Головна / Урок / Тема: Пуск, прогрів та зупинка двигуна за різних температур повітря

Тема: Пуск, прогрів та зупинка двигуна за різних температур повітря

 

warming up your engine

Вітчизняні автомобілісти знають, що в зимню пору року двигун автомобіля потребує прогріву перед поїздкою протягом декількох хвилин. Ця процедура необхідна для виходу мотора у робочий режим (температуру), а також правильного дозування повітряно-паливної суміші. Але це твердження вірно на сто відсотків лише для старих автомобілів. Сучасні авто з інжекторними моторами менш вимогливі до прогрівання двигуна, але й вони також потребують особливого підходу при низьких температурах повітря.

Чи потрібно прогрівати двигун у холодну пору року

Насправді питання потреби прогріву двигуна має чітку відповідь. Досвідчені працівники СТО та кваліфіковані інженери знають, що прогрівання двигуна після тривалої зупинки, особливо при низьких температурах навколишнього середовища, необхідно. Але проблема полягає в тому, що автомобілісти зі стажем та власники застарілих авто вважають, що ця процедура обов’язкова при будь-яких умовах та повинна виконуватися як можна довше. Власники новеньких автівок останніх моделей можуть зовсім відмовлятися від таких маніпуляцій навіть в люті морози. Далі розглянемо, навіщо взагалі потрібен прогрів.

Автомобільне масло змащує дотичні поверхні деталей двигуна. При його роботі поршень ходить по циліндру, що викликає підвищене тертя. Мастило зменшує негативні процеси тертя та полегшує хід. Отже, масляна плівка захищає поршневу групу, підшипники та розподільчий вал від прискореного зносу. При цьому, коли автівка зупиняється, масло стікає до піддона, а плівка стає тонкішою. Чим більше часу машина стояла, тим менше мастила залишається на робочих поверхнях. При низьких температурах мастило густішає та потребує більше часу, щоб заповнити робочі канали.

Ми рекомендуємо дотримуватися наступних порад при прогріванні двигуна:

  • При морозах більше – 30 ˚С знадобиться від 10 до 15 хвилин;
  • При морозі до – 30 ˚С вистачить від 6 до 10 хвилин;
  • При температурі від +10˚С до -10˚С поганяйте мотор в холосту близько 5 хвилин;
  • При температурі вище +10˚С достатньо буде 1-2 хвилин.

engine warm up

Чи потрібно прогрівати автомобіль з інжекторним двигуном?

У країнах з холодним кліматом водії впевнені в потребі прогрівання автомобіля протягом 10-20 хвилин після тривалої зупинки двигуна. Тому взимку звичайним явищем є те, що власники авто заводять їх задовго перед поїздкою. При цьому багато з них не замислюються навіщо це потрібно і як впливає на технічний стан авто.

У керівництві з експлуатації сучасних автомобілів можна іноді знайти інформацію про те, що заводити двигун перед поїздкою заздалегідь не потрібно. Це зазвичай робиться для того, щоб водії не зловживали прогрівом. Бо тривала робота двигуна на холостому ходу викликає декілька небажаних явищ:

  • При низьких температурах повітря витрата палива збільшується щонайменше на 10-15 %. Тому на холостому ході власники авто даремно витрачають коштовний бензин. Обґрунтоване скорочення часу прогрівання може зекономити за сезон значну суму грошей;
  • Звичка заводити авто вимагає також витрачати зайвий час на щоденне виконання не завжди потрібної процедури;
  • Значно збільшується об’єм викидів у атмосферне повітря шкідливих парникових газів. Якщо уявити величезну кількість авто на планеті, то можна зрозуміти масштаби цього негативного явища;
  • При роботі мотора «на холосту» суміш палива та повітря не повністю згорає у камері. Це приводить до скупчення в ній нагару, який шкодить роботі двигуна. У бензинових авто шкідливий нагар утворюється також на свічках, а у дизельних – на розпилювачах форсунок. Особливо цей ефект небезпечний саме для холодного двигуна;
  • Забруднення повітря. Це має особливо відчутний ефект у великих містах, де повітря забруднено викидами промислових підприємств.

Тим не менш, прогрівання двигуна також потрібно інжекторним автомобілям. Але на відміну від карбюраторних авто робити це потрібно лише протягом 2-4 хвилин. І лише при температурах повітря нижче нуля. Якщо температура повітря вище нуля, то може вистачити від 30 секунд до 1 хвилини.

Чи потрібно прогрівати двигун влітку?

warm up carЯкщо з зимовим режимом експлуатації ситуацію прояснено, то під час літніх поїздок справа ще більш заплутана. Як вже було наголошено раніше, багато виробників стверджують, що прогрівання автомобіля не є необхідним при будь-яких умовах. Але ми з’ясували, що це помилкове твердження. При цьому фахівці з авто промислової галузі рекомендують прогрівати двигун навіть влітку. При цьому слід дотримуватися тих же рекомендацій, що стосуються зимового періоду.

Прогрівання повинне забезпечити робочу температуру мотора, яка становить близько 90 градусів. На це знадобиться приблизно 1-2 хвилини холостого ходу та поїздка без прискорень при обертах до 2000 на хвилину. Такий режим роботи дозволить подовжити корисний строк експлуатації трансмісії та двигуна, а також зекономити недешеве паливо та власний час

Вернуться к: Основи безпеки руху – 85 група
x

Перегляньте також

Знімок екрана 2024-04-22 140512

Використання онлайн-інструментів під час дистанційного та змішаного навчання

22квітня 2024 року в Федорівському ЦПО відбулося чергове засідання  методичної комісії викладачів ...