Головна / Урок / 85 група. Тема: Створення презентації власного портфоліо.

85 група. Тема: Створення презентації власного портфоліо.

Тема: Створення презентації власного портфоліо.

1. Портфоліо

Портфоліо (від італ. portafoglio — «портфель») — збірка (широке портфоліо) виконаних робіт та напрацювань певної особи (компанії).

Портфоліо може бути як на папері, так і в електронному вигляді.

Електронне портфоліо, в свою чергу, може зберігатись локально (бути доступним лише визначеному колу людей) та глобально (бути доступним для всього світу — для користувачів інтернету). Глобально доступне портфоліо інакше називається веб-портфоліо.

Портфоліо — це спосіб фіксування, накопичення, оцінки і самооцінки особистих досягнень за певний проміжок часу.

2. Мета і завдання портфоліо

Мета портфоліо: накопичення досягнень, відслідковування професійного прогресу, представлення діяльності і професійного розвитку за окремий проміжок часу.

Завдання:

  • проаналізувати і узагальнити свою роботу;
  • відобразити динаміку свого професійного росту;
  • представити досвід своєї роботи найбільш повно і ефективно.
Функції портфоліо:
  • діагностична — фіксує зміни за певний проміжок часу;
  • змістовна — розкриває спектр виконуваних робіт;
  • розвиваюча — забезпечує безперервний процес освіти і самоосвіти;
  • мотиваційна — відзначає результати діяльності;
  • рейтингова — дозволяє виявити кількісні і якісні індивідуальні досягнення.
Практичне значення і моделі та мета портфоліо:
  • атестація в майбутньому;
  • систематизація діяльності власника портфоліо;
  • фактор, який стимулює професійний розвиток.

3. Моделі портфоліо:

Портфель досягнень (для себе і для інших)

Мета створення: оцінити прогрес в дослідницькій, професійній і творчій діяльності;

Портфель-самооцінка (для себе)

Мета створення: показати прогрес чи регрес в якихось видах чи окремих аспектах професійної діяльності

Портфель-звіт (для інших)

Мета створення: показати успішність і доказати прогрес дослідницької, професійної і творчої діяльності

4. Типи та види портфоліо

Типи портфоліо

Портфоліо документів

• дипломи

• грамоти

• посвідчення

• свідоцтва

• довідки

Портфоліо робіт

• конкурсні роботи

• проекти розвитку бібліотеки

• тексти виступів на семінарах, методичних радах

• сценарії різних масових заходів

• відеозаписи, фотоальбоми різних заходів

• друковані роботи

• авторські освітні програми

Портфоліо відгуків — це характеристики ставлення бібліотекаря до різних видів діяльності. В ньому дається письмовий аналіз ставлення бібліотекаря до своєї діяльності і її результатів (рецензії, відгуки, резюме іт.д.) Включає відгуки колег про проведені заходи, методистів, адміністрації школи, вчителів-предметників. попередньо складається список представлених робіт.

Види Портфоліо

Особистий можна назвати професійним портретом. Портрет розповідає про особистість працівника. Його пропонується виконувати у формі резюме. Акцент необхідно зробити на досвіді роботи: самоосвіті, використання в своїй практиці сучасних інформаційних технологій, проектній діяльності. Можна включити в особистий портфоліо свої роздуми у формі ессе, а також результати професійного [тестування]].

Тематичний портфоліо має зміст робити, якщо ви постійно і цілеспрямовано займаєтесь певною темою.

Тематичний портфоліо може включати:

• план (структуру, схему) проекту чи розробку його теми;

• пояснювальну записку з інформацією про автора, про форму представлення матеріалів іт.д.;

• обґрунтування теми, своє бачення даної теми, яких результатів очікуєте;

• програму курсу майстер-класу, конференції;

• власні роботи дітей (анкети, тести, твори, презентації, сайти, малюнки);

• самоаналіз проведеної роботи;

• підведення підсумків, визначення перспектив.

