Група № 92
Тема уроку: Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині.
Мета уроку:
освітня: сформувати знання про організацію спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізацію; розглянути механізм функціонування генів На прикладі структурних та регуляторних;
розвивальна: розвивати вміння логічно мислити та знаходити закономірності процесів регуляції активності генів та її наслідків в еукаріотичній клітині; .
виховна: на прикладі регуляції активності генів виховувати розуміння єдності всіх біологічних процесів у живих організмах і важливості цих процесів для існування життя.
Обладнання і матеріали: схеми успадкування ознак, зчеплених зі статтю.
Базові поняття і терміни: рівні організації спадкового матеріалу (генний, хромосомний, геномний, позаядерний), структурні гени, регуляторні гени, експресія генів, сплайсінг.
Тип уроку: засвоєння нових знань, .
Ключові компетентності: спілкування державною мовою; наукове розуміння природи; уміння аналізувати, формулювати висновки; знання та розуміння фундаментальних принципів біології.
Домашнє завдання: §39 . Підручник: В.І. Соболь Біологія і екологія 10 кл. рівень стандарту.
Завдання на формування пошукових умінь Зіставте прізвища вчених у галузі біології із модельними організмами, яких вони використовували, та отримайте назву групи білків, необхідних для утворення хроматину. Дайте коротку характеристику цій групі білків. Як відбувається регуляція активності генів за їхньої участі?
1 Б. Мак – Клінток | Г Кукурудза |
2 Г. Мендель | И Ацетабулярія |
3 Т.Х. Морган | І Горох посівний |
4 Д. Бідлі і Е. Тейтум | Н Пес свійський |
5 А. Флемінг | О Пеніцил позначений |
6 І.П. Павлов | С Дрозофіла чорночерева |
7 С. Бренер | Т Нейроспора густа |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |