Головна / Курс / Українська мова – 85 група

Українська мова – 85 група

Уроки

Урок 2. Мистецтво відповідати на запитання

Автор: Наталія Боровик

Зі слів побудуйте крилатий вислів. Поясніть, як ви його розумієте. (Той, хто ставить питання, дурень протягом п’яти хвилин, той, хто його не ставить, дурень все своє життя (Китайська приказка).) Пам’ятайте, що основною і найкращою метою всіх без винятку суперечок є змусити супротивника думати так, як ви, прийняти вашу позицію. Ця висока і, на ваш погляд, …

Урок 3. Дискусія на тему “Мовна мода – це добре чи погано?”

Автор: Наталія Боровик

Дискусія на тему “Мовна мода – це добре чи погано?” ► Зі слів побудуйте крилатий вислів. Поясніть, як ви його розумієте. шануй, шануй, Не, суперечника, піддакувача Словникова робота Мода — 1. звúчка (певний спосіб дії, життя, манера поведінки і т. ін., що стали звичними, постійними для кого-небудь), звúчай рідше, вдáча, мóда, привúчка розм., нáвичка розм., повáдка …

Урок 4. Контрольна робота № 7 за темою «Практична риторика»

Автор: Наталія Боровик

Контрольна робота № 7 за темою «Практична риторика» Тестові завдання I варіант I рівень (кожна правильна відповідь 0.5 балів) Риторика – це: А відповідь, заперечення, зауваження одного з учасників діалогу іншому; Б наука про правильну вимову та наголошення слів; В наука і мистецтво переконувати співрозмовників; Г емоційне ствердження або заперечення якогось факту.   Батьківщиною красномовства …

Урок 5. Мовна стійкість як ключова риса національно мовної особистості

Автор: Наталія Боровик

Урок 5. Мовна стійкість  як ключова риса національно мовної особистості 1.Прочитайте теоретичні відомості про мовну стійкість. Проведіть спостереження у вашому місті чи селі: з’ясуйте, у якій галузі (освіти, діяльності державних та адміністративних органів, у сфері виробництва, науки й техніки, культури й мистецтва, ЗМІ й под.) найбільше виявляється дотримання мовної стійкості. Які заходи щодо його виконання …

Урок 6. Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників.

Автор: Наталія Боровик

Українська мова Урок 6. Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників. Пригадайте, як творяться присвійні прикметники від назв людей. Як творяться присвійні прикметники від географічних назв? Утворіть словосполучення за схемою: «прикметник + іменник». Укажіть суфікси прикметників. Поясніть, від яких іменників неможливе утворення присвійних прикметників. Парта школи, книга Івана, телевізор Андрія, кіт Наталки, автомобіль Сергія, зошит Марії, сусід Василя, …

Урок 7. Вищий і найвищий ступені порівняння прикметників. Синонімічні способи вираження різного ступеня ознаки

Автор: Наталія Боровик

Урок 7. Вищий і найвищий ступені порівняння прикметників. Синонімічні способи вираження різного ступеня ознаки І.Доповнити речення: Розділ мовознавства, що вивчає відомості про частини мови, … . Прикметник — це … частина мови. Прикметник вказує… . Морфологічні ознаки прикметника. Синтаксична роль прикметника. За розрядами прикметник поділяється на … . 7.Який розряд прикметника утворює ступені порівняння? 8. …

Урок 8. Прислівник. Ступені порівняння прислівників.

Автор: Наталія Боровик

Урок 8. Прислівник. Ступені порівняння прислівників. Без ступенів порівняння прислівників прислівників не обходиться жодна бесіда чи твір. Правильне утворення ступенів порівняння свідчить про грамотність та ерудованість. Тому розгляньмо ці правила і більше не допускаймо помилок! Ступені порівняння мають тільки прислівники, утворені від якісних прикметників за допомогою суфіксів -о, -е (гарний — гарно, добрий — добре). Ступенів порівняння є два …

Урок 9. Прикметники, що перейшли в іменники

Автор: Наталія Боровик

Урок 9. Прикметники, що перейшли в іменники Перейдіть за посиланням, перегляньте відео та пригадайте відомості про прикметник. https://www.youtube.com/watch?v=TWbzJR9jZgc Виконайте письмово завдання до теми «Прикметник» 1.Заповніть схему про прикметник. Назвіть у кожному рядку зайве слово. Поясніть свій вибір 1) лід, льодове, льодовиковий, 2) синь, синька, синій; 3) золотий, золотити, позолотила; 4) малюнок, мальовничий, малювання; 5) далеко, …

Урок 10. Числівник. Складні випадки узгодження числівників з іменниками

Автор: Наталія Боровик

20.05 – 22.05 Українська мова Урок 10. Числівник. Складні випадки узгодження числівників з іменниками Це складна тема. Вона спричиняє труднощі не лише для учнів чи абітурієнтів, а часом – і для кваліфікованих філологів. Бо якщо помилковість вживання виразів на кшталт “позич мені на пару днів гроші” є зрозумілою для всіх, то пишучи словосполучення “півтори груші”, ми вагаємося, чи …

Урок 11. Складні випадки відмінювання числівників

Автор: Наталія Боровик

Урок 11. Складні випадки відмінювання числівників Охарактеризуйте подані числівники за будовою, записавши окремо прості, складні і складені числівники. Один, сто, кількадесят, п’ятдесят чотири, сімдесят восьмий, триста, двадцять, сімнадцять, п’ятсот, триста двадцять восьмий, чотири, дванадцять, сто сімнадцятий, сімдесят, сорок, дев’яносто, тридцять два, стотридцятидвохтисячний, п’ятсот вісімдесят вісім. Вправа 2 ► Провідміняйте числівник один у чоловічому, жіночому, середньому роді однини …

Урок 12. Паралельні форми вираження наказового способу дієслів І та ІІ особи множини. Складні випадки словозміни дієслів дати, їсти, відповісти, бути

Автор: Наталія Боровик

Урок 12. Паралельні форми вираження наказового способу дієслів І та ІІ особи множини. Складні випадки словозміни дієслів дати, їсти, відповісти, бути     Запишіть невеликий текст. Після кожного дієслова в дужках зазначте всі його морфологічні ознаки. Підкресліть дієслова як члени речення. Якої великої ваги надавав наш народ у своїх приказках і повір’ях мові, людському слову! У …

Урок 13. Активні і пасивні дієприкметники

Автор: Наталія Боровик

Урок 13. Активні і пасивні дієприкметники Прочитайте. Знайдіть у тексті дієприкметники. На яке питання вони відповідають? Від якої частини мови утворені? Тепер уже можна було скласти уяву про все, що відбувалось тут. Гнаний вітром, вогонь наступав з недалекого узвишшя довжелезною лавою. Там, де вона прокотилася, залягла чорна пустеля, зрідка покрапана ледве жевріючими цяточками. Люди змагалися …

Урок 14. Контрольна робота № 8, “Морфологічна норма”. Тестування

Автор: Наталія Боровик

Урок 14. Контрольна робота № 8, “Морфологічна норма”. Тестування Варіант 1 Словотвір вивчає. А Правила вимови слів. Б Значущі частини слова. В Способи творення слів. Г Слова, їх значення, походження, використання. У якому рядку всі слова утворено префіксально-суфіксальним способом? А По-французьки, беззаконний, дощик, вовчище. Б Подорожник, суглинок, підвіконня, відхід. В Бездоганний, надбрівний, затишок, попереписувати. Г Криголам, перехід, …

x

Перегляньте також

59-9826

Актуальні проблеми дистанційного навчання

04листопада 2024 р.  у Федорівському центрі професійної освіти відбулося чергове засідання методичної ...