Звіт
директора ФЕДОРІВСЬКОГО ЦЕНТРУ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
Зелєнцова Андрія Володимировича
за 2019-2023 роки
Протягом звітного періоду у своїй роботі я керувався забезпеченням виконання заходів прийнятих колективом закладу освіти у Програмі перспективного розвитку ФЕДОРІВСЬКОГО ЦЕНТРУ ППРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ на період з 2019 по 2023 роки за наступними напрямами:
- Створення умов для стабільної, ефективної діяльності педагогічного та учнівського колективу закладу освіти.
- Ефективність та прозорість прийнятих управлінських рішень.
- Забезпечення належного рівня якості виробничого та виховного процесу.
- Модернізація наявної матеріально-технічної бази та її оновлення.
- Соціальний захист та адаптація здобувачів освіти, підготовка їх до дорослого життя.
Навчально-виробничий процес у ФЕДОРІВСЬКОМУ ЦЕНТРІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ організовано згідно чинного законодавства України: Законів України «Про освіту» від 23.05.1991 р. №1060-ХІІ, «Про професійно-технічну освіту» від 10.02.1998 р. №103/98-ВР, «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань професійно-технічної освіти» від 11.09.2003 р. № 1158-IV; Постанов Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання робочих місць для проходження учнями, слухачами професійно-технічних навчальних закладів виробничого навчання та виробничої практики. (Постанова Кабінету Міністрів від 7 червня 1999р. № 992 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 770 (770-2010-п ) від 27.08.2010)», «Про затвердження Порядку працевлаштування випускників професійно-технічних навчальних закладів, підготовка яких проводилася за державним замовленням (Постанова Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 784)», «Про затвердження Порядку укладання договору про стажування студентів вищих та учнів професійно-технічних навчальних закладів на підприємствах, в установах та організаціях (Постанова Кабінету Міністрів України № 20 від 16.01.2013 р.)», «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій (Постанова Кабінету Міністрів України № 1341 від 23.11.2011 р.)»; наказів та постанов Міністерства освіти і науки України про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників (Наказ Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022 р. № 805), Положення про організацію навчально-виробничого процесу в професійно-технічних навчальних закладах (Наказ Міністерства освіти і науки України від 30.05.2006 р. № 419 із змінами внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки № 731 від 05.08.2008, № 1019 від 10.11.2008, № 746 від 10.07.2015) та інші.
За підсумками роботи педагогічного колективу у 2019-2020 навчальному році було досягнуто наступні результати:
Забезпечено умови для самореалізації та професійного росту педагогічних працівників шляхом самоосвіти, підвищення кваліфікації та перепідготовки педагогічних працівників. В Центрі працювало 22 викладачі та 23 майстра виробничого навчання. Серед викладачів кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії» мали 8 осіб (з них один внутрішній сумісник), 2 викладачі мали педагогічне звання «Викладач-методист» та 2 викладачі – «Старший викладач», кваліфікаційну категорію «Спеціаліст 1-ї категорії» мали 11 осіб, кваліфікаційну категорію «Спеціаліст 2-ї категорії» – 2 осіби (з них 2 – внутрішні сумісники), 1 особа мала кваліфікаційну категорію «Спеціаліст». Серед майстрів виробничого навчання 15 осіб мали 14-й тарифний розряд (з них 1 майстер в/н мав педагогічне звання майстер виробничого навчання 1-ої кваліфікаційної категорії, 2 майстра в/н – педагогічне звання майстер виробничого навчання 2-ої кваліфікаційної категорії), 2 особи – 13 тарифний розряд, 2 особи – 12-й тарифний розряд, 4 особи – 11-й тарифний розряд.
Підготовка кваліфікованих робітників здійснювалась за 5 робітничими професіями відповідно до ліцензії на впровадження освітніх послуг, пов’язаних з одержанням професійної освіти на рівні кваліфікаційних вимог первинної професійної підготовки, професійно-технічного навчання, перепідготовки і підвищення кваліфікації, яка надана Міністерством освіти і науки України за рішенням ДАК України. Згідно з ліцензією підготовка здійснювалась за професіями: Тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва (категорії «А1», «В1»); слюсар-ремонтник; водій автотранспортних засобів; водій автотранспортних засобів (категорії «В», «С»)», «Тракторист-машиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва (категорії «А1»); водій автотранспортних засобів; водій автотранспортних засобів (категорії «В» і «С»)», «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва (категорії «А1», «А2», «В1»); слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування; водій автотранспортних засобів; водій автотранспортних засобів (категорії «В» , «С1»)», «Оператор комп’ютерного набору; обліковець з реєстрації бухгалтерських даних» та «Кухар; кондитер». Назва професій відповідає Державному класифікатору професій ДК.0395, інтегровані навчальні плани та навчальні програми відповідають вимогам державних стандартів професійно-технічної освіти. Навчальний заклад був атестований у 2014 році, за результатами атестації навчальний заклад отримав свідоцтво про атестацію. Організація уроків теоретичного і виробничого навчання здійснювалася відповідно до робочих навчальних планів і програм затверджених Департаментом освіти і науки Запорізької облдержадміністрації. Робочі навчальні плани і програми у 2019 – 2020 навчальному році виконані в повному обсязі.
