07 травня 2024 року Науково-методичним центром професійно-технічної освіти у Запорізькій області було проведено нетворкінг для педагогічних працівників напряму HoReCa на тему «Крок до майстерності» з метою об’єднатися та поділитися досвідом та знаннями. У цьому заході я теж узяла участь.
Із колегами поділилася досвідом роботи за проблемною темою «Розвиток творчих здібностей здобувачів закладів професійної освіти як умова створення компетентної особистості». Вона є на часі, бо в умовах конкуренції кожен керівник хоче отримати не просто працівника, а професіонала своєї справи – самодостатнього, творчого, креативного, такого, який володіє компетентностями потрібними в XXI столітті, бо від шеф-кухаря залежить престижність закладу громадського харчування.
Технології розвиваються так стрімко, що отримані знання дуже швидко застарівають, тому під час проведення уроку запроваджую інноваційні технології, аби кожен урок був цікавим та творчим, щоб учні отримували не тільки вміння та навички, а вчилися мислити креативно, брати на себе відповідальність, створювати нові ідеї та щоб учні отримували не тільки вміння та навички, а вчилися мислити креативно, брати на себе відповідальність, створювати нові ідеї та гнучко адаптуватись до мінливих умов.
Основним завданням майстра виробничого навчання вважаю приділяти якомога більше уваги майбутній професії. Щоб учні-випускники вміли не тільки смачно готувати, а й вишукано оформляти та подавати страви.
З метою підвищення пізнавальної активності та професійної компетентності учнів вивчаємо нові сучасні кулінарні терміни; обговорюємо різні проблемні ситуації; проводимо дослідницькі роботи, під час яких учні мають дослідити та зробити висновки , обрати для себе вдалий спосіб приготування; вчимося заощаджувати – обговорюємо, де можна використати залишки продуктів, аби не викидати у смітник, та готуємо страви з продуктів вторинного використання.
Також проводжу уроки – «Навиворіт» (технологія «Перевернутий клас») даю змогу учням самостійно вивчати матеріал і готувати або запропоновані страви або, користуючись інтернет ресурсами, шукати подібні страви та готувати їх, а потім на уроці обговорюємо: «Що вдалося?», «Які були проблеми під час виконання завдання!», «Що для себе взяли нового».
Під час навчання пропагую українське: відроджуємо українські страви та осучаснюємо їх, додаючи такі українські продукти як буряк та гарбуз; проводжу перевірку знань різними інноваційними способами. Це робить процес навчання дійсно творчим, збуджує зацікавленість здобувачів освіти, поліпшує розуміння і засвоєння матеріалу.
І загалом налаштовую учнів на те, що справжній професіонал своє справи, як педагог, має постійно вчитися та самовдосконалюватися, щоб не згаснути, тобто шукати нові цікаві рецепти, створювати щось своє власне.