Головна / Урок / Урок 20. Складання промови на одну з тем” Секрети успіху”, “Складники успіху” “Успішні люди”

Урок 20. Складання промови на одну з тем” Секрети успіху”, “Складники успіху” “Успішні люди”

Урок 20. Складання промови на одну з тем” Секрети успіху”, “Складники успіху” “Успішні люди”

Виступ з ораторською промовою (публічний виступ) – це один із видів усного ділового спілкування.

Основні жанри публічних виступів:

  • доповідь; – виступ;
  • дискусія; – промова;
  • лекція; – тост;

Найдавніша промова – це промова пророка Мойсея до єврейського народу. Найкраща промова XX століття – промова 1963
року у Вашингтоні Мартіна Лютера Кінга, що починалася словами: «Я маю
мрію». Під час цього виступу Кінг ділився мрією про рівні можливості для
усіх людей незалежно від кольору їхньої шкіри.

 

 

Важливим засобом подолання схвильованості є контроль за диханням.
Незнання техніки правильного дихання призводить до того, що деякі
виступаючі ковтають останні склади, починають заїкатися. Тому передусім
потрібно кілька разів на повні груди вдихнути і видихнути і надалі
контролювати, щоб дихання було глибоким.

Виконаємо деякі вправи на дихання:

  • Глибоко вдихніть повітря через ніс, розправляючи груди й
    розслабляючи живіт, уявляючи, що вдихаєте аромат квітів.
  • Затримайте на якийсь час повітря, потім так само повільно видихніть
    усе повітря, втягуючи живіт, і так декілька разів.
  • Вдихніть глибоко повітря; видихаючи, вимовляйте звуки, намагаючись
    економно витрачати повітря – а, о, у, е, и, і.
  • Вдихніть глибоко повітря і, видихаючи його якомога повільніше,
    вимовте такі слова: матір, батько, родина, домівка, сім’я.
  • Постарайтесь прочитати на одному диханні строфу вірша.

Основний зміст виступу має донести до слухачів голос промовця, який
повинен бути досить сильним, чітким, виразним, приємним для слухачів.
Щодо чіткості голосу, то вона залежить передусім від правильної
артикуляції, яка передбачає ретельну вимову всіх звуків відповідно до
орфоепічних норм. Недбала вимова є неприпустимою вадою, від якої слід
позбуватися за допомогою відповідних вправ. Усім відомий приклад
Демосфена, який виправив ваду вимови завдяки наполегливому вправлянню.
Щоб зміцнити свій слабкий голос, він влаштував собі в підземеллі кімнату і
працював там щодня.

 

  • Чітко вимовляйте дзвінкі та глухі звуки: б-п, д-т, з-с …
  • Прокажіть скоромовки якнайшвидше.

 

Ворона проворонила вороненя. У нас надворі погода розмокропогодилась.

  • Вимовте якусь фразу, наголошуючи кожне із слів трьома способами:

а) підвищенням тону, б) посиленням звучання голосу, в) уповільненням
мовлення.

  • Виразіть голосом різні почуття (радість, жаль, обурення, захоплення)
    на основі речення

Тихіше їдеш – далі будеш
Усне слово мають супроводжувати і доповнювати жести, але вони не повинні
привертати до себе більшу увагу, ніж сама мова. Однак не потрібно взагалі
уникати жестикуляції. Адже брак жестів у промовця справляє враження
природної нерухомості.

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Скласти промову на одну з тем” Секрети успіху”, “Складники успіху” “Успішні люди”

 

Метки уроков: 86 група
Вернуться к: Українська мова – 86 група
x

Перегляньте також

2024-12-17_19-58-55

Вітання від випускників 11 групи Федорівського ЦПО

Любі наші вчителі, за ваші терпіння та підтримку дякуємо Вам!