Формування мотивації в учнів до навчально-пізнавальної діяльності як одна з головних проблем освіти
Усі наші задуми, усі пошуки і побудови перетворюються на порох,
якщо немає в учнів бажання вчитися.
В.Сухомлинський
Сьогодні все більше спостерігаємо, як зникає у здобувачів освіти бажання вчитися. Як часто чуємо вислови «не хоче вчитися», «міг би прекрасно навчатися, а бажання немає», «втратив інтерес до навчання ще в школі». У чому ж суть потреби в знаннях? Як вона виникає? Як розвивається? Які педагогічні засоби можна використати для формування в учнів мотивації до здобуття освіти? На ці питання спробували відповісти педагоги Федорівського ЦПО.
23 січня 2024 року в закладі професійної освіти відбулося чергове засідання методичної комісії викладачів загальноосвітніх дисциплін на тему «Мотивація як чинник успіху освітньої діяльності».Голова методичної комісії Наталія Остапчук виступила з доповіддю «Мотиваційний аспект в організації освітньої діяльності здобувачів освіти в умовах сьогодення», у якій зазначила, що педагоги і вихованці мають спільні: мету – вчитися і навчати, прагнення конкретного результату та відповідальність за одержаний результат, наголосила, що чіткість і зрозумілість у меті значно підвищує мотивацію.
Про проблеми формування мотивації навчання говорила методистка закладу, викладачка природничих дисциплін Ольга Кіпоть. Колега звернула увагу на нормативно-правову базу викладання, визначення основних понять, чинники, що спонукають учнів до активності; зупинилася на способах активізації пізнавальної діяльності.
Досвідом роботи на тему «Підвищення рівня мотивації здобувачів освіти під час вивчення математики» поділилася викладачка Олена Рекотова. Викладачка зауважила на актуальності проблеми, викликах, розповіла про сучасний стан мотивації учнів на уроках математики, на прикладах показала застосування інтерактивних технологій та цифрових інструментів; презентувала професійно-спрямовані завдання з предмета, безкоштовну програму динамічної математики для всіх рівнів освіти GeoGebra, що загалом і сприяє мотивації здобувачів освіти.
Учасники круглого столу поділилися проблемами, висловили занепокоєння про зниження рівня базових предметних знань дітей. У діалозі з’ясували, що основними мотиваційними аспектами, до яких звертаються викладачі, є формування пізнавального інтересу, проблемність і практичність знань та вмінь, створення ситуації успіху, реалізація нових ідей та експериментування.
Наталія Остапчук, голова методичної комісії
викладачів загальноосвітніх дисциплін