Тема: НЕОБОРОТНІ Й ОБОРОТНІ ХІМІЧНІ ПРОЦЕСИ. ХІМІЧНА РІВНОВАГА. ПРИНЦИП ЛЕ ШАТЕЛЬЄ.
Мета: формування ключових компетентностей:
- Спілкування державною мовою;
- Уміння вчитися впродовж життя;
- Математична компетентність;
- Соціальна та громадянська компетентності;
- Інформаційно – цифрова компетентність.
формування предметних компетентностей:
- Повторити класифікацію хімічних реакцій за різними ознаками; екзотермічні; ендотермічні реакції; оборотні та необоротні; фактори впливу на швидкість хімічних реакцій;
- Формувати уявлення учнів про хімічну рівновагу, принципі Ле Шательє;
- навчити знаходити оптимальні шляхи для зміщення хімічної рівноваги оборотних реакцій за допомогою тиску, температури та зміни концентрації реагуючих речовин і продуктів реакцій;
- розвивати хімічну мову;
- виховувати інтерес до вивчення хімії.
Обладнання: мультимедійна презентація уроку, штатив із пробірками, натрій карбонат кристалічний, розчин оцтової кислоти, шпатель, кристали амоній хлориду, корок із скловати, спиртівка, пробіркотримач, дистильована вода, мірний циліндр, піпетка, воронка, розчин ферум (ІІІ) хлориду, розчин тиоціанату (роданіду) амонію.
Домашнє завдання:
Опрацювати параграф 9.
Середній рівень: ст. 52 завдання 71.
Достатній рівень: ст. 52 завдання 70
Високий (творчий) рівень:
Ви – технолог заводу по виробництву нітратної кислоти. Запропонуйте способи підвищення процесу виробництва (збільшення швидкості хімічних реакцій та зміщення рівноваги в бік утворення нітратної кислоти)
2NО + О2 = 2NО2; ∆H < 0
4NО2 + 2Н2О + O2 = 4НNО3; ∆H < 0