Урок 21. Контрольна робота № 9“Практична риторика”
1.Назвіть засіб мовного вираження , ужитий в уривку:
Не бійтесь заглядати у словник:
Це пишний яр, а не сумне провалля…
А оксиморон
Б епітет
В персоніфікація
Г градація
2.В уривку Де ж того євшану взяти,
Того зілля-привороту,
Що на певний шлях направить, –
Шлях у край свій повороту? вжито:
А риторичне запитання
Б порівняння
В метонімію
Г антитезу
3.Назвіть засіб мовного вираження, вжитий у рядках :
Гріє сонечко!
Усміхається небо яснеє,
Дзвонить пісеньку жайвороночок….
А градація
Б евфемізм
В персоніфікація
Г метонімія
4.Ступені порівняння творять всі слова у рядку:
А товстий, молодий, темно-червоний, довго
Б жовтуватий, замалий, глибокий, карий
В буланий, порожній, активний, чесний
Г вузький, дорого, великий, корисний
5.Правильно утворено форми ступенів порівняння у рядку:
А найглибочезніший, дуже приємний, триваліший, менш смачний
Б якнайрішучіший, чесніший , скромніший за всіх, гірше
В самий кмітливий, більш рішучий, зеленіший, якнайголосніший
Г премудрий, більш близький, порожніший, найбільш мелодійний
6.У котрому рядку подано правильні форми ступенів порівняння:
А більш глухий, коротший, веселіший від усіх, ледь теплий
Б наймогутніший, більший над усе, найкращий, більш зелений
В менш ефективний, архіважливий, позитивніший, глибоченніший
Г якнайталановитіший, самий чистий, золотіший, менш гарніший
7.У котрому рядку правильно поєднано іменники з числівниками:
А три подарунки, шістсот гривнів, півтори доби
Б обидва сина, одна друга гектара, двоє разів
В шестеро учениць, чотири виходи, двадцять три кілограми
Г вісім дверей, шестеро козенят, два слухачі
8.Помилку при узгодженні іменника з числівником допущено в рядку:
А шість з половиною тонн, двоє дівчат, три міністра
Б вісім киян, чотири тижні, обидва сини
В півтори доби, вісім літрів, чотири спортсмени
Г три шляхи, дві сьомі контейнера, троє дверей
9.Допущено помилку у відмінюванні числівників у рядку:
А шестистами вісімдесятьома чотирьома
Б семисот сорока трьох
В трьомастами шістдесятьома двома
Г чотирьохсот сімдесятьох сімох
- Правильною є відмінкова форма числівника у рядку:
А сто двадцяти вісьмох
Б трьохсот п”ятидесяти чотирьох
В двомастами шістдесятьома сьома
Г двохстам семидесяти вісьмом
11.Граматично правильна відповідь на запитання : “Котра година?” –
А без двадцяти сім
Б двадцять хвилин третьої
В чверть до восьмої
Г три години десять хвилин
12.Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку:
А половина четвертого
Б десять по восьмій
В за десять друга
Г сім хвилин на третю
13.Граматичної помилки не допущено в рядку:
А Ми зустрінемося знову завтра о шістнадцятій годині двадцять хвилин
Б Концерт групи” Океан Ельзи” розпочнеться половина дев”ятого.
В Четвертий урок закінчується без двадцяти перша.
Г Тарас Шевченко народився у тисячу вісімсот чотирнадцятому році.
14.Лише дієслова записано в рядку
А слухати, почервоніння, позеленілий, сумний
Б пізній, думаючи, побудований, прикрашений
В висушений , пофарбовано, збудуймо, сміються
Г готуючи, ходімо, передаси, вхід
15.Помилку в написанні дієслова допущено в рядку:
А сплять, колять
Б ріжуть, жарять
В сопеш, косиш
Г клеїш, меле
16.Закінчення -ать ( – ять) у 3-й особі множини мають обидва дієслова рядка:
А мити, сидіти
Б мріяти, бігти
В молотити, спати
Г кроїти, стелити
17.Помилку в написанні дієслівного закінчення допущено в рядку:
А сиплеш , ореш
Б гоються, вмиваються
В любиш, радіємо
Г малюють, розповіси
18.Скільки в поданому тексті дієслівних форм
Сад золотився у сонячнім промінні і дихав теплом; він пройшов декілька кроків і, розкинувши руки, мов птах,з насолодою упав на спину просто в квітник, підім”явши під себе гладіолуси, лілії, анемони і ще різні квіти, чиї назви йому не пригадались ( Ю. Винничук)
А 5
Б 6
В 7
Г 8
19.Лише дієслова у формі наказового способу вжито у рядку
А співаймо, нехай вітають, подякуємо
Б купуй, хай прийде, шануймося
В нехай читає, жартуєте, помирися
Г запитай, назбираємо, давай співати
20.Неправильно утворено форму наказового сособу у рядку:
А нехай чекають
Б розповіси
В пишімо
Г доваріть
21.НЕ потребує редагування словосполучення у рядку
А плакуча верба
Б діючий закон
В біжучий рядок
Г бажаючий взяти участь
22.Не потребує редагування словосполучення в рядку
А відстаючий учень
Б ходяча енциклопедія
В оточуюче середовище
Г енергозберігаюча лампа
23.Потребує редагування словосполучення у рядку:
А зникаючий вид
Б лежачий камінь
В співучий народ
Г родючий грунт
24.НЕ потребує редагування словосполучення у рядку:
А спляча красуня
Б завідуючий відділенням
В ходячий анекдот
Г сидячі місця