5. Методика формування та оформлення портфоліо

Методика формування портфоліо

Різні проекти, дослідження, папки з грамотами, дипломами та багато інших матеріалів. Це і є складова вашого портфоліо — потрібно тільки відібрати головне і систематизувати.

Для чого я хочу створити портфоліо?

В залежності від відповіді визначте тип і вид вашого портфеля досягнень;

Що я хочу включити в портфоліо? Професійний портфоліо бажано робити за останні 3-5 років. Ви самі повинні вирішити, які матеріали відібрати у портфель.

Як буде організований портфоліо? Що це буде — файлова папка, чи електронний варіант? Чи і те і інше? Як будуть розміщені матеріали? В прямій чи зворотній хронології, чи за видами матеріалів.

Обов’язково складається перелік матеріалів, і розміщується з самого початку як друкованого так і електронного варіанту. Де буде зберігатися портфоліо і хто до нього буде мати доступ? Якщо в бібліотеці, то можна представити орігінали, якщо в іншому місці, то краще представити копії.

Оформлення портфоліо

Стандартів не існує. Головне — логічна послідовність.

Декілька рекомендацій:

• Можна оформити у вигляді файлової папки з заголовками розділів;

• Кожну роботу, документ, підбірку кладіть в окремий файл;

• На кожному елементі портфоліо бажано ставити дату, щоб прослідкувати динаміку;

• В друкованому варіанті обовязково робіть посилання на документи чи їх копії, вказавши номер додатку;

• В електронному варіанті треба оформити гіперпосилання на документи та інші матеріали з презентації портфоліо.

7.Резюме

Резюме — це коротке узагальнення найважливіших відомостей про особу. Зокрема в ньому подаються дані про освіту, професійний досвід, а також основні біографічні дані. На відміну від автобіографії, резюме характеризується граничним лаконізмом і дає людині змогу, влаштовуючись на роботу, повідомити про себе те, що вона вважає за найнеобхідніше, аби справити на роботодавця приємне враження про себе як потенційного працівника. Правильно, грамотно складене резюме — запорука успіху. Обсяг резюме не повинен перевищувати однієї сторінки. Інформацію слід розміщувати так, щоб легко сприймалася візуально, передусім акцентувала увагу на особистісних позитивах.

Вимоги до складання резюме:

• вичерпність інформації з акцентом на основних елементах;

• грамотність, бездоганний друк;

• чітке оформлення;

• персоніфікація резюме (при бажанні можна перелічити назви фірм, де людина працювала раніше, та зазначити імена їхніх керівників);

Види резюме

Є три форми резюме:

• звичайне, або стандартне (довільне),

• хронологічне (висвітлює досвід за роками),

• функціональне (демонструє освіту й потенціал автора, увиразнює професійні здібності, підтверджені попередніми роками діяльності).

Хронологічне резюме

Містить таку інформацію:

• прізвище, ім’я, по батькові, адреса та номер телефону;

• мета пошуку роботи;

• освіта та наукові ступені (зазначаються, починаючи з найвищого), назви закінчених навчальних закладів, кваліфікація; (нагороди та премії);

• список публікацій;

• плани на майбутнє щодо освіти, кар’єри;

• інформація про досвід роботи;

• сімейний статус, стан здоров’я, хобі, членство у товариствах тощо;

• наявність рекомендаційних листів.

У функціональному резюме початкові пункти збігаються з пунктами хронологічного, а в подальших замість переліку попередніх посад висвітлюються уміння та навички, професіоналізм.

8. Завдання для практичного опрацювання

1. Опрацювати опорний конспект на даній веб-сторінці (переглянути навчальну презентацію з теми уроку).

2. Створити власне учнівське потрфоліо (досягнення, творчі доробки за минулий чи поточнийнавчальний рік).

3. Написати власне резюме. Портфоліо та резюме направити для контролю на поштову скриньку вчителя.

Вернуться к: Інформатика – 85 група
x

Перегляньте також

59-9826

Актуальні проблеми дистанційного навчання

04листопада 2024 р.  у Федорівському центрі професійної освіти відбулося чергове засідання методичної ...