З метою популяризації інформаційної та медійної грамотності БО «Smart Angel» створили розважально-просвітницький канал у TikTok – «Fake.Busters/Мисливці за фейками». Ініціатива здійснюється за підтримки ПРООН в Україні та фінансування уряду Японії.
Серед тем на каналі пропонуються такі: як вберегти свої персональні дані; як розпізнати шахрайство, ботів, вигаданий та маніпулятивний контент; анонімні авторитети з інтернету як ненадійне джерело інформації та інші.
Вдалим виглядає формат коротких відео-скетчів з акторами: у кожній серії герої потрапляють в різні життєві онлайн-пастки, сумніваються в інформації із соціальних мереж і намагаються розібратися, як слід реагувати на очевидне шахрайство, цькування, маніпуляції та фейки.
Канал доступний за посиланням: «Fake.Busters/Мисливці за фейками»
Довідково:
Відповідно до підпункту 3 пункту 3 Положення про Міністерство культури та стратегічних комунікацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2019 р. № 885, одним з основних завдань МКСК є забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері медіа, зокрема з питань медіаграмотності, інформаційній та видавничій сфері. Як відомо з результатів досліджень, українські підлітки щодня проводять чимало свого часу у соціальних мережах. Так, 44,7% дітей протягом робочого тижня проводять у соціальних мережах 4 години і більше, а у вихідні цей показник зростає до 54,9% . Водночас Україна є однією з найчисельніших аудиторій TikTok в Європі з понад 15-ти мільйонів активних користувачів: 68% українських підлітків щодня користуються ТікTок (національне опитування молоді). Крім того, TikTok є популярним майданчиком для поширення російської пропаганди та недостатньо модерує розміщену дезінформацію, що було виявлено у дослідженні міжнародної правозахисної організації Global Witness у травні 2024 року. Тому, у Центрі протидії дезінформації при РНБО вважають, що ТікTок зараз став ключовим майданчиком для роботи російської пропаганди на українську аудиторію.
Лист ДПО МОН від 06.03.2025 № 5-326-25
Додаток до листа ДПО МОН від 06.03.2025 № 5-326-25