Головна / Урок / 17Т2. “Захист Вітчизни”. Тема: “Пневматична гвинтівка. Заряджання гвинтівки. Затримки під час стрільби та способи їх усунення. Особливості чищення і змащення гвинтівки”.

17Т2. “Захист Вітчизни”. Тема: “Пневматична гвинтівка. Заряджання гвинтівки. Затримки під час стрільби та способи їх усунення. Особливості чищення і змащення гвинтівки”.

Тема: Пневматична гвинтівка. Заряджання гвинтівки. Затримки під час стрільби та способи їх усунення. Особливості чищення і змащення гвинтівки.

Завдання уроку: ознайомити учнів із послідовність дії при заряджання гвинтівки, видами затримки та способами їх усунення під час стрільби та особливостями чищення та змащення гвинтівки.

Мета уроку: виховувати почуття впевненості при поводженні зі зброєю. Повагу до зброї.

ХІД УРОКУ

  1. Вступна частина. Привітання, перевірка учнів за списком, перевірка домашнього завдання, оголошення теми, мети уроку.
  2. Основна частина.

Заряджання пневматичної гвинтівки

Заряджання проводиться так: відкривши і відвівши затвор, узяти патрон за головку великим і вказівним пальцями правої руки і підштовхнути його вперед, поки закраїна гільзи не наштовхнеться на торець ствола; закрити затвор.

Необхідно пам’ятати, що зброю можна заряджати тільки на лінії вогню після команди керівника «За-ряджай!». Патрони видаються за розпорядженням керівника стрільби лише на лінії вогню. Якщо попадання перевіряються після кожного пострілу, то видають лише по одному патрону.

Затримки під час стрільби та способи їх усунення

Вид затримки Встановлення

Причини

 

Причина Спосіб усунення
Осічка Відкрити затвор, вийняти патрон й оглянути його: Нерівномірний розподіл ударної суміші всередині закраїни гільзи: Провернути патрон і ним же перезарядити гвинтівку
  1. На закраїні гільзи є чіткий слід від удару бойка
  2. Велика кількість мастила, забруднення затвора
Перезарядити гвинтівку, зробити постріл; при повторенні осічки розібрати гвиитівку і прочистити затвор
  1. На закраїні гільзи слабкий слід від удару бойка
  2. Ослаблення або поломка бойової пружини
Вид затримки Встановлення причини Причина Спосіб усунення
  1. Чіткіший слід від удару бойка ближче до центра або відсутність сліду
Несправність ударника Замінити пружину, замінити ударник
Невикидання гільзи

 

При відведенні затвора назад гільза зали- шилась у стволі
  1. Накопичення бруду в пазах ствольної коробки і затвора
Почистити пази
  1. Спрацювання або поломка гачка викидача і його пружини
Замінити викидач і його пружину, гільзу виштовхнути шомполом
Розривання гільзи і прорив газів Вкласти гільзу в патронник, закрити затвор і похитати у горизонтальному напрямі. При не-щільному закри-ванні затвор буде переміщатися вперед-назад Нещільне закривання каналу ствола внаслідок спрацювання задньої частини основи рукоятки затвора або стінки колінчастого вирізу ствольної коробки Здати гвинтівку до збройової майстерні
Самовільний

постріл

Ослаблення натягу гвинта спускової пружини, внаслідок чого спуск зривається з шомпола Гвинт спускової пружини закрутити до упору; якщо ж гвинт не закручується і спуск лишається слабким, то гвинтівку здати
до збройової майстерні

 

Особливості чищення та змащення гвинтівки.

Чищення і змащення гвинтівки виробляти негайно після стрілянини і надалі, при зберіганні без вживання, – не рідше одного разу на три місяці. Забороняється чистити і змащувати канал ствола малокаліберної гвинтівки з дуловою частини, так як шомпол стирає межі нарізів дульной частини стовбура, що негативно позначається на точності бою гвинтівки. Для чищення каналу ствола треба намотати на обертову частину протирки ганчір’я або клоччя довжиною 4-5 см, просочити її рідким рушничним мастилом і ввести шомпол в канал ствола з боку патронника. Чистку слід продовжувати до повного видалення порохового нагару з поверхонь каналу ствола і патронник. Після чистки канал ствола, патронник і металеві деталі протерти насухо і змастити тонким шаром рушничного мастила. Дерево ложі протирається сухою ганчіркою.

ІІІ. Заключна частина.

  1. Підбиття підсумків уроку відповідно до поставлених завдань.
  2. Оцінювання відповідей учнів та дисципліни під час уроку.
  3. Відмітити кращих учнів на занятті.

Домашнє завдання:  самостійно відпрацювати та закріпити викладений матеріал.

Вернуться к: Захист Вітчизни
x

Перегляньте також

59-9826

Актуальні проблеми дистанційного навчання

04листопада 2024 р.  у Федорівському центрі професійної освіти відбулося чергове засідання методичної ...