Головна / Урок / Урок 21. Контрольна робота № 9“Практична риторика”

Урок 21. Контрольна робота № 9“Практична риторика”

Урок 21. Контрольна робота № 9“Практична риторика”

1.Назвіть засіб мовного вираження , ужитий в уривку:

Не бійтесь заглядати у словник:

Це пишний яр, а не сумне провалля…

А  оксиморон

Б  епітет

В   персоніфікація

Г  градація

 

2.В уривку Де ж того євшану взяти,

Того зілля-привороту,

Що на певний шлях направить, –

Шлях у край свій повороту? вжито:

А  риторичне запитання

 Б  порівняння

 В  метонімію

Г  антитезу

 

3.Назвіть засіб мовного вираження, вжитий у рядках :

Гріє сонечко!

Усміхається небо яснеє,

Дзвонить пісеньку жайвороночок….

 

А  градація

 Б  евфемізм

В  персоніфікація

Г  метонімія

 

4.Ступені порівняння творять всі слова у рядку:

А  товстий, молодий, темно-червоний, довго

Б  жовтуватий, замалий, глибокий, карий

 В  буланий, порожній, активний, чесний

 Г  вузький, дорого, великий, корисний

 

5.Правильно утворено форми ступенів порівняння у рядку:

 А  найглибочезніший, дуже приємний, триваліший, менш смачний

 Б  якнайрішучіший, чесніший , скромніший за всіх, гірше

 В  самий кмітливий, більш рішучий, зеленіший, якнайголосніший

 Г  премудрий, більш близький, порожніший, найбільш мелодійний

 

6.У котрому рядку подано правильні форми ступенів порівняння:

А  більш глухий, коротший, веселіший від усіх, ледь теплий

Б  наймогутніший, більший над усе, найкращий, більш зелений

 В менш ефективний, архіважливий, позитивніший, глибоченніший

Г якнайталановитіший, самий чистий, золотіший, менш гарніший

 

7.У котрому рядку правильно поєднано іменники з числівниками:

А  три подарунки, шістсот гривнів, півтори доби

 Б  обидва сина, одна друга гектара, двоє разів

В  шестеро учениць, чотири виходи, двадцять три кілограми

 Г  вісім дверей, шестеро козенят, два слухачі

 

8.Помилку при узгодженні іменника з числівником допущено в рядку:

А  шість з половиною тонн, двоє дівчат, три міністра

Б  вісім киян, чотири тижні, обидва сини

 В  півтори доби, вісім літрів, чотири спортсмени

Г  три шляхи, дві сьомі контейнера, троє дверей

 

9.Допущено помилку у відмінюванні числівників у рядку:

А  шестистами вісімдесятьома чотирьома

Б  семисот сорока трьох

 В  трьомастами шістдесятьома двома

Г  чотирьохсот сімдесятьох сімох

 

  1. Правильною є відмінкова форма числівника у рядку:

А  сто двадцяти вісьмох

Б  трьохсот п”ятидесяти чотирьох

В  двомастами шістдесятьома сьома

Г  двохстам семидесяти вісьмом

 

11.Граматично правильна відповідь на запитання : “Котра година?” –

А  без двадцяти сім

Б  двадцять хвилин третьої

 В  чверть до восьмої

Г  три години десять хвилин

 

12.Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку:

А  половина четвертого

 Б  десять по восьмій

В  за десять друга

 Г  сім хвилин на третю

 

13.Граматичної помилки не допущено в рядку:

А  Ми зустрінемося знову завтра о шістнадцятій годині двадцять хвилин

 Б  Концерт групи” Океан Ельзи” розпочнеться половина дев”ятого.

 В  Четвертий урок закінчується без двадцяти перша.

 Г  Тарас Шевченко народився у тисячу вісімсот чотирнадцятому році.

 

14.Лише дієслова записано в рядку

А  слухати, почервоніння, позеленілий, сумний

Б  пізній, думаючи, побудований, прикрашений

В  висушений , пофарбовано, збудуймо, сміються

 Г  готуючи, ходімо, передаси, вхід

 

15.Помилку в написанні дієслова допущено в рядку:

А  сплять, колять

 Б  ріжуть, жарять

В  сопеш, косиш

Г  клеїш, меле

 

16.Закінчення -ать ( – ять) у 3-й особі множини мають обидва дієслова рядка:

А  мити, сидіти

Б  мріяти, бігти

В  молотити, спати

 Г  кроїти, стелити

 

17.Помилку в написанні дієслівного закінчення допущено в рядку:

А  сиплеш , ореш

Б  гоються, вмиваються

В  любиш, радіємо

 Г  малюють, розповіси

 

18.Скільки в поданому тексті дієслівних форм

Сад золотився у сонячнім промінні і дихав теплом; він пройшов декілька кроків і, розкинувши руки, мов птах,з насолодою упав на спину просто в квітник, підім”явши під себе гладіолуси, лілії, анемони і ще різні квіти, чиї назви йому не пригадались ( Ю. Винничук)

А  5

 Б  6

 В  7

 Г  8

 

19.Лише дієслова у формі наказового способу вжито у рядку

А   співаймо, нехай вітають, подякуємо

Б  купуй, хай прийде, шануймося

В  нехай читає, жартуєте, помирися

Г  запитай, назбираємо, давай співати

 

20.Неправильно утворено форму наказового сособу у рядку:

А  нехай чекають

 Б  розповіси

 В  пишімо

Г   доваріть

 

21.НЕ потребує редагування словосполучення у рядку

А  плакуча верба

 Б  діючий закон

В  біжучий рядок

 Г  бажаючий взяти участь

 

22.Не потребує редагування словосполучення в рядку

А  відстаючий учень

 Б  ходяча енциклопедія

 В  оточуюче середовище

Г  енергозберігаюча лампа

 

 

23.Потребує редагування словосполучення у рядку:

А  зникаючий вид

Б  лежачий камінь

В  співучий народ

Г  родючий грунт

 

24.НЕ потребує редагування словосполучення у рядку:

А  спляча красуня

 Б  завідуючий відділенням

В  ходячий анекдот

Г  сидячі місця

 

Метки уроков: 86 група
Вернуться к: Українська мова – 86 група
x

Перегляньте також

2024-04-30_16-01-19

Гідне визнання!

Роль педагога є ключовою у формуванні суспільства. Саме вчитель закладає моральну основу ...