Головна / Урок / Урок 4. Контрольна робота № 7 за темою «Практична риторика»

Урок 4. Контрольна робота № 7 за темою «Практична риторика»

Контрольна робота № 7 за темою «Практична риторика»

Тестові завдання

I варіант

I рівень (кожна правильна відповідь 0.5 балів)

  1. Риторика – це:

А відповідь, заперечення, зауваження одного з учасників діалогу іншому;

Б наука про правильну вимову та наголошення слів;

В наука і мистецтво переконувати співрозмовників;

Г емоційне ствердження або заперечення якогось факту.

 

  1. Батьківщиною красномовства вважають:

А Давній Єгипет;

Б Давній Китай;

В античну Грецію;

Г Давній Рим.

 

  1. Обмін інформацією, передача її однією людиною іншій це – :

А Уміння слухати;

Б Культура мовлення;

В Спілкування;

Г Доброзичливість.

 

  1. Дайте визначення поняттю етикет:

А Манера поведінки;

Б Відчуття міри, перевищивши яке, можна образити людину;

В стриманість в оцінці своїх чеснот, знань і становища в суспільстві;

Г здатність скоювати безкорисливі вчинки, не допускати приниження заради матеріальної або іншої вигоди.

 

  1. Тема виступу – це:

А основний шлях, завдяки якому через мовлення інформація доходить до слухача;

Б роз’яснення, тлумачення, інтерпретація подій та фактів;

В основна галузь роздумів оратора, у межах якої він добирає явища та факти, що розглядаються у виступі;

Г уміння оратора виступати без підготовки.

 

  1. План лекції – це:

А повний письмовий виклад змісту виступу;

Б слова та звороти, які означають поняття та явища певної галузі знання;

В узагальнювальні думки, що мають лаконічну, відточену мовну форму;

Г послідовність і взаємозв’язок тематичних частин виступу, зафіксований у вигляді переліку ключових понять або суджень.

 

  1. Ясність мовлення – це:

А насиченість виступу новими фактами, актуальними проблемами;

Б смислова прозорість виступу, що забезпечує його зрозумілість, доступність у засвоєнні слухачами;

В якість мовлення, що відбиває здатність оратора спонукати слухачів до творчої діяльності;

Г якість мовлення, яка полягає в його мелодійності, плавності, інтонаційній виразності.

 

  1. Конференція – це

А Найбільш загальний вид і очевидно відноситься до не сфокусованої розмови, без певної мети і в якій всі учасники мають рівні права говорити;

Б Дискусія з метою: потрібно вирішити якесь питання і всі учасники мають рівні права говорити, але в цьому випадку досягається певне рішення;

В Переговори щодо незгоди; мета – досягти владнання незгоди, всі учасники діляться на дві сторони, які протистоять одна одній;

Г. Переговори через незгоду, пов’язану із образою.

 

II рівень (кожна правильна відповідь 1 бал)

1  Чи згодні ви з тим, що риторика – це наука успіху та мистецтво реалізації мовної особистості?

2 Які особливості голосу оратора?

3 Які етапи підготовки виступу ви знаєте?

4 Які ораторські прийоми застосовуються на різних етапах виступу?

5 Які типи мовної комунікації  ви знаєте?

 

III рівень (3 бали)

  1. Які відомі вам професії потребують комунікабельності? Чи потребує комунікабельності ваша професія?

 

 

 

 

 

II варіант

I рівень (кожна правильна відповідь 0.5 балів)

  1. Образність мовлення оратора — це:

А ясність, точність, логічна переконливість публічного виступу;

Б уміння говорити ясно, без ускладнень, надуманих образів і туманних зворотів;

В наявність у виступі живих картин, які дають змогу не лише осмислювати почуте, а ніби сприймати його всіма почуттями – бачити, чути тощо;

Г якість виступу, що відбиває здатність оратора розглядати конкретні факти і явища, давати їм чіткі наукові та політичні оцінки.

 

  1. Лаконічність мовлення відбиває:

А словниковий запас оратора;

Б нормативність, літературність мовлення оратора;

В здатність оратора говорити стисло, залишаючись максимально зрозумілим;

Г емоційність, натхненність і піднесеність мовлення.

 

  1. Темп виступу – це:

А Швидкість вимовляння звуків, складів за певний проміжок часу;

Б Правильно вимовляти звуки та робити наголос у словах;

В Спільна розумова діяльність оратора і слухачів;

Г Засіб усного мовлення, що полягає у вираженні його мелодики, гучності, темпу, наголосів і пауз.

 

  1. Основні думки виступу потрібно повторювати:

А завжди тими самими словами;

Б щоразу варіюючи їхнє мовне оформлення;

В пропонуючи слухачам повторити їх хором;

Г пропонуючи слухачам їх записати.

 

  1. Установіть відповідність між термінами та поясненнями.
1 Демонстрація2 Аргумент

3 Теза

4 Аксіома

3.А Думка чи положення, яке треба довести1.Б Форма логічного зв’язку між доведенням і положенням

  1. В Доцільний добір та ефективне використання системи мовних засобів з певною метою, у конкретних умовах спілкування

4 Г Думка чи положення, істинність яких вже доведена чи перевірена

 

  1. Мовленнєва комунікація це -

А Зумовлені стратегією мовленнєві кроки, що в сукупності дають змогу досягти головної комунікативної мети;

Б  Процес спілкування за допомогою мови;

В Головна лінія мовленнєвої поведінки в межах конкретної комунікативної події, що визначається загальною метою комунікації, ситуативним контекстом і уявленнями про адресата;

Г Цілеспрямована мовленнєва дія.

 

  1. Кульмінація публічного виступу – це:

А Частина виступу, спеціально відпрацьована оратором лексично, стилістично тощо;

Б Спосіб закінчення виступу, коли кожна наступна фраза емоційно підсилює попередню;

В частина виступу, яка полягає у роз’ясненні, витлумаченні подій та фактів;

Г Розвивання, металізування, поглиблення раніше висловлених оратором думок.

 

  1. Позов – це

А Найбільш загальний вид і очевидно відноситься до не сфокусованої розмови, без певної мети і в якій всі учасники мають рівні права говорити;

Б Дискусія з метою: потрібно вирішити якесь питання і всі учасники мають рівні права говорити, але в цьому випадку досягається певне рішення;

В Переговори щодо незгоди; мета – досягти владнання незгоди, всі учасники діляться на дві сторони, які протистоять одна одній;

Г. Переговори через незгоду, пов’язану із образою.

 

II рівень (кожна правильна відповідь 1 бал)

1  Де в сучасному світі необхідні знання законів і секретів риторики?

2 Які прийоми оратор може застосувати для підтримання контакту з аудиторією?

3  Які вимоги ставляться до виступу?

4 Які види слухання ви знаєте?

5 Які ви знаєте види мовленнєвої події?

 

III рівень (3 бали)

  1. Чи потрібно бути комунікабельним у сучасному світі? Чи потребує комунікабельності ваша професія?

 

Метки уроков: 85 група
Вернуться к: Українська мова – 85 група
x

Перегляньте також

2024-12-17_19-58-55

Вітання від випускників 11 групи Федорівського ЦПО

Любі наші вчителі, за ваші терпіння та підтримку дякуємо Вам!