанатики тощо);
  • аномічний, який виникає внаслідок виснаження;
  • спровокований засобами масової інформації;
  • спричинений депресією.
Педагогічним працівникам закладу освіти слід бути обізнаним щодо наступних факторів ризику, що можуть стати причиною дитячого й підліткового суїциду:
  • психічні розлади;
  • проблеми в спілкуванні з родиною чи друзями;
  • матеріальні труднощі, розмови про це;
  • шкільні проблеми (низька успішність, велике навантаження, тиск вимог освітнього процесу, конфлікти з учителями тощо);
  • проблеми, пов’язані з вживанням алкоголю та наркотиків;
  • невдачі в інтимних стосунках;
  • занижена самооцінка;
  • ізольованість і пов’язане з цим почуття самотності;
  • депресія (агресія – типова маска депресії у підлітків);
  • афекти (афекти руйнівні для підлітка, так як суїцидальні погрози, висловлені в афекті, як правило, здійснюються і мають важкі наслідки);
  • сімейні проблеми (нерозуміння з боку батьків, байдужість, покарання, надмірні очікування, фізичне чи сексуальне домашнє насильство, відсутність одного чи обох батьків, трудова міграція батьків на роботу за кордон). Цей фактор переважає найчастіше, а роль «останньої краплі» може бути конфлікт у навчальному закладі.

Про user

user

Залишити коментар

Ваш email ніде не буде показанийОбов'язкові для заповнення поля позначені *

*

Вы можете использовать это HTMLтеги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте как обрабатываются ваши данные комментариев.

x

Перегляньте також

2189161954665

Тарас Шевченко: руйнуємо стереотипи

До 210-ої річниці від дня народження Тараса Шевченка в Федорівському центрі професійної ...