Головна / Методична робота / Інноваційна діяльність / Сучасний урок математики в умовах змішаного навчання: виклики та можливості

Сучасний урок математики в умовах змішаного навчання: виклики та можливості

У зв’язку з активним розвитком цифрових технологій та подіями останніх років, дистанційне навчання стало невід’ємною та необхідною  частиною освітнього процесу в нашій державі. Одним з найскладніших предметів для викладання в такому форматі є математика, адже цей предмет вимагає не тільки пояснення теоретичних концепцій, але й активного розв’язання задач, взаємодії з учнями та перевірки здатності застосовувати знання на практиці. Однак сучасні цифрові технології відкривають нові можливості для підвищення ефективності уроків математики. На онлайн семінарі-тренінгі для викладачів математики закладів професійної (професійно-технічної) освіти Запорізької області, що відбувся 17 жовтня 2024 року, під час мого виступу,  розглянули основні виклики дистанційного навчання математики, а також сучасні методи та інструменти, які можуть допомогти вчителям організувати продуктивний урок.

1282685187

Виклики дистанційного навчання математики

  1. Зниження рівня залученості учнів. Одним із найбільших викликів є підтримання уваги та зацікавленості учнів під час онлайн-уроків. Відсутність безпосереднього контакту між учителем та учнями може призвести до втрати інтересу, що негативно впливає на процес засвоєння матеріалу.
  2. Відсутність індивідуального підходу. В умовах класичної очної форми навчання викладач може легко оцінити, як кожен здобувач освіти справляється з завданнями, і надати індивідуальну допомогу. Однак під час дистанційного навчання це ускладняється, оскільки контроль за роботою здобувачів знижується.
  3. Технічні проблеми. Не всі здобувачі освіти мають доступ до якісного інтернет-з’єднання або необхідних пристроїв для участі в онлайн-уроках. Також проблеми з використанням програмного забезпечення можуть виникати як у викладачів, так і в здобувачів освіти.

Можливості та інструменти для проведення дистанційних уроків математики

  1. Використання інтерактивних платформ. Сучасні платформи для дистанційного навчання, такі як Zoom, GoogleMeet, або Microsoft Teams, дозволяють організовувати відеоуроки, спілкуватися з здобувачами освіти в реальному часі, показувати віртуальні дошки для пояснення матеріалу, проводити опитування в синхронному режимі.
  2. Навчання починається до уроку. Планування уроку математики займає стільки ж часу, скільки викладання цього уроку. Однак за допомогою правильних інструментів викладачі можуть створювати навчальні матеріали які перетворять урок на дійсно ефективний, допоможуть здобувачам освіти оволодіти навчальним матеріалом. До таких інструментів можна віднести карти знать, інтерактивні аркуші, інтерактивні вправи, тощо.
  3. Використання дошок. На дошках типуmyViewBoard, CleverMathsможна  малювати схеми, графіки, геометричні фігури та розв’язувати рівняння та задачі прямо під час заняття. До такого розв’язання доцільним є залучення в синхронному режимі здобувачів освіти, що відразу дасть змогу оцінити якість навчання та їх здатність використовувати набутті знання.6878642645
  4. Цифрові освітні ресурси. Математичні платформи, як-от GeoGebra, Desmos або KhanAcademy, допомагають учням краще засвоювати матеріал завдяки інтерактивним вправам, візуалізації графіків, просторових фігур та їх комбінацій. Також є можливості для здобувачів освіти самостійної перевірки правильності розв’язків та виконаних побудов.Знімок екрана 2024-10-18 140035
  5. Гейміфікація процесу навчання. Використання елементів гри на уроках математики допомагає зробити навчальний процес цікавішим для здобувачів освіти. Платформи на кшталт Kahoot!, Quizizz або Mathletics дозволяють створювати математичні вікторини та змагання, які стимулюють їх до активної участі. А викладачу дають реальні данні для оцінки рівня знань та прогалин в них.
  6. Моделі змішаного навчання. Один із ефективних методів – це поєднання асинхронного та синхронного навчання. Учні можуть отримувати частину навчального матеріалу та завдань для самостійної роботи  відеоінструкціями, а під час онлайн-занять розбирати складніші теми або виконувати інтерактивні вправи разом з учителем.

Сучасний урок математики під час дистанційного навчання, безумовно, ставить перед викладачами нові виклики, але водночас відкриває широкі можливості для покращення якості викладання. Завдяки використанню новітніх цифрових технологій та інструментів можна зробити навчальний процес більш інтерактивним, доступним та цікавим для учнів. Важливо, щоб викладачі продовжували освоювати нові платформи і методики, адаптуючи їх під потреби кожної групи, весь час перебували в пошуку нових технологій та способів їх інтеграцій в сучасний урок, вміли вчитись самі, адже лише за таких умов можна навчити іншого.

Шепель Алла Анатоліївна

викладач математики

Шепель Алла Анатоліївна (1)

Подяка Шепель

Про user

user

Залишити коментар

Ваш email ніде не буде показанийОбов'язкові для заповнення поля позначені *

*

Вы можете использовать это HTMLтеги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте как обрабатываются ваши данные комментариев.

x

Перегляньте також

перемага

«Vincitquimeminit (Перемагає той, хто пам’ятає)»

Уже десять років українці живуть в умовах жорстокої війни з країною-агресоркою росією. ...