Сьогодні 28 квітня була організована онлайн-конференція з старшим інспектором ювенальної поліції Босенко Оленою, щодо проблем диверсійної роботи та поширення дезінформації та головним інспектором Запорізького районного управління ГУ ДСНС України у Запорізькій області Шпаком Русланом, щодо вибухонебезпечних ситуацій.
Учням у доступній формі було роз’яснено :
- Що таке вербування, коли людину намагаються залучати до певних дій, часто незаконних та небезпечних, через обіцянки, шантаж, залякування.
- Як злочинці можуть використовувати соцмережі та месенджери для залучення підлітків до незаконної діяльності.
Ознаки вербування:
- Пише незнайомець, обіцяє гроші;
- Просить сфотографувати об’єкти, передати пакунки, покласти щось у певному місці;
- Переконує мовчати, «ніхто не дізнається»
- Тисне психологічно, залякує або грає на «співчутті»
Чим це небезпечно:
- Тебе просто використовують;
- Шантаж та маніпулювання;
- Навіть 1фото може спричинити атаку ворога;
- Це зрада, і себе, і своєї країни;
- З 14 років наступає кримінальна відповідальність;
- 3 10 років наступає відповідальність за терористичні дії;
- використання штучного інтелекту в обробці ваших фото з метою шантажу
Треба пам’ятати, що наша безпека в наших руках!
Такі заходи формують у молоді усвідомлене ставлення до загроз і допомагають їм почуватися впевненіше в різних ситуаціях.
Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, що здатні за певних умов вибухати.
До вибухонебезпечних предметів належать:
- вибухові речовини – хімічні з’єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.
- боєприпаси – вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для враження живої сили супротивника.
До боєприпасів належать:
- бойові частки ракет;
- авіаційні бомби;
- артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);
- інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);
- ручні гранати;
- стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо);
- піротехнічні засоби:
- патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);
- вибухові пакети;
- петарди;
- ракети (освітлювальні, сигнальні):
- гранати;
- димові шашки.
- саморобні вибухові пристрої:
- пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:
- саморобні міни-пастки;
- міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.
Зазвичай, при знаходженні серійних мін, снарядів, гранат дорослі негайно викликають фахівців, які огороджують район і знешкоджують небезпечні знахідки. Інша справа – діти. Природна цікавість спонукає їх до небезпечних експериментів. Діти підкладають боєприпаси у багаття, випробують їх на міцність ударами, намагаються розібрати, приносять додому, у двір, до школи. Тому так важливо пояснити їм наслідки подібних дій, навчити правилам поведінки у таких ситуаціях.
У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:
– наближатися до предмета;
– пересувати його або брати до рук;
– розряджати, кидати, вдаряти по ньому;
– розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмет;
– приносити предмет додому, у табір, до школи.
Необхідно негайно повідомити поліцію або дорослих про знахідку!
У разі знаходженні вибухонебезпечного пристрою:
1) негайно повідомити чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту;
2) не підходити до предмету, не торкатися і не пересувати його, не допускати до знахідки інших людей;
3) припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмету;
4) не користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух);
5) дочекатися прибуття фахівців; вказати місце знахідки та повідомити час її виявлення.
Методист Інна Вантєєва