Головна / Урок / Трактори гр.18Т1

Трактори гр.18Т1

Предпросмотр

Трактори. Гр.18т1. урок №5.

Тема:  «Захист поверхні металу від корозії».

Корозія – це руйнування металевих матеріалів при взаємодії їх із зовнішнім середовищем ( водою, грунтом, вологим повітрям, кислотою, лугами, тощо).

За механізмом взаємодії металів із середовищем розрізняють два види корозії: хімічну і електрохімічну.

Хімічна корозія відбувається під дією на метал газів і різних рідин, які не є провідниками електричного струму. Корозії такого виду зазнають гільзи циліндрів, клапани розподільного механізму двигунів, тощо.

Електрохімічна корозія відбувається при взаємодії поверхні металу з водними розчинами електролітів( розчинів кислот і лугів ).

Типовим прикладом цього виду корозії є іржавіння металу, тобто утворення крихкої плівки оксидів на поверхні сталевих деталей.

За характером руйнування корозії поділяються на суцільні та місцеві.

В залежності від середовища де проходить корозійний процес корозії ділять на газові, атмосферні, рідинні, підземні та інш.

Знаючи види і характер корозії можна підібрати ефективний спосіб захисту поверхні деталей.

Для захисту від корозії використовують покриття: металічні (легування, гальванізація, металізація ), неорганічні ( оксидування, фосфатування ) та органічні ( лаки, фарби, полімери ). У процесі експлуатації виробів або під час зберігання для захисту  використовують захисні мастила та інгібітори.

Металічні покриття поділяють на дві групи: анодні і катодні. Як анодне покриття для заліза використовують цинк і кадмій, як катодне – олово і нікель. Анодні і катодні покриття захищають метал до порушень на покритті. А потім створюється гальванічна пара і при анодному покритті руйнується покриття, як більш активне; а при катодному покритті руйнується основний метал, як більш активний.

Металічні покриття наносять: металізацією, дифузією, гарячим і електролітичним способами.

Металізація-покриття поверхні виробу шаром розплавленого металу, який стійкий до корозії. Метал у вигляді дроту або порошку розплавляють газовим полум’ям або електричною дугою і розпиляють стиснутим повітрям у вигляді дрібних крапельок на поверхню виробу. Використовують в основному алюміній і цинк.

Дифузійний спосіб-це насичення поверхні металу елементами стійкими до корозії.

Тепловий-це занурення в розплавлений метал.  Використовують метали з низькою температурою плавлення: олово, цинк, свинець та їх сплави.

Електролітичний спосіб: деталь підвішують до катода у ванну з електролітом. Струм надходить у електроліт через електроди-катод і анод. Під дією струму позитивно заряджені частини ( катіони) металу переміщуються до катода. На катоді частини розряджаються і відкладаються на поверхні виробу, утворюючи потрібне покриття. Якість покриття залежить від підготовки поверхні виробу ( очищення, обезжирення, шліфування ). Найбільш поширені покриття цинком, нікелем, хромом,кадмієм.

Лакофарбові покриття-найбільш поширений спосіб захисту деталей від корозії. Процес нанесення лакофарбного покриття складається із:підготовки поверхні до фарбування, нанесення покриття і висихання.

Підготовка поверхні складається із: очищення від бруду, жиру, оливи, іржі, а також ґрунтовки і шпаклівки. Знежирюють поверхні розчинами синтетичних мийних засобів та розчинниками( ацетон, уайт-спірит). Краще в мийних машинах.

Потім наносять грунтовий шар. Склад і вид ґрунтовок підбирають залежно від виду фарби. Наносять фарбу фарборозпилювачем і сушать в термокамері при температурі 100-110град. 0,5-1,5год. При кімнатній температурі сушать 28год.

Нерівні ґрунтовані поверхні шпаклюють.

Фарбують поверхню нанесенням шару фарби з наступним висушуванням. Краще фарбу наносити розпилювачами. Сушать пофарбовані вироби в камерах при температурі 100-110град. 1-3год. Або 1-2 доби при кімнатній температурі.

Деталі машин , які обертаються, кришки, пробки І т.п. слід фарбувати червоним кольором або іншою світлою фарбою.

 

Читати А.Ф.Антоненко, Р.М. Недашківський» Комплексна система технічного обслуговування тракторів і автомобілів». Стр.82-89.

Дати відповіді на питання:

1.Які є види корозії?

2.Які є способи захисту поверхні деталей від корозії?

3.Щотаке металізація?

4.Яка різниця між анодним і катодним покриттям?

5.Як відбувається електролітичний спосіб покриття?

6.Яка технологія нанесення лакофарбногопокриття?

x

Перегляньте також

59-9826

Актуальні проблеми дистанційного навчання

04листопада 2024 р.  у Федорівському центрі професійної освіти відбулося чергове засідання методичної ...