План прийому на 2019-2020 навчальний рік становив 145 учнів. На навчання було прийнято 115 учнів (79 % від плану). З них на базі базової середньої освіти з наданням повної середньої освіти – 85 учнів, на базі повної середньої освіти – 30 учнів. У грудні 2019 року по переводу було прийнято 94 учні з ДНЗ “Вільнянський ПЛ”.
Протягом навчального року було випущено 149 учнів. Працевлаштовано 105 учнів, що становить 70 % з числа випускників. Відраховано протягом навчального року 11 учнів, з них 1 учениця у зв’язку із вступом до ВНЗ, 2 учні у зв’язку із працевлаштуванням, 2 учні у зв’язку зі зміною місця проживання, 1 учень у зв’язку з вироком суду, що вступив у законну силу, 3 учні повернулися на навчання до ЗОШ, 2 учениці у зв’язку із переведенням до іншого ПТНЗ. Перехідний контингент на 01.09.2020 року становив 328 учнів.
Колектив закладу освіти розпочав працювати над методичною темою:
«Підвищення рівня професійної майстерності педагога, як умова всебічного розвитку та формування компетентностей учнів». Зміст методичної роботи в центрі будувався на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, новинок психолого-педагогічної літератури, інструктивно-методичних матеріалів з проблеми організації методичної роботи, інформації про перспективний педагогічний досвід. Велика увага приділялася спрямуванню зусиль педагогічного колективу на реалізацію сучасного особистісно-орієнтованого підходу до дітей, який передбачає формування у дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість. Ці домінуючі ідеї обговорювалися на педагогічних радах, під час індивідуальних і групових консультацій, на їх основі здійснюється корекція педагогічного стилю роботи викладачів, майстрів виробничого навчання. Проведено низку науково-методичних заходів, онлайн семінарів, майстер класів для різних категорій педагогічних працівників. У центрі працювало 3 методичних об’єднань: класних керівників, викладачів загальноосвітніх дисциплін, викладачів та майстрів виробничого навчання з професійної підготовки. Головним у роботі методичних об’єднань є робота над науково-методичною темою закладу, організація самоосвітньої діяльності педагогічних працівників, вивчення й упровадження ефективного педагогічного досвіду, розробка й опрацювання інструментарію окремих тем програми, вивчення державних нормативних документів у галузі освіти.
У 2019-2020 навчальному році організація виховної роботи навчального закладу здійснювалася згідно Положення «Про організацію і проведення виховної роботи у Федорівському центрі професійної освіти», яке розроблено відповідно до Примірного Положення про виховну роботу у професійно–технічних навчальних закладах Міністерства освіти і науки (наказ МОН України від 16.04.2002р. № 257), Концепцією виховання дітей та молоді у національній системі освіти, Концепцією національно-патріотичного виховання дітей та молоді (наказ МОН № 641 від 16.06.15 року) з урахуванням основних положень Декларації прав дитини, Законів України «Про освіту», «Про охорону дитинства», про «Професійну (професійно-технічну) освіту», Методичними рекомендаціями щодо організації та проведення виховної роботи в професійно (професійно-технічному) закладі.
Виховна діяльність в навчальному закладі утверджує особистісно зорієнтовані методики виховання, є наскрізною, входить до планів всіх суб’єктів виховного процесу. Враховуючи вимоги сьогодення до підготовки кваліфікованих робітників, виховну роботу в Федорівському центрі професійної освіти здійснюють дирекція, викладачі, майстри виробничого навчання, вихователь гуртожитку, керівник фізичного виховання, соціальний педагог, керівники гуртків, бібліотекар, органи учнівського самоврядування.
Учасники виховного процесу поставили за мету – формування громадянина через його політичну, правову, економічну, культурну освіченість, через практичну участь у суспільно значущих справах, модернізації змісту виховної роботи, від якої значною мірою залежить: інтелектуальний та емоційний розвиток майбутнього робітника, формування його ціннісних орієнтацій, соціальних, етичних і естетичних ідеалів, одержання необхідних знань і розвиток умінь, набуття першого досвіду творчої діяльності.