Головна / Урок / Контрольна робота № 7. Тестові завдання.

Контрольна робота № 7. Тестові завдання.

Контрольна робота №7. Синтаксис і пунктуація української мови

ВАРІАНТ І

Завдання 1-6 мають лише один правильний варіант відповіді (6 б.)

  1. Укажіть рядок, де всі сполучення слів — словосполучення.

А Дзвін шабель, моя Україна, сонцем осяяна;

Б пісня солов’їна, синь гаїв, шепіт і зітхання;

В міниться і лине, снишся мені, на воді;

Г у радості, голубе небо, хмари пливуть.

  1. Укажіть рядок зі словосполученням, побудованим на основі узгодження.

А Допомагати батькам, полоти картоплю, мріяти про поїздку;

Б волога земля, розцвітати пишно, думати про навчання;

В місто Львів, міська вулиця, дорога до школи;

Г книжкова полиця, весела хата, довга дорога.

  1. Позначити рядок, у якому зазначено речення зі складеним дієслівним присудком.

А Стежка вузенька.

Б Цілий каскад водоспадів можна побачити на річках Пістинці, Яремчі .

В Високе синє небо в лісі здавалося ще дальшим і недоступнішим.

Г Наша історія — це історія віковічної боротьби українського народу за своє місце під сонцем (М. Горинь).

  1. Позначити рядок з односкладним реченням.

А  Хто не знає грабельок звичайних з родини геранієвих? (А. Давидов).

Б  Темна ніч сповила спорожніле місто (В. Мірошніченко).

В  Багато слів написано пером. (Л. Костенко).

Г  Вороний не вагається, скаче прямо на Всеволода (Д. Міщенко).

  1. Укажіть речення зі зворотним порядком слів.

А Густо-пречисто висипали зорі на небі.

Б Степ спочиває, набирається прохолоди після денної сліпучої спеки.

В Осінь на землю тихенько спускається.

Г Відшуміло вже літо, і осінь прийшла.

  1. Через дефіс пишуться всі прикладки в рядку:

A озеро/Світязь, гора/Говерла, народи/брати;

Б сон/трава, Москва/ріка, поет/романтик;

B сніжинки/пушинки, трава/деревій, фільм/»Земля»;

Г жук/короїд, твір/опис, собака/вівчарка.

У завданнях 7-9 до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою (3 б.)

  1. Установіть відповідність між словосполученнями і їхніми видами за способом вираження головного слова.
1 дієслівні А Працювати з батьком, радіти за неї,тричі повторити.
2 іменні
3 прислівникові Б Дуже голосно, недалеко від школи,угорі над головою.
В Хтось із учнів, сумлінно працювати,здатний працювати.
Г Затишна галявина, посивілий степ,життєрадісна молодь.
  1. Установіть відповідність між односкладними простими реченнями і їх типами.
1 узагальнено-особове2 неозначено-особове

3 означено-особове

А Сьогодні пишуть диктант. (М. Стельмах)Б Треба бути щедрим і вимогливим до себе (О. Довженко)

В Бережіть час — його за гроші не купиш. (Нар. творч)

Г Пливу човником… (О. Копиленко)

  1. Виконайте синтаксичний розбір речень (3 б.)

Десь тополі дзвенять у небі України. (П. Перебийніс)

Любіть Україну всім серцем своїм і всіми своїми ділами! (В. Сосюра)

 

ВАРІАНТ ІІ

Завдання 1-6 мають лише один правильний варіант відповіді (6 б.)

  1. Укажіть рядок, де нема словосполучень.

А Світлі ріки, менш уважний, ліс шумів;

Б воркування горлиць, дуби крислаті, прилітає осінь;

В цикання дроздів, буду малювати, бережи природу;

Г до школи, вечір і ранок, молодь відпочиває.

  1. Укажіть, у якому рядку у всіх словосполученнях зв’язок керування.

А Передбачати погоду, пливти до берега, любити Батьківщину;

Б сидіти на стільці, швидко бігли, рання весна;

В написаний лист, присів відпочити, доручити справу;

Г берег річки, тяжко від задухи, прогулянка верхи.

  1. Позначити рядок, у якому зазначено речення зі складеним іменним присудком.

А Рід князів Острозьких був відомий з давніх-давен.

Б Стежечка вив’юнилася до велетенського кряжистого дуба на чистій галяві.

В Уже стояла пополудня пора.

Г По синіх водах небес плив місяць.

  1. Укажіть односкладне називне речення.

А Нема на що подивитись. (Т. Шевченко)

Б Люблю тебе, високе наше небо. (І. Нехода)

В І щуку кинули — у річку. (Л. Глібов)

Г Ось вулиця, будинок і квартира. (М. Рильський)

  1. Укажіть речення зі зворотним порядком слів.

А Мирослава впала на ноги, не пускаючи своєї зброї.

Б Лось стояв між деревами недалеко від просіки…

В Сергій ішов вулицею поволі.

Г Хтось берізоньку високу ранив на обочині, покотились краплі соку в трави потолочені.

  1. Окремо пишуться всі прикладки в рядку:

A козак/нетяга, мати/героїня, риба/щука;

Б пісня/дума, співець/Перебендя, озеро/Байкал;

B сердега/Ярема, гори/Карпати, птах/орел;

Г дівчина/красуня, місто/Тбілісі, дуб/велетень.

У завданнях 7-9 до кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою (3 б.)

  1. Установіть відповідність між словосполученнями та їхніми видами за способом вираження головного слова.
1 дієслівні А Бажання працювати, любов до батьківщини, ковдра з вовни.
2 іменникові
3 прислівникові Б Трохи повільно, надзвичайно сумлінно, лежати внизу.
В Прочитати братові, плакати тихо, співати з усіма.
Г Комусь із нас, зупинитися під Харковом, керувати фірмою.
  1. Установіть відповідність між односкладними простими реченнями і їх типами.
1 безособове2 неозначено-особове

3 означено-особове

А Дивлюсь і думаю про вірші. (Л. Костенко)Б Настав сірий, морозний ранок. (О. Довженко)

В Хати хитало течією. (О. Довженко)

Г Ударили у дзвін, народу сповістивши перемогу. (Л. Забашта)

  1. Виконайте синтаксичний розбір речень (3 б.)

Гримнуло ближче, загуркотіло й покотилось у небі. (С. Васильченко)

У розчинене вікно пливуть медові пахощі розквітлих акацій. (П. Колесник)

 

 

Метки уроков: 76 група
Вернуться к: Українська мова – 76 група
x

Перегляньте також

2024-04-30_16-01-19

Гідне визнання!

Роль педагога є ключовою у формуванні суспільства. Саме вчитель закладає моральну основу ...