Головна / Урок / Робоче обладнання тракторів

Робоче обладнання тракторів

ПЛАН УРОКУ

 

ТЕМА УРОКУ: Механізм відбору потужності трактора ЮМЗ-6.

МЕТА УРОКУ: Ознайомитись з будовою механізм відбору потужності трактора ЮМЗ-6.

ТИП УРОКУ: комбінований

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ОБЛАДНАННЯ:

Підручники, плакати, начіпна гідравлічна система, причіпний пристрій.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.
  2. Перевірка готовності учнів до уроку.
  3. Нагадати основні положення інструкції з охорони праці.
  4. Відповісти на питання учнів.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1.Повторення раніше вивченого матеріалу з метою отримання опорних знань.

  1. Підведення підсумків опитування і підготовка до вивчення
    нового матеріалу

 

III.     ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Оголошення теми і мети уроку.
  2. Визначення мотивації учнів при вивченні нового матеріалу.
  3. Вивчення нового матеріалу.

 

Механізми, призначені для приведення в дію активних робочих органів машин (знарядь) через ВВП, розміщуються на тракторах спереду, ззаду або збоку. Привод до ВВП, отже, і до приймального валу робочої машини може бути залежним, незалежним і синхронним Залежний привод (ХТЗ-2511, ЮМЗ-6Л) характеризується тим, що після виключення головного зчеплення він відключається (привод здійснюється від первинного або проміжного валів коробки передач). Частота обертання ВВП такого типу залежить лише від частоти обертання колінчастого валу двигуна. Коли привод здійснюється від колінчастого валу двигуна через допоміжні механізми трансмісії (Т-40М і Т-40АМ -задній та боковий; ЮМЗ-8244.2М, МТЗ80.2, МТЗ-82.2, Т-70С, ХТЗ-181, ХТЗ-17021, ДТ-75 – задній) і після виключення головного зчеплення трактора ВВП не відключається, то він називається незалежним.  Переваги такого привода полягають у тому, що він дозволяє розгонити робочі органи машини до початку руху агрегату, а також зупиняти трактор, збільшуючи одночасно подачу палива (при залежному приводі). Щоб включити ВВП на тракторах ЮМЗ треба: – натиснути педаль обмежувача ходу педалі зчеплення і виключити останнє (натиснути педаль до упору); – включити ВВП (важіль керування повернути вліво до фіксації), а потім плавно ввімкнути зчеплення. На тракторах Т-40М, Т-40АМ для включення ВВП з незалежним приводом потрібно: – виключити зчеплення валу, перевести важіль керування ним у відповідне незалежному приводу положення, плавно включити зчеплення ВВП; – для включення ВВП з синхронним приводом слід виключити головне зчеплення, перевести важіль керування у відповідне синхронному приводу положення, плавно включити головне зчеплення. Для включення ВВП тракторів МТЗ достатньо перевести важіль керування ним у верхню позицію, тобто загальмувати сонцеву шестерню планетарного редуктора. Коли ВВП використовується, важіль має бути в нижній позиції. На тракторах ХТЗ-181 і ХТЗ-17021 для включення ВВП потрібно натиснути кнопкуфіксатор важеля керування і перевести його у верхню позицію. Плавне включення валу забезпечує автономна гідросистема. Використання ВВП вимагає додержання певних правил, основними з яких є такі: – перед встановленням шарніра передачі на хвостовик ВВП необхідно змастити солідолом вал і трубу телескопічного з’єднання карданної передачі; – впевнитися в тому, що вилки шарнірів проміжного валу лежать вушками в одній площині. Недотримання цих вимог зумовлює перевантаження карданної передачі і ВВП. Після встановлення карданної передачі необхідно пересвідчитись в тому, що її телескопічне з’єднання в крайніх положеннях машини відносно трактора не має упорів. Перекриття телескопічної частини карданної передачі має бути не менше 110-120 мм, щоб не сталося розмикання передачі. Перед пуском двигуна потрібно переконатись в тому, що ВВП виключений.  ВВП потрібно виключати на поворотах агрегату (для причіпних машин) і піднімаючи машину в транспортне положення (для начіпних і напівначіпних машин). Після від’єднання робочої машини від трактора не слід залишати на хвостовику ВВП шарнір карданної передачі. Приводний шків призначений для привода робочих органів стаціонарних машин за допомогою пасової передачі (шківи на тракторах не встановлені, а постачаються за вимогою замовника).

Новый рисунок

Рис. 3. Вал відбирання потужності тракторів МТЗ «Беларус»: 1 – опорний диск зчеплення; 2, 3 – відповідно ведучі шестерні і вал двошвидкісного незалежного приводу; 4, 6 – відповідно ведені шестерні і вал; 5 – зубчаста муфта; 7, 8 – проміжний і вторинний вал коробки передач; 9 – шестерня синхронного приводу; 10 – зубчасто-кулачкова муфта перемикання приводу; 11 – 14, 17 – відповідно ведучий вал, коронна шестерня, водило, сателіти і сонцева шестерня планетарного редуктора; 15, 16 – гальма для зупинки відповідно ВВП і сонцевої шестерні; 18 – важіль перемикання приводу; Н – нейтральне положення; n1 – 540 хв. -1 ; n2 – 1000 хв. -1 17

Типи приводів і способи включення заднього ВВП сільськогосподарських тракторів представлено  далі. Типи привода і способи включення заднього ВВП. Марка трактора Тип привода Спосіб включення  ХТЗ-2511 Залежний Зубчастою муфтою Швидкості переключаються зубчастою муфтою редуктора Т-40М, ЮМЗ-8244.2М Незалежний синхронний Зубчастою і фрикційною муфтами МТЗ – 80.2, МТЗ-923 Залежний Незалежний Приводною муфтою ХТЗ-181, ХТЗ -17021 Синхронний Незалежний Зубчастою муфтою і гальмами планетарного редуктора Т-70С, ДТ-75, Агромаш-90 ТГ Незалежний синхронний Незалежний Автономною гідропідтискною муфтою з автоматичним гальмом Зубчастою муфтою і гальмами планетарного редуктора Зубчастою муфтою і зчепленням ВВП Швидкості міняються перестановкою шестерень, що додаються Типи приводів і способи включення бокового ВВП сільськогосподарських тракторів представлено далі.Типи привода і способи включення бокового ВВП. Марка трактора Тип привода Спосіб включення Примітки ХТЗ-2511 Синхронний Головним зчепленням Приводиться в дію від зовнішнього фланця осі ведучого колеса Т-40М Незалежний, синхронний Переміщенням каретки Приводиться в дію від шестерні привода сільськогосподарських машин ЮМЗ-8244.2М МТЗ-80.2/82.2, МТЗ-100/102 Залежний Залежний Головним зчепленням Переміщенням шестерні редуктора Швидкості переключаються понижувальним редуктором коробки передач

IV. Закріплення нового матеріалу

  1. Призначення валу відбору потужності ( ВВП)?

2.Які є режими приводу валу відбору потужності?

  1. Будова валу відбору потужності ЮМЗ-6?

4.Основні несправності?

  1. V. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
  2. Аналіз уроку.
  3. Підведення підсумків
  4. Домашнє завдання – А.Ф.Головчук “Трактори”ст. 253-255.

 

 

x

Перегляньте також

2024-12-17_19-58-55

Вітання від випускників 11 групи Федорівського ЦПО

Любі наші вчителі, за ваші терпіння та підтримку дякуємо Вам!