14 лютого 2025 року у Федорівському ЦПО відбулося чергове засідання методичної комісії викладачів загальноосвітніх дисциплін на тему «Використання цифрових технологій у педагогічній діяльності викладача» у формі майстер-класу. Колеги ділилися досвідом у створенні цифрових уроків.
Цифровий урок – це форма навчання, в якій використовуються різноманітні цифрові технології та інструменти для передачі знань та взаємодії зі здобувачами освіти. Основними компонентами цифрового уроку є електронні пристрої, платформи для створення та проведення онлайн-уроків, інструменти цифровізації уроку, завдання для взаємодії з матеріалом та отримання зворотного зв’язку і комунікаційні інструменти . За допомогою Інтернету та цифрових платформ здобувачі освіти можуть мати доступ до безлічі освітніх ресурсів, цифрові технології дозволяють створювати інтерактивні уроки. Основна відмінність цифрового конспекту уроку від звичайної методичної розробки плану-конспекту уроку полягає в можливості реалізувати його в процесі самостійної навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти.
Методист закладу Ольга Кіпоть представила методичну розробку уроку з хімії «Вуглеводи. Глюкоза», створену в сервісі Genially. Заступник директора з НВР Олена Малахова підготувала розробку уроку математики на тему «Об’єм призми, об’єм циліндра. Розв’язування задач», створену в сервісі Canva. Голова методичної комісії Наталія Остапчук поділилася з колегами ідеями для створення цифрового уроку: для основи цифрового уроку можна використати GoogleDocs, дошки Padlet та ін., інтерактивного плакат, інтерактивну презентацію чи електронну книгу та заповнити її відповідно до етапів уроку цифровими інструментами; продемонструвала з досвіду роботи приклади цифрових уроків із української мови та літератури.
Для реалізації цифрового контенту найчастіше за основу беруть презентацію, адже вона зручна й зрозуміла у використанні здобувачами освіти, має широкий спектр інструментів для створення інтерактивного контенту. Мета цифрового уроку може бути досягнутою тоді, якщо здобувачі освіти отримали чіткі та зрозумілі інструкції для роботи із цифровими ресурсами, а викладач забезпечив зручний та зрозумілий для здобувача освіти зворотний зв’язок для можливості поставитизапитання. Тож забезпечмо ефективний освітній процес.
Наталія Остапчук, голова методичної комісії
викладачів загальноосвітніх дисциплін ФЦПО