Контрольна робота № 7 за темою «Практична риторика»
Тестові завдання
I варіант
I рівень (кожна правильна відповідь 0.5 балів)
- Риторика – це:
А відповідь, заперечення, зауваження одного з учасників діалогу іншому;
Б наука про правильну вимову та наголошення слів;
В наука і мистецтво переконувати співрозмовників;
Г емоційне ствердження або заперечення якогось факту.
- Батьківщиною красномовства вважають:
А Давній Єгипет;
Б Давній Китай;
В античну Грецію;
Г Давній Рим.
- Обмін інформацією, передача її однією людиною іншій це – :
А Уміння слухати;
Б Культура мовлення;
В Спілкування;
Г Доброзичливість.
- Дайте визначення поняттю етикет:
А Манера поведінки;
Б Відчуття міри, перевищивши яке, можна образити людину;
В стриманість в оцінці своїх чеснот, знань і становища в суспільстві;
Г здатність скоювати безкорисливі вчинки, не допускати приниження заради матеріальної або іншої вигоди.
- Тема виступу – це:
А основний шлях, завдяки якому через мовлення інформація доходить до слухача;
Б роз’яснення, тлумачення, інтерпретація подій та фактів;
В основна галузь роздумів оратора, у межах якої він добирає явища та факти, що розглядаються у виступі;
Г уміння оратора виступати без підготовки.
- План лекції – це:
А повний письмовий виклад змісту виступу;
Б слова та звороти, які означають поняття та явища певної галузі знання;
В узагальнювальні думки, що мають лаконічну, відточену мовну форму;
Г послідовність і взаємозв’язок тематичних частин виступу, зафіксований у вигляді переліку ключових понять або суджень.
- Ясність мовлення – це:
А насиченість виступу новими фактами, актуальними проблемами;
Б смислова прозорість виступу, що забезпечує його зрозумілість, доступність у засвоєнні слухачами;
В якість мовлення, що відбиває здатність оратора спонукати слухачів до творчої діяльності;
Г якість мовлення, яка полягає в його мелодійності, плавності, інтонаційній виразності.
- Конференція – це
А Найбільш загальний вид і очевидно відноситься до не сфокусованої розмови, без певної мети і в якій всі учасники мають рівні права говорити;
Б Дискусія з метою: потрібно вирішити якесь питання і всі учасники мають рівні права говорити, але в цьому випадку досягається певне рішення;
В Переговори щодо незгоди; мета – досягти владнання незгоди, всі учасники діляться на дві сторони, які протистоять одна одній;
Г. Переговори через незгоду, пов’язану із образою.
II рівень (кожна правильна відповідь 1 бал)
1 Чи згодні ви з тим, що риторика – це наука успіху та мистецтво реалізації мовної особистості?
2 Які особливості голосу оратора?
3 Які етапи підготовки виступу ви знаєте?
4 Які ораторські прийоми застосовуються на різних етапах виступу?
5 Які типи мовної комунікації ви знаєте?
III рівень (3 бали)
- Які відомі вам професії потребують комунікабельності? Чи потребує комунікабельності ваша професія?
II варіант
I рівень (кожна правильна відповідь 0.5 балів)
- Образність мовлення оратора — це:
А ясність, точність, логічна переконливість публічного виступу;
Б уміння говорити ясно, без ускладнень, надуманих образів і туманних зворотів;
В наявність у виступі живих картин, які дають змогу не лише осмислювати почуте, а ніби сприймати його всіма почуттями – бачити, чути тощо;
Г якість виступу, що відбиває здатність оратора розглядати конкретні факти і явища, давати їм чіткі наукові та політичні оцінки.
- Лаконічність мовлення відбиває:
А словниковий запас оратора;
Б нормативність, літературність мовлення оратора;
В здатність оратора говорити стисло, залишаючись максимально зрозумілим;
Г емоційність, натхненність і піднесеність мовлення.
- Темп виступу – це:
А Швидкість вимовляння звуків, складів за певний проміжок часу;
Б Правильно вимовляти звуки та робити наголос у словах;
В Спільна розумова діяльність оратора і слухачів;
Г Засіб усного мовлення, що полягає у вираженні його мелодики, гучності, темпу, наголосів і пауз.
- Основні думки виступу потрібно повторювати:
А завжди тими самими словами;
Б щоразу варіюючи їхнє мовне оформлення;
В пропонуючи слухачам повторити їх хором;
Г пропонуючи слухачам їх записати.
- Установіть відповідність між термінами та поясненнями.
1 Демонстрація2 Аргумент
3 Теза 4 Аксіома |
3.А Думка чи положення, яке треба довести1.Б Форма логічного зв’язку між доведенням і положенням
4 Г Думка чи положення, істинність яких вже доведена чи перевірена |
- Мовленнєва комунікація це -
А Зумовлені стратегією мовленнєві кроки, що в сукупності дають змогу досягти головної комунікативної мети;
Б Процес спілкування за допомогою мови;
В Головна лінія мовленнєвої поведінки в межах конкретної комунікативної події, що визначається загальною метою комунікації, ситуативним контекстом і уявленнями про адресата;
Г Цілеспрямована мовленнєва дія.
- Кульмінація публічного виступу – це:
А Частина виступу, спеціально відпрацьована оратором лексично, стилістично тощо;
Б Спосіб закінчення виступу, коли кожна наступна фраза емоційно підсилює попередню;
В частина виступу, яка полягає у роз’ясненні, витлумаченні подій та фактів;
Г Розвивання, металізування, поглиблення раніше висловлених оратором думок.
- Позов – це
А Найбільш загальний вид і очевидно відноситься до не сфокусованої розмови, без певної мети і в якій всі учасники мають рівні права говорити;
Б Дискусія з метою: потрібно вирішити якесь питання і всі учасники мають рівні права говорити, але в цьому випадку досягається певне рішення;
В Переговори щодо незгоди; мета – досягти владнання незгоди, всі учасники діляться на дві сторони, які протистоять одна одній;
Г. Переговори через незгоду, пов’язану із образою.
II рівень (кожна правильна відповідь 1 бал)
1 Де в сучасному світі необхідні знання законів і секретів риторики?
2 Які прийоми оратор може застосувати для підтримання контакту з аудиторією?
3 Які вимоги ставляться до виступу?
4 Які види слухання ви знаєте?
5 Які ви знаєте види мовленнєвої події?
III рівень (3 бали)
- Чи потрібно бути комунікабельним у сучасному світі? Чи потребує комунікабельності ваша професія?