Додаток Microsoft Access – це система управління реляційними базами даних (СУБД), призначена для роботи на автономному персональному комп’ютері (ПК) або в локальній обчислювальній мережі під управлінням сімейства операційних систем Microsoft Windows (Windows 2000, Windows XP і Windows Server 2003).
СУБД- це сукупність мовних та програмних засобів, які призначено для створення, ведення, спільного використання баз даних багатьма користувачами.
Популярність СУБД Microsoft Access обумовлена наступними причинами:
– доступність у вивченні й зрозумілість дозволяють Access бути однієї із кращих систем швидкого створення додатків керування базами даних;
– можливість використання OLE технології;
– інтегрованість із пакетом Microsoft Office;
– повна підтримка Web-Технологій;
– візуальна технологія дозволяє постійно бачити результати своїх дій і коректувати їх;
– наявність великого набору «майстрів» по розробці об’єктів
Microsoft Access є реляційною СУБД із табличною структурою даних. Це означає, що таблиці являють собою основний об’єкт збереження даних.
Наприклад, одна таблиця може містити дані про товари, інша – про виробників, третя – про постачальників цих товарів і т.д.
Ці окремі таблиці зв’язуються воєдино. Комбінація всіх таблиць і їхніх взаємних зв’язків складає «фундамент» бази даних.
СУБД Microsoft Access має потужні, зручні засоби візуального проектування об’єктів за допомогою Майстрів, що дозволяє користувачеві при мінімальній попередній підготовці досить швидко створити повноцінну інформаційну систему на рівні таблиць, запитів, форм і звітів.
До основних можливостям СУБД Microsoft Access можна віднести наступні:
– проектування базових об’єктів – двовимірні таблиці з полями різних типів даних;
– створення зв’язків між таблицями, з підтримкою цілісності даних, каскадного відновлення полів і каскадного видалення записів;
– введення, зберігання, перегляд, сортування, зміна й вибірка даних з таблиць із використанням різних засобів контролю інформації, індексування таблиць і апарата алгебри логіки;
– створення, модифікація й використання похідних об’єктів (запитів, форм і звітів).