Кожен педагог має свою скриньку напрацювань. Поділитися досвідом чи вдалими педагогічними знахідками можна на сторінках багатьох сайтів. Членкині методичної комісії викладачів загальноосвітніх дисциплін Федорівського центру професійної освіти обрали інформаційно-методичний вісник «Професійна освіта Запоріжжя». У листопаді 2023 року вийшов у друк 13-й випуск інформаційно-методичного вісника Науково-методичного центру ПТО у Запорізькій області.
У розділі «Досвід практиків» викладачка Алла Шепель в статті «Використання платформи Moodle для дистанційного навчання» презентує можливості й переваги найвідомішої та найрозповсюдженішої в сучасному світі системи Moodle, яка має повний арсенал засобів для створення ефективного, змістовного та цікавого уроку.
А. Шепель переконана:
«Дистанційний урок – це необхідність переосмислити саму роль вчителя, адже метою кожного з нас має стати використання таких засобів навчання, щоб здобувач освіти зміг сприйняти та усвідомити матеріал. Для цього вчитель повинен постійно самовдосконалюватися та вчитися максимально використовувати всі можливості інформаційних технологій, які можуть зробити процес навчання ефективним та цікавим. Тому найпершим кроком сучасного педагога є вибір дистанційної платформи, що буде відповідати вимогам кожного викладача, дасть змогу реалізувати потенціал сучасних педагогічних цифрових ресурсів, вбудувати їх в урок та забезпечити здобувачів освіти не лише інформацією, а й створити унікальне середовище, де вони стануть повноцінними учасниками освітнього процесу».
У розділі «Загальноосвітня підготовка» Олена Антонова та Наталія Остапчук поділилися своїми напрацюваннями з мови та літератури. На думку Олени Антонової, сучасний урок – це постійна,активна взаємодія всіх його учасників, який не може бути просто «начитуванням» матеріалу та виконанням певної вправи з підручника, оскільки такий формат навчання не дає бажаного результату, бо учні не здобувають знання, а стають лише пасивними споживачами.
О.Антонова стверджує:
«Учні очікують від педагога нових підходів та методів. Маючи педагогічний досвід понад 20 років, постійно ставила перед собою питання: як зробити завдання цікавішими та дієвішими; як покращити урок узагальнення знань; як включити учня впроцес систематизації матеріалу. Тому почала працювати з ментальними картами».
У методичних розробках уроків Наталії Остапчук «Адам Міцкевич «Кримські сонети» та «Місце Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки “Листя трави” з історією та життям Америки» широко використані можливості інтермедіального підходу, висвітлено зв’язок літератури та живопису, музики. Викладачка Н. Остапчук представила розробки, у яких використовуються різні цифрові технології та інструменти, як-от: інтерактивні презентації, ментальні карти, електронні книги, онлайн-вікторини, онлайн-дошки тощо з урахуванням сьогоденних реалій та необхідності спілкуватися із здобувачами освіти дистанційно.
Наталія ОСТАПЧУК, голова методичної комісії
викладачів загальноосвітніх дисциплін ФЦПО