Головна / Урок / Урок 5. Дискусія на тему “Мовна мода – це добре чи погано?”

Урок 5. Дискусія на тему “Мовна мода – це добре чи погано?”

Урок 5. Дискусія на тему “Мовна мода – це добре чи погано?”

► Зі слів побудуйте крилатий вислів. Поясніть, як ви його розумієте.

шануй, шануй, Не, суперечника, піддакувача

Словникова робота

Мода — 1. звúчка (певний спосіб дії, життя, манера поведінки і т. ін., що стали звичними, постійними для кого-небудь), звúчай рідше, вдáча, мóда, привúчка розм., нáвичка розм., повáдка розм., завúчка діал., звичáйка діал.

Довголітня самотність виробила в Клавди звичку розмовляти сама з собою (Ірина Вільде); На цій отомані спав.. панотець по обіді. Мав звичай лягати з чобітьми (Лесь Мартович); Він уже в крові носив столітню привичку влади над людьми; вона, ця власть карати й милувати, влила ще в душу його предків краплю отрути (Г. Хоткевич); Любили [солдати]князя й за те, що він приніс у Другу армію суворовські навички і погляди (П. Кочура); — То в неї тільки повадка така — сльозами доймати (Панас Мирний); Ганна ніяк не могла погодитися з деякою Гордієвою завичкою поводитися з нею (Б. Грінченко); — Поставте статуетку! Що за міщанська звичайка, вічно крутить щось в руках? (Леся Українка).

  1. Мода(недовготривале панування в суспільстві певних смаків, що виявляється в зовнішніх формах побуту, особливо в одязі), поведенція розм., поведінка заст. тут багато аристократії з різних країн: герцоги, князі, барони, графи, принци — жити в парижі стало модою (М. Слабошпицький); [Хуса:] Ти ж сама либонь того не знаєш, яка тепера поведінка в Римі на зачіски (Леся Українка).

Проблемне питання

  • Яка буває мода? Чи стосується вона мови?

□ Що таке мовна мода?

□ Для чого потрібна мовна мода?

□ Чому вона існує?

□ Що це для тебе? Як ти ставишся до мовної норми?

  • Що таке дискусія?
  • Про що повинні пам’ятати дискутанти?
  • Що повинен робити кожен дискутант, маючи тему дискусії?
  • Чим розпочинається дискусія?
  • Хто повинен підбивати підсумки після обговорення питання та стежити за культурою спілкування?

 

Робота з шаблоном

► Заповніть шаблон за результатами роботи на уроці:

□ Тема й мета суперечки ________________________

_________________________________________ ;

□ Предмет суперечки ___________________________

_________________________________________ ;

□ Ваша позиція, погляд на проблему _______________

_________________________________________ ;

□ Ваші аргументи _______________________________

_________________________________________ ;

□ Інформація про учасників суперечки _____________

_________________________________________ ;

□ аналіз аргументів суперника ____________________

_________________________________________ ;

□ спростування позиції суперника _________________

_________________________________________ ;

□ формулювання запитань суперникові _____________

_________________________________________ .

 

 

 

 

Метки уроков: 86 група
Вернуться к: Українська мова – 86 група
x

Перегляньте також

59-9826

Актуальні проблеми дистанційного навчання

04листопада 2024 р.  у Федорівському центрі професійної освіти відбулося чергове засідання методичної